säälitti koulukiusattu poikani

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
oli menossa leirille ja käytiin kaupassa. ostin pojalle vesipyssyn, jonka tarvitsi leirille mukaansa. vastaan tuli mummo, joka ihan leikillään meni ja sanoi pojalle, että anna minulle tuo pyssy. poika sanoi, ettei anna kun se on hänen. mummo sanoi, että hän ottaa sen koska hänellä ei itsellä ole vara ostaa. no leikkiähän mummo laski, mutta poika otti sen tosissaan. mummo sitten loukkaantui, kun poika möksähti ja ei ymmärtänyt. kotin sitten mummolle asiaa selittää, mutta ei se tainnut ymmärtää vaikka selitin ja pyysin anteeksi poikani tosikkomaisuutta

Ei meidänkään lapset varmaan ymmärtäis, jos joku ventovieras tulisi tollasta vitsaileen tai riippuu kuinka totisella naamalla se sanottaisiin. Tuttujen jutut ymmärtäisi kyllä.

Oikein mummolle, joka kiusasi pientä poikaa.....lapset on tosikkoja aika myöhäiseen ikään, käsittääkseni. Eikös ironian tajukin kehity joskus 10+ ikäisenä vasta?

Ei meidän poikakaan ymmärrä tuollaista leikkiä ollenkaan. Jos mummikin nauraa jollekin hassulle jutulle, poika luulee helposti, että hänelle nauretaan.

ok mä en ihan käsittäny miten tuo otsikko liitty mihinkään.. onko poikas herkempi loukkaantuun koska on koulukiusattu vai wt? mun mielestä mummon huumori oli kuivaa joka tapauksessa, vaikka mua ei ainakaan hirveesti ole koulussa koskaan kiusattu...

ok mä en ihan käsittäny miten tuo otsikko liitty mihinkään.. onko poikas herkempi loukkaantuun koska on koulukiusattu vai wt? mun mielestä mummon huumori oli kuivaa joka tapauksessa, vaikka mua ei ainakaan hirveesti ole koulussa koskaan kiusattu...
kyllä, poika ottaa kaiken itseensä, mikä vähänkään viittaa siihen, että joku kiusaa tai joku nauraa hänelle

Me ei kaikki muuten päivystetä täällä läheskään aina lukemassa sun juttujasi vaikka taidatkin täällä suht paljon istuskella. Olisi ihan jees vähän avata mistä on kyse, vaikka tosta nyt voikin sitten kai päätellä että lapsesi ei ymmärtänyt huumoria koska on koulukiusattu...

Viimeksi muokattu:
Mitä se sua liikuttaa, vaikka joku tuntematon mummo olisikin loukkaantunut? Ennemmin kuin selitellä ja pyydellä anteeksi pojan herkkyyttä mummolle, sun olisi mun mielestä pitänyt puolustaa poikaasi. Miltä pojasta mahtaa tuntua, että sä pyydät hölmösti käyttäytyvältä ventovieraalta anteeksi pojan "tosikkomaisuutta"?

[QUOTE="eee";24069383]Mitä se sua liikuttaa, vaikka joku tuntematon mummo olisikin loukkaantunut? Ennemmin kuin selitellä ja pyydellä anteeksi pojan herkkyyttä mummolle, sun olisi mun mielestä pitänyt puolustaa poikaasi. Miltä pojasta mahtaa tuntua, että sä pyydät hölmösti käyttäytyvältä ventovieraalta anteeksi pojan "tosikkomaisuutta"?[/QUOTE]mä nimenomaan puolustin poikaani, selvittämällä mummolle, miksi poika ottaa itseensä niin herkästi. mutta samalla pyysin myös anteeksi, koska eihän mummo voinut ymmärtää, että joku sellaisen tosissaan ottaa. kun ei tiedä lapsen taustoja mitä siellä on tapahtunut. tietysti mummo olis voinut pyytä pojalta anteeksi, mutta ei pyytänyt. mutta itselle kuitenkin jäi hyvä omatunto, kun edes yritin asiaa selvittää

Mun mielestä tossa tyhmä oli se mummo. En olisi selitellyt sille mitään.
Jos olisin itse tiennyt ettei poikani pidä tollaisesta, olisin jo siinä vaiheessa kun se mummo olisi alkanut kiusaamaan poikaani, puuttunut tilanteeseen. Olisin sanonut mummolle, että jätäpäs lapseni rauhaan, jos olet noin köyhä että pitää lapsilta varastaa niin voinpahan ostaa sinullekin oman lelun perkele :D

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24069430:
mä nimenomaan puolustin poikaani, selvittämällä mummolle, miksi poika ottaa itseensä niin herkästi. mutta samalla pyysin myös anteeksi, koska eihän mummo voinut ymmärtää, että joku sellaisen tosissaan ottaa. kun ei tiedä lapsen taustoja mitä siellä on tapahtunut. tietysti mummo olis voinut pyytä pojalta anteeksi, mutta ei pyytänyt. mutta itselle kuitenkin jäi hyvä omatunto, kun edes yritin asiaa selvittää

Se mummohan tossa pönttö oli ja ilmeisen tosikko jos kerta vielä loukkaantui kun toinen ei ymmärtänyt hänen typerää huumoriaan.

Itse en kyllä olisi käynyt mummolle mitään edes selittämään, varsinkaan tuonut esille mitään koulukiusaamista selityksenä pojan tosikkoudelle. Pojasta saattoi tuntua että vika oli hänessä ja taas hänet leimattiin koulukiusatuksi ja tosikoksi joka ei ymmärrä normaalia huumoria, vaikka tilanne oli sellainen ettei sitä olisi monikaan lapsi nauranut. (näinköhän monikaan aikuinen edes tuollaisesta tykkää, varsinkaan noin ventovieraalta ihmiseltä...)

Pojan puolesta siis jäi tuossa paha maku kun äiti kävi vielä häntä nolaamaan. Nolaamiselta se selittely siis minun korviini kuulostaa.

Se mummohan tossa pönttö oli ja ilmeisen tosikko jos kerta vielä loukkaantui kun toinen ei ymmärtänyt hänen typerää huumoriaan.

Itse en kyllä olisi käynyt mummolle mitään edes selittämään, varsinkaan tuonut esille mitään koulukiusaamista selityksenä pojan tosikkoudelle. Pojasta saattoi tuntua että vika oli hänessä ja taas hänet leimattiin koulukiusatuksi ja tosikoksi joka ei ymmärrä normaalia huumoria, vaikka tilanne oli sellainen ettei sitä olisi monikaan lapsi nauranut. (näinköhän monikaan aikuinen edes tuollaisesta tykkää, varsinkaan noin ventovieraalta ihmiseltä...)

Pojan puolesta siis jäi tuossa paha maku kun äiti kävi vielä häntä nolaamaan. Nolaamiselta se selittely siis minun korviini kuulostaa.

Samaa mieltä!

Me ei kaikki muuten päivystetä täällä läheskään aina lukemassa sun juttujasi vaikka taidatkin täällä suht paljon istuskella. Olisi ihan jees vähän avata mistä on kyse, vaikka tosta nyt voikin sitten kai päätellä että lapsesi ei ymmärtänyt huumoria koska on koulukiusattu...

Kyllä mä heti jo otsikosta tajusin miksi se ap:n poika on herkkä loukkaantumaan jne.

Yhteistyössä