Säälittävä kertomus paskasta parisuhteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sinisilmäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sinisilmäinen"

Vieras
Pakko saada purkautua johonkin aiheesta.

Olen seurustellut 6 vuotta miehen kanssa. Ylä- ja alamäkiä on tietysti ollut, mutta ne kuuluvat asiaan. Alkuun pientä luonnekuvausta. Mies on luonteeltaan aika mustavalkoinen, kiltti ja mukava toki suurimman osan ajasta. Toisaalta jos pyydän häntä, että voisiko hakea paketin postista, niin hän ei ikimaailmassa sellaista tekisi, sanoisi vain "jääköön sinne, mitä turhaa mitään edes tilaamaan". Toisen puolesta yhtään isompia asioita, kuin mehulasin tuominen, ei voi tehdä. Tottakai tähän liittyy myös alkoholi, mikä itsellä on suurin kompastuskivi. Ikää meillä on vasta 25v kieppeillä, ja mies juo joka vkl, yleensä pe ja la. Sekä viikollakin saattaa kännit ottaa, tai ainakin muutaman.
Joka vkl krapulapäissään luvataan, että en kyllä enää juo. No se kestää korkeintaan seuraavaan keskiviikkoon, jolloin jo pakko ottaa hömpsyjä.
Oma luonteeni on aika pehmeä, jos meille tulee riitaa asiasta, joka on todella miehen syy, niin loppuen lopuksi minä anelen anteeksiantoa, koska inhoan riitelyä ja mies marttyroi. Hän ei pyytele anteeksi, miksi pyytäisi, kun tietää että minä kuitenkin yritän häntä lepytellä.
Hän osaa käyttää hyväsydämisyyttäni hyväksi. Hän kertoi yksi päivä, että ei tiennyt edes missä eteisen valot ovat, koska on tottunut että minä laitan ne päälle (ollaan 2v. asuttu uudessa asunnossa). ja Kun tullaan ovesta sisään, hän antaa omat avaimensa minulle, että minun pitää avata ovi, vaikka hänelläkin olisi kädet tyhjät.

Meillä MINÄ huolehdin kaikista laskuista. Jos sanon, että voisit sinäkin jostain huolehtia, vastaus on, että ihan sama, menköön ulosottoon tai että hän laittaisi kaiken suoraveloituksella maksettavaksi.

Eilen sitten tuli kamala riita, kun auto ei lähtenyt käyntiin ja hän joutui työpäivän aikana käydä katsomassa isänsä kanssa sitä autoa, koska eihän nyt TODELLAKAAN yksin rupea mitää paskoja katsomaan. No se oli niin kamalan hirveää, kun joutui odottamaan minua tunnin verran työpaikalla, että ehdin omasta kokouksestani hänet hakemaan. No sillä välin hän oli hakenut kaljat kaupasta, ja joi minua odottaessaan.
Juominen jatkui iltaa kohden, kun kävin kaupassa, sillä välin hän oli hakenut lähikaupasta lisää. Tietty niin maan perin luokkaantuneena siitä kun joutui autoa käydä katsomassa, hän oli kännin lisäksi juuri sellaisessa provosoituneessa tilassa.
Kuuntelin siis 4h illalla, miten paska olen ja kehtasin ostaa hänelle väärää ruokaa kaupasta :) Koirat on toki myös perseestä. Ja pitäisi siivota enemmän (se pitää kyllä paikkansa). Lopuksi hän paiskasi yhden lasikipon maahan ja tokaisi, että siivoa!

Nyt kun tätä kirjoittaa, mietin, että mitä teen tässä suhteessa. Aamullakin hän tietysti oli vielä vihainen (ihmettelen vaan että mistä?? Minunhan tässä vihainen pitäisi olla) ja sanaakaan ei aamulla sanottu. Meillä on vaan yhteinen autolaina, jota en pysty hoitamaan yksin, sekä vuokra on liian suuri. Toki voisin yrittää katsoa pienempää asuntoa jostain. Kirsikkana kakunpäällä luottotietoni ovat menneet pari vuotta sitten samaisen ukon toimesta, joka halusi pikavippejä. Ja minä kun olen niin ääliö, tyhmä ja haluan vaan miellyttää, niin annoin omiin nimiini ottaa (omat luottotietonsa on jo ryssinyt aikapäiviä. Ne kyllä ovat tulossa vuoden sisään takaisin).

Jos ei olisi autoa ja tuota kämppää, voisin lähteä heti. Kukaan ei halua vuokralle luottotiedotonta ihmistä. Olen niin hajalla, että haluaisin vaan itkeä. Töissä olen ja se helpottaa, kun en ehdi koko ajan ajatella. En tiedä miten selviän taloudellisesti jos eroamme, tai henkisestikään kun olen niin heikko ja ihan yksin isossa kaupungissa.

Teillä siis ei ole lapsia?

