Saanko purkautua miehestä ja pyykeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihisee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihisee

Vieras
Siis niin ärsyttävää, kun se menee suihkuun ni laittaa likaiset vaatteensa suoraan pesukoneeseen, jos mun tarvis pestä omia vaaleita vaatteita, niin se on käytännösssä mahdotonta, koska koneessa on AINA miehen pyykkejä. Pitäis ne pestä ensin, jotta saan omia vaatteita koneeseen.

Ja sit kun sinne koneeseen laitetaan ne OMAT vaatteet ja mies päättää että täyttääpäs lopunkin koneen ja iskee sinne ihan mitä sattuu, myös niitä minun pesua odottavia vaatteita, niin sit mun kirkkaan väriset vaatteet ei enää olekkaan niin kirkkaita kun on tummien farkkujen tms kanssa käyneet koneessa yhtäaikaa.

Mikä hitto siinä on että ne vaatteet pitää laittaa sinne pesukoneeseen, eikä pyykkikoriin? Ois kiva joskus omiakin vaatteita pestä ilman et ensin pitää käyttää koneellinen miehen vaatteita.

Oon parikin kertaa jo maininnut asiasta, että tummat ja vaaleat erikseen, mut mies ilmeisesti kuvittelee et mul on päivät pitkät aikaa pyöritellä pesukonetta

Ymmärtääks kukaan et mikä mua ärsyttää tässä hommassa? Aion vielä tänään sanoa ties kuinka monennen kerran, että EI PYYKKEJÄ KONEESEEN ennenku se laitetaan päälle

Joo meilläkin oli asiasta kinaa kunnes ratkaistiin se näin: miehelle ostettiin oma pyykkikori, mulla ja lapsilla on tumma ja vaalea johon lapsetkin osaavat lajitella vaatteensa.

Miksi et poista miehen pyykkejä koneesta ja sitten täytä sinne niitä SINUN vaatteitasi? Ei kai miehen vaatteita tarvi ekana pestä vaikka koneessa ovatkin valmiina?

Jos kerran olet jo sanonut asiasta miehelle, niin onko hän tyhmä vai onko teillä kommunikaatio-ongelma? Minun miehelläni on myös tapana laittaa pyykit suoraan koneeseen, toki yleensä varmistaa ensin minulta olenko pesemässä jotakin muuta pyykkiä ensin. Usein myös täyttää koneen asianmukaisesti ja laittaa pyörimään. Jos miehesi ei ymmärrä, niin jatkossa nosta pyykit koriin ja pese vain omat vaatteesi. Mies voi sitten pestä omansa.

Mulla tulee paljon vähemmän pyykkiä kuin miehellä. Hän laittaa tänään koneeseen vaatteensa, mä en laita ollenkaan pesuun vaatteita. No, huomenna se laittaa taas ne vaatteensa sinne koneeseen ja jotain pyykkikorista ja laittaa koneen pyörimään. Pyykit kun on nostettu kuivumaan ja seuraavaks kun olisin laittamassa koneeseen vaatteita, niin siellä onkin taas niitä miehen vaatteita. Eli mun pitäis ajoittaa se peseminen just siihen, kun pyykit on ripustettu narulle. En aina viitteis rykii melkein täyttä koneellista poiskaan, jotta saan omat vaatteeni sinne.

Toimis varmaan parhaiten sellainen systeemi, että mä laitan omat likaiset vaatteet ihan omaan pyykkikoriin ja pesen niitä sit miten pesen. Mies on pilannut jo niin monta mun vaatetta ettei oo tosikaan.

[QUOTE="vieras";28954019]Ei meidän kone jostain syystä sotke värejä keskenään vaikka laittaakin mustaa ja valkoista koneeseen. Onkohan teillä koneessa joku vika?[/QUOTE]

Vertaappa niitä sun "valkoisia" johonkin ihka uuteen valkoiseen vaatteeseen. Aika harmaata on. Eikä tosiaan ole pesukoneesta kiinni, kaikille käy niin.
Sama todella räikeän väriset topit, jos ne laittaa farkkujen kanssa niin eivät ole enää niin räikeitä.

Huomenna mä kyllä menen ja ostan ihan oman pyykkikorin ja ryin aina ne miehen vaatteet sieltä koneesta pois.

Ärsyttää lähinnä sen takia, kun mies luulee olevansa ainoa joka täällä asuu. AINA on kone täynnä hänen vaatteitaan, vaikka ois samanväristä mulla tai lapsilla, niin eipä sinne koneeseen mitään mahdu enää.

Joko sovitte että mies pesee vaan omat pyykkinsä. Tai sitten sä hoidat koko pyykkihuollon. Me ollaan päädytty siihen että mä laitan pyykit koneeseen ja mies ripustelee ne. Hommat menee puoliksi, pyykit pestään mun mielestä oikein ja kaikki on tyytyväisiä.

[QUOTE="a p";28954038]Mulla tulee paljon vähemmän pyykkiä kuin miehellä. Hän laittaa tänään koneeseen vaatteensa, mä en laita ollenkaan pesuun vaatteita. No, huomenna se laittaa taas ne vaatteensa sinne koneeseen ja jotain pyykkikorista ja laittaa koneen pyörimään. Pyykit kun on nostettu kuivumaan ja seuraavaks kun olisin laittamassa koneeseen vaatteita, niin siellä onkin taas niitä miehen vaatteita. Eli mun pitäis ajoittaa se peseminen just siihen, kun pyykit on ripustettu narulle. En aina viitteis rykii melkein täyttä koneellista poiskaan, jotta saan omat vaatteeni sinne.

Toimis varmaan parhaiten sellainen systeemi, että mä laitan omat likaiset vaatteet ihan omaan pyykkikoriin ja pesen niitä sit miten pesen. Mies on pilannut jo niin monta mun vaatetta ettei oo tosikaan.[/QUOTE]

Mikset sinä lisää miehen koneelliseen omia väreihin sopivia likaisia vaatteitasi ja sen koneellisen jälkeen sitten peset ne toisen väriset omat pyykkisi vai onko teillä ehdottomasti kielletty toisen vaatteiden pesu?

Jotenkin naurettavaa touhua pestä pyykit erikseen...

vissiin vaan on tyhmä :D Ei auta kommunikointi kun seuraavana päivänä ne on yhä siellä koneessa.

Mulla on todella vähän mustia vaatteita ja miehen melkein kaikki vaatteet on mustia. Sinne ei siis sovi minun vaatteitani samaan aikaan. Se on kauan asunut yksin ja tottunut heittämään suoraan koneeseen ne omat vaatteensa. Ja se pesee KAIKKI sikinsokin keskenään, eipä löydy herralta yhtään oikeasti valkoista paitaa. Farkut ja pyyhkeetkin menee kätevästi samassa koneellisessa :D

Mä ostan huomenna kaikille omat pyykkikorit ja niitä sit pidetään vaikka omassa vaatekaapissa. Helpoin mulle et voin mennä sen oman korini kanssa ja ne mahtuu kaikki yhteen koneelliseen, valkoiset toiseen.

Tässä ei ole pelkkä väriasia vaan se, että omia tai lasten vaatteita ei vain voi pestä kun kone on aina täynnä miehen vaatteita. Jos se tunkee sinne farkut, t-paidan, sukat, kalsarit ja pitkähihaisen paidan ni eipä sinne juuri muuta mahdu, isokokoinen mies niin vaatteetkin on suuria

On aivan äärimmäisen huvittavaa kun palstalla päivä toisensa jälkeen tuohtuneet ämmät tulevat valittamaan kuinka mies suorittaa jonkun triviaalin arkiaskareen heidän mielestään täysin väärin. Joillekin naisille ainoa mahdollisuus päteä elämässä on kyykyttää omaa miestä anonyyminä nettipalstalla ja ylpeillä omilla jonkun perkeleen kotitalouskoneen käyttötaidoilla.

Itse en kehtaisi, en edes anonyyminä. Mutta kai se on todella joillekin se ainoa henkireikä ja itsetehostuksen keino, "mies on nuija kun ei osaa pestä pyykkiä oikein, mutta minä osaan". Naurattaa, mutta tavallaan käy sääliksi näitä.

[QUOTE="a p";28954107]vissiin vaan on tyhmä :D Ei auta kommunikointi kun seuraavana päivänä ne on yhä siellä koneessa.

Mulla on todella vähän mustia vaatteita ja miehen melkein kaikki vaatteet on mustia. Sinne ei siis sovi minun vaatteitani samaan aikaan. Se on kauan asunut yksin ja tottunut heittämään suoraan koneeseen ne omat vaatteensa. Ja se pesee KAIKKI sikinsokin keskenään, eipä löydy herralta yhtään oikeasti valkoista paitaa. Farkut ja pyyhkeetkin menee kätevästi samassa koneellisessa :D

Mä ostan huomenna kaikille omat pyykkikorit ja niitä sit pidetään vaikka omassa vaatekaapissa. Helpoin mulle et voin mennä sen oman korini kanssa ja ne mahtuu kaikki yhteen koneelliseen, valkoiset toiseen.

Tässä ei ole pelkkä väriasia vaan se, että omia tai lasten vaatteita ei vain voi pestä kun kone on aina täynnä miehen vaatteita. Jos se tunkee sinne farkut, t-paidan, sukat, kalsarit ja pitkähihaisen paidan ni eipä sinne juuri muuta mahdu, isokokoinen mies niin vaatteetkin on suuria[/QUOTE]
Olkoot sitte tyhmä ja gootti, ko kaikki vaatteet on mustia :) Toisinaan naiset vain onnistuvat informoimaan asiat niin, ettei vastapuolella ole mitään käsitystä, mitä on tultu sovittua :)

[QUOTE="a p";28954107]
[/QUOTE]

Ja lasten pyykit pesee kuka?
Ettekö te tosiaan pyöritä yhteistä huushollia yhteisesti? Tiskaako jokainen teistä omat astiansa, ostaako omat ruuat kaupasta ja vielä tekee omat ruuatkin? Siltä toi nimittäin kuulostaa. Sitäpaitsi ellei kone vedä kuin farkut, pari paitaa ja kalsarit niin on aika investoida YHDESSÄ uuteen pyykkikoneeseen joka on riittävän iso.

No sun mies sentää laittaa ne koneeseen. Mun miehen vaatteet ei eksy vahingossakaan lähellekkää pyykkikoria/pesukonetta. Niitä saa metsästää ympäri kämppää. Mut tämä ei oikeastaan häiritse minua. Voin aivan hyvin ohimennessä viedä niitä vaatteita pesuun.

Toisaalta, jos toi on sun suurin ongelma, tai edes top5:ssa, ni se tekee mut iloiseksi. Koska oikeastaan sulla on kaikki aika hyvin. :)

Mulle ei oikein avaudu tuo, että on mun pyykit ja sun pyykit ja niitä pestään erikseen.

Mutta siis, meillä on pyykkikori. Siihen tuodaan likaiset vaatteet, kaikkien sinne samaan koriin. Ja kun on aika pestä pyykkiä, se olen minä joka suorittaa sen homman. Jaan pyykit vaaleisiin, mustiin ja kirjaviin ja pesen sen mukaan, oli sitten kyseessä mun, miehen tai lapsen vaatteet. Mies ei ole koskaan pessyt pyykkiä ja koska mä olen tarkka vaatteistani, en ole myöskään jaksanut perehdyttää häntä siihen hommaan. Kukaan ei laita pyykkejä suoraan koneeseen, omituinen tapa kaiken kaikkiaan.

Mulle ei oikein avaudu tuo, että on mun pyykit ja sun pyykit ja niitä pestään erikseen.

Mutta siis, meillä on pyykkikori. Siihen tuodaan likaiset vaatteet, kaikkien sinne samaan koriin. Ja kun on aika pestä pyykkiä, se olen minä joka suorittaa sen homman. Jaan pyykit vaaleisiin, mustiin ja kirjaviin ja pesen sen mukaan, oli sitten kyseessä mun, miehen tai lapsen vaatteet. Mies ei ole koskaan pessyt pyykkiä ja koska mä olen tarkka vaatteistani, en ole myöskään jaksanut perehdyttää häntä siihen hommaan. Kukaan ei laita pyykkejä suoraan koneeseen, omituinen tapa kaiken kaikkiaan.

Just tälleen mä toivoisin asian olevan. Mutta mies lykkää aina heti ne vaatteensa sinne koneeseen, eikä pyykkikoriin, joten ei voi mitenkään jaotella värien mukaan. On tääkin ongelma :D

Lapset laittaa pyykkikoriin, josta päätyvät koneeseen. Usein miehen vaatteita kone täynnä ja sit nappaa vaan jotain vaatteita lisäksi koneeseen jotta saa sen pyörimään. Koneessa saattaa olla siis tuossa vaiheessa ihan mitä vaan, kun siell voi olla miehen edellispäivänkin vaatteet.

Sanot sille ukolle, että nyt on semmoinen juttu että sinne koneeseen EI laiteta pyykkejä suoraan. Ja jos hän edelleen haluaa niin tehdä, niin hän hoitaa pyykinpesun jatkossa kaikkien pyykkien osalta ja niin, että pyykit pestään asianmukaisesti värien ja lämpötilojen mukaan.

[QUOTE="a p";28954252]Just tälleen mä toivoisin asian olevan. Mutta mies lykkää aina heti ne vaatteensa sinne koneeseen, eikä pyykkikoriin, joten ei voi mitenkään jaotella värien mukaan. On tääkin ongelma :D

Lapset laittaa pyykkikoriin, josta päätyvät koneeseen. Usein miehen vaatteita kone täynnä ja sit nappaa vaan jotain vaatteita lisäksi koneeseen jotta saa sen pyörimään. Koneessa saattaa olla siis tuossa vaiheessa ihan mitä vaan, kun siell voi olla miehen edellispäivänkin vaatteet.[/QUOTE]

Mut jos ne miehen vaatteet on kaikki mustia, niin mikset vaan lisää sun/lasten mustia niin paljon kuin mahtuu ja sitten kone on vapaa toiseen = sun koneelliseen?

Yhteistyössä