Saankohan nyt hankalan työntekijän maineen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J.t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J.t harmaana

Vieras
kun pidin puoliani "lomarahataistelussa". Mulla kun työsuhde loppuu äitiysloman aikana. Pidän tässä muutaman viikon päästä, yhteisestä sopimuksesta, kertyneet ja kertyvät lomat pois, koska en voi niitä pitää silloin, kun ne kuuluisi. No palkanlaskija soitti ja sanoi, että ovat pomon kanssa tutkineet meidän tessiä ja heidän mielestään mulle ei kuulu lