saanhan purkaa ajatuksia tänne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
.. olen siis töissä oleva äiti. työpaikkamme on "miesvaltainen", niin ja nuoria sellaisia!
no, ei siinä mitään, mut välillä tulee tunne et musta sit puhutaan ihan urakalla p*skaa. yhtäkkiä ne muuttuu kummallisiksi, kukaan ei porise mulle yms. sit jossain vaiheessa taas ollaan niinku kavereita (ainaki sillo jos tarjoan tupakkia). :)

henkisesti on ihan äärettömän raskasta olla alalla, jossa valtaosa on vastakkaista sukupuolta.

nuorten miesten keskustelujen aiheet voitte kuvitella: autot, naiset yms.
mä olen monesti niiiiin ulkopuolella kaikesta, et tekis mieli ottaa loparit..

sillon menee hyvin, ku sattuu olemaan edes yks jolle jotain uskaltaa sanoa.

ja sekin vielä, että mä en uskalla luottaa siellä keneenkään. tiedän, että jos jollekkin sanoisin jotain omia asioita, ni heti muutkin saisivat sen tietää. pojat nimittäin ovat myös kavereita keskenään vapaa-ajallaankin...

kiitos ku sain jotain purettua! mut ÄLKÄÄ LYÖKÖ LYÖTYÄ!! :)

Minusta taas on todella ahdistavaa töissä toisten halutessa purkaa asioitaan yksityiselämästään. Haluaisin työpaikan, jossa kaikki kävisivät vain töissä ja jättäisivät ne kotiasiat kotiin. Eilen sain ihan liikaakin kuulla privaattijuttuja, joita en haluaisi koskaan kuulla edes ihmisiltä, jotka olen tuntenut koko ikäni.

Ja voin muuten kuvitella että vastaavanlainen tilanne on naisvaltaisella alalla, millä itsekin olen. Meillä on toimistolla 1 mies ja 9 naista, ja kun päästään kahvitunnilla keskustelemaan esim meikeistä niin jo on mies pihalla. Puhumattakaan synnytyksistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Minusta taas on todella ahdistavaa töissä toisten halutessa purkaa asioitaan yksityiselämästään. Haluaisin työpaikan, jossa kaikki kävisivät vain töissä ja jättäisivät ne kotiasiat kotiin. Eilen sain ihan liikaakin kuulla privaattijuttuja, joita en haluaisi koskaan kuulla edes ihmisiltä, jotka olen tuntenut koko ikäni.

en mäkään halua purkaa omia asioita, mut se et ois edes joku jonka kanssa puhua vaikka maailman tapahtumista..

oiskohan niin, et joka työhön "leipääntyy" ? :/

niin, ja lähes 10v olen ollut täällä työpaikalla (toki äitiyslomalla välillä) :)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Tuo on kyllä välillä tosi kiusallista.
Kiva kuulla toisten irtosuhteista ja niiden seurauksista (taudit yms yms)

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Sanoit että sun tekisi mieli ottaa loparit. Haluaisitko, tai olisiko mahdollista vaihtaa työpaikkaa tai kokonaan alaa?

työpaikkaa voisin vaihtaa ja jopa alaakin, mutta mulla ei ole koulutusta.. :/
ja nykyisestä työstä maksetaan niin hyvää palkkaa, etten ilman koulutusta saisi mistään samanlaista..

toki uskon, et naisvaltaisella alalla on miesten hankala olla. mut miks pitää toisista puhua p*skaa?? varsinkaan, jos ihminen ei toista tunne??? onko se kateutta vai mitä??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toki uskon, et naisvaltaisella alalla on miesten hankala olla. mut miks pitää toisista puhua p*skaa?? varsinkaan, jos ihminen ei toista tunne??? onko se kateutta vai mitä??

Eikös tuo juoruilu ole ihan yleisinhimmillinen om inaisuus, ja miesvaltaiosilla työpaikoilla huomattavasti vähäisepää kuin naisvaltaisilla. Ihan omien kokemusten mukaan.

mä en ymmärrä sitä, et toisista puhutaan selän takana. jos ei ole pokkaa sanoa jotain henkilökohtaisesti, ni jääköön mölyt mahaan. ihan samanlaista on varmasti joka työpaikassa, et porukka liittoutuu ja juoruaa..

Alkuperäinen kirjoittaja pp:

Eikös tuo juoruilu ole ihan yleisinhimmillinen om inaisuus, ja miesvaltaiosilla työpaikoilla huomattavasti vähäisepää kuin naisvaltaisilla. Ihan omien kokemusten mukaan.

:laugh:

Kyllä miehet sen lajin osaa! Minun kokemuksella sitä harrastaa miehet vähintäänkin yhtä paljon kuin naiset.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:

:laugh:

Kyllä miehet sen lajin osaa! Minun kokemuksella sitä harrastaa miehet vähintäänkin yhtä paljon kuin naiset.

Työskentelen ja aikoinaan opiskelin miesvaltaisella alalla... pahin paskan jauhanta oli kesätyölabrassa (kaikki naisia), jossa muutama vakituisista työntekijöistä päätti "uskoutua" kesätyöntekijälle... uskoutumiset koskivat aina jotain sellaista henkilöä joka oli lomalla juuri sillä hetkellä... outoa käytöstä.

En ole miesten keskuudessa törmännyt pahan puhumiseen selän takana tai työkaverin eristämiseen ja ulkopuolelle jättämiseen. Miehet yleensä sanovat suoraan jos ovat jostain asiasta eri mieltä eivätkä väännä selän takana jotain ihme kuvioita.

Yhteistyössä