Saanko kotihoidontukea esikoisesta kun vauva syntyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Esikoinen on silloin 2v4kk kun on LA. Saanko äitiyspäivärahan lisäksi esikoisesta kotihoidon tukea? Ja kauanko tätä sitten saan, jos saan? Eli kun lapsi täyttää 3 niin jatkuuko se kuitenkin vai loppuuko siihen? Kelan sivulta en oikeen tarkkaa vastausta saanut, joten kysyn täältä.

Kelan sivuilla lukee, että hoitorahaa voi saada jos maksettavien hoitorahojen määrä ylittää vanhempainrahan määrän. Silloin maksetaan se erotus. Eli kahta tukea et voi saada, mutta niiden erotuksen voit.

Kannattais varmaan lukea ihan kunnolla vaikka tuolta Kelan sivuilta ennenkuin kyselee...

[QUOTE="hohhoijaa";23103897]Kelan sivuilla lukee, että hoitorahaa voi saada jos maksettavien hoitorahojen määrä ylittää vanhempainrahan määrän. Silloin maksetaan se erotus. Eli kahta tukea et voi saada, mutta niiden erotuksen voit.

Kannattais varmaan lukea ihan kunnolla vaikka tuolta Kelan sivuilta ennenkuin kyselee...[/QUOTE]

No, mun tuskin tarvitsee sulta kuitenkaan lupaa kysyä mitä täältä kyselen, vai???????? :) Laita toki osotetta tulemaan jos tarviin luvan niin kysyn seuraavan kerran!

Saatana mua veeetutttaa tällaset täydelliset (epätäydelliset) ihmiset jotka on saakeli aina olevinaan oikeessa ja näsäviisaita paskoja.

En tiedä ketään joka olisi saanut kh-tukea ainakaan niin että kotona on vain 1 toinen lapsi vauvan. Kaverini jolla on 4 lasta sai jonkun kympin minimiäitiyspäivärahan päälle (sisaruskorotuksia taisi olla niin paljon + aika pienet tulot miehellä). Kuntalisää sai toisesta alle 3v lapsesta Tampereella vielä viime vuonna vanhempainvapaalla ollessa, mutta tänä vuonna se(kin) on leikattu pois.

hoitolisää voit saada, jos perheen tulot eivät ylitä sitä sallittua rajaa. itse kotihoidontukea et saa. itse juuri rupean kohta saamaan äitiysrahaa, kotihoidontukeni siis loppuu esikoisesta, ja saan hänestä sen hoitolisän vain.

Yhteistyössä