Lähde heti! Tuo ei tuosta parane, eikä lähtemiselle tule mitään helppoa ajankohtaa. Pyydä ystäviä avuksi, perhettäsi, että saat asunnon itsellesi. Hae kaupungin vuokrakämppää. Se siitä sitten lähtee rullaamaan parempaan suuntaan. Saat paljon energiaasikin takaisin kun ei tarvitse niitä tuollaiseen luuserimieheen kuluttaa.

Ei ole meillä lapsia, siitä olen aina pitänyt kiinni, että juomisen pitää loppua lähes kokonaan, ennenku voisin sellaisia edes ajatella. Hävettää edes perheelle kertoa, miten olen tälläisessä suhteessa vieläkin. Miehen perhe on ihana, ja on aikaisemminkin tukenut minua, kun mies on saanut alkon seurauksena raivareita (ei se koskaan lyönyt ole, enkä sellaista ole pelännyt. Ystävät eritoten ovat huomanneet jo aikoja sitten, että parempi olisi lähteä. Äitikin jossain vaiheessa asiasta sanoa, että oletko varma. Tällöin en todellakaan kertonut kuin pintapuolen asioita. Voikun pystyisin pysyä vaan kovana.

Tiedätkö miksi olet nyt heikko? Koska miehesi on saanut sut uskomaan niin. Tiedät jo itsekin mitä tehdä, siispä ero vireille. Aloita sillä että alat etsiä kämppää itsellesi. Kyllä sä selviät. :) Ja kun olet päässyt "miehestä" eroon niin huomaat pikkuhiljaa olevasi vahva ja onnellinen ihminen.

T: been there, done that

Kuulostaa kyllä rasittavalta tapaukselta, en jäis odottelemaan että ukko kasvaisi aikuiseksi.

Mitä tuohon juomiseen tulee, niin kyllä minäkin 25-vuotiaana join joka vkl, opiskelijabileissä ja muissa tuli käytyä tooodella ahkerasti. Kuuluu ikään, en nyt lähtisi heti toista alkoholistiksi teilaamaan jos tuon ikäisenä tykkää bilettää. :) (senpä takia niitä lapsia ei tuossa iässä vielä kannata tehdäkään, jos toisella on menovaihde vielä päällä...)

Lähde nyt kun ei ole vielä lasta.

Näin juuri. Jos teille tulee lapsia, se lähteminen on vaikeampaa, koska silloin alat ajatella, että "lapset kuitenkin tarvitsevat (paskaa) isäänsä" jne. Nyt on kyse vain susta ja miehestä. Auto myyntiin, laina pois. Kaupungilta vuokra-asunto tai sitten muutat joksikin aikaa vaikka vanhempien luo, kunnes saat asiat järjestykseen. Pääasia, että lopetat tuon kuluttavan suhteen ja alat arvostaa itseäsi.

• Tykkää
Reactions: Data
Miten näitä tarinoita on täällä taas joka päivä? Ovatko aasinsilta nyt kun joulukin on tulossa että ihmiset täällä hellittäisivät tyhminä kukkaronnyörejään? Voin kertoa että ei mene sinunkaan sepustuksesi läpi ollenkaan.

Kyllä noinkin idiootteja miehiä on olemassa, tuo ehkä siitä pahimmasta päästä ja sitten on lievempiä versioita. Kyllähän sen näkee jo koulussa, ettei kaikista tule niitä penaalin terävimpiä kyniä. Mutta ap:lle sinä olet nyt oman osuutesi katsonut tuollaista idioottia, jätä se ja ota vaikka koira tilalle, sekin on viisaampi kuin tuollainen mies. Koirakin voi joskus haukkua mutta se ei ole niin ikävää kuin mies joka haukkuu.

Jos jatkat suhteessa niin se lyttää sut vielä kokonaan. Sulla ei koskaan tule olemaan mitään, etkä sä koskaan ole mitään tolle ihmiselle, paitsi silloin kun se haluaa sulta jotain.

Jos susta tuntuu, että sä haluat elää noin niin sit jäät ja lopetata valittamisen, nyt sulla on vielä mahdollisuus valita, kohta ei ole.

ei muuta kuin auto myyntiin ja asunto hakuun. Paitsi jos miehesi haluaa lunastaa osuutesi autosta. Huomaa, että tässä tapauksessa myös laina autolle täytyy hakea uusiksi, jotta se ei jää sinun nimiisi. Muista irtisanoa vuokrasopimuksesi, vai onko se miehen nimissä.

Mitä pikavippejä mies on pyytänyt sinua ottamaan? Onko ne selkeästi hänen käyttöönsä otettuja? Nimittäin joissakin tapauksissa näistä voi tehdä tutkintapyynnön/ rikosilmoituksen poliisille vaikka sinä olisit niihin suostunutkin...

Olisiko sinulla mahdollisuutta saada tukea esim vanhemmiltasi uuden asunnon takuuvuokraan?

Joka tapauksessa sinulla on monessakin mielessä ihan hyvä tilanne. Olet vielä nuori ja sinulla ei ole lapsia = lähteminen on helppoa. Sinulla on myös työpaikka, työttömänä lähteminen olisi huomattavasti vaikeampaa.

Eihän sulla ole realistisesti katsottuna muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Kyllä niitä oppirahoja joutuu elämässä maksamaan, sulta on mennyt luottotiedot, mutta joku mies maksaa ikänsä elätusmaksuja yhden illan hairahduksesta. Kaikilla on omat taakkansa. Tiedän, että mielessäsi on kaikenmaailman selityksiä miehen parhaaksi. Itse suostuin aikoinaan eroamaan karseasta miehestä vasta kun virkavalta hänet lopulta vei.

Ei voi kuin taas ihmetellä, mikä ihmisen saa jäämään tuollaiseen paskaan makaamaan. Herätys, teillä ei ole edes lapsia, joten sinun on helppo lähteä. Onneksi sinulla on työpaikka, joten taloudellisesti tulet selviämään. Ja ilman työpaikkaakin selviäisit, jopa huomattavasti paremmin kuin tuollaisessa suhteessa.

Kerää hyvä nainen itsekunnioituksesi rippeet ja lähde. Ei mies lopeta juomista. Pahemmaksi se vain menee. Minäkin laitoin ehdoksi, ettei lapsia tule ennenkuin kännisekoilut loppuvat. Pitkään miehen juominen pysyikin aisoissa, mutta nyt 10 vuoden jälkeen on taas lipsahtamassa liiallisuuksiin. Meillä on keskustelut edessä, koska en halua lasten joutuvat kärsimään isän juomisen takia, kuten itse jouduin lapsena. Ero edessä, jos mikään ei muutu.

Mulla oli aikoinaan hieman samansuuntainen tilanne plus lisäksi olin silloin työtön. Sain silti ihanan asunnon ja nyt asiat ei vois paremmin olla. Tiedän että se lähtö on vaikeaa mutta se kannattaa, uskon että onnellisuutesi nousee 100% eron jälkeen =) Itse asiassa en ole koskaan kuullut että joku katuisi huonosta suhteesta lähtöä :xmas:
Nyt aloitat heti asunnon etsimisen, siitä se lähtee. Ja kannattaa ehkä etsiä asuntoa kaikessa hiljaisuudessa... Tsemppiä!

[QUOTE="joku vaan";29182647]Mikä miehiä vaivaa, oikeasti? kertoisko joku mies..[/QUOTE]

yleisesti ottaen meitä vaivaa mikä kutakin mutta jos viittaat aapeen ukkoon niin paha sanoa mikä on vialla

tosin vian ei tarvi olla isokaan jos se on korvien välissä...

Mielestäni tuossa kuluu sinun ainutkertainen nuoruutesi kun odotat toisen kasvamista aikuiseksi. Ja siitä kasvusta kun ei ole mitään takeita.

Kyllä mie lähtisin. ja jos oma tyttö joskus tuollaisessa tilanteessa olisi, toivoisin hänenkin ymmärtävän lähteä.

[QUOTE="joku vaan";29182647]Mikä miehiä vaivaa, oikeasti? kertoisko joku mies..[/QUOTE]

Mikä naisia vaivaa, että antavat lannistaa ja alistaa itsensä tällaiseen suhteeseen? selkärankaa ja omanarvontuntoa nyt hyvät naiset! Miksi hukata ainoa elämänsä tuollaisessa helvetissä? Elämä on kivaa, sen ei kuulu kuluttaa ja ketuttaa jatkuvasti!

Luen uudelleen ja uudelleen näitä teidän kirjoituksia, ja koitan kerätä itseni ja soittaa vanhemmilleni tilanteesta. He asuvat toisella puolen Suomea, mutta se henkinen apukin on tietenkin tarpeen. Mies laittoi viestiä, että hänellä on ongelmia että hänellä on aina huono olo eikä se minuun liity. Ei kuitenkaan osaa sanoa, mistä se huono olo johtuu. No, itse työskentelen hoitoalalla psykiatrisella puolella, ja kyllä minä sen tiedän, että olen jotain viitteitä hänessä huomannut, ettei kaikki hyvin ole. Olen vaan koittanut jotenkin unohtaa sen, ja kuvitella että kaikki on hyvin. Ensimmäiset 2 vuotta olikin, kunnes hänen positiivinen elämänasenteensa katosi täysin. En tiedä oliko hän yrittämällä yrittänyt aluksi olla positiivinen. Mitään erikoista tuossa välissä ei tapahtunut, kun luonne ihan selvästi muuttui.

Sen verran pakko lisätä, enkä todella halua olla mikään itseään täynnä oleva eukko. Mutta sen voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että minä olen hyvä tyttöystävä. Aina on ruokaa valmiina, aina huolehditaan ja järjestetään kaikki valmiiksi. Teen yllätyksiä, seksi sujuu.. Toisaalta, ehkä tuossa se vika onkin, teen liikaa. Miehenihän se on, ei lapseni.