Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja må:
Olen vakituisessa työsuhteessa ison marketin kassalla ja viikkotyötuntini on 30 tuntia. Eli 6 tuntia per päivä. olen ollut kohta 15 vuotta töissä eikä missään vaiheessa ole puhuttu että voisi tehdä enempää tunteja. Jos tulee joskus enemmän tunteja, meillä on tasoitus viikot ja silloin on vastaavasti vähemmän työtunteja. Joten senkin takia myyjien kuukausi tulot jäävät todella pieniksi.
Tää on mun mielestä tosi hölmöä! Miten ihmeessä se voi olla näin. Siis selittihän sen joku jo, mutta miksi tuohon ei kukaan puutu?
Ja sillä raskaudella tarkoitin alkuperäisessä kysymyksessäni, että ei se työ varmasti niin raskasta ole, että sitä ei työntekijät jaksasi tehdä 8 tuntia päivässä. Kun jaksaahan siivoojatkin. Että se ei varmaan ole syy siihen, miksi ei anneta täysiä tunteja.
Jos on pelkästään kassalla töissä, niinkuin minäkin, se on nippanappa että jaksaa sen 8 tuntia tehdä, joskus aina tulee esim. lauantaisin sellaisia vuoroja. itse seison koko päivän koska tuolimme ovat niin huonot että niitä ei voi säätää haluamaan asentoon ja jos istuisin en ylettyisi kunnolla näpyttelemään tuotekoodeja ja vetämään korttia. Joten siis seison koko päivän. 8 tunnin työpäivässä on 1 puolen tunnin tauko (josta ei makseta palkkaa) ja yksi 20 min tauko. 6 tunnin työpäivässä on yksi 20 min tauko. Jos on koko päivän jonoja siitä ei lähdetä kesken kaiken pisulle jos hätä tulee. Ja meidän marketissa on yleensä aina joka kassalla jonoja, on sen verran vilkas paikka. Työ on todella raskasta selälle, jaloille sekä varsinkin käsille. Monenlaiset vaivat olen saanut ja osaa olen jo joutunut leikkauksella korjauttamaankin.
Moni varmaankin luulee, minkä pienen hetken piipahtaa kassalla, että on se helppo ja mukava työpaikka. Mutta joskus kun asiakas joka on käynyt aamulla ostoksilla tulee iltapäivällä uudelleen, ihmettelee että vieläkö sinä olet siinä
Tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä, joten siksi olen roikkunut näinkin kauan työpaikassani. TOdellakin toivon joskus että saisi siirron osastolle jossa voisi tehdä hieman erinlaista työtä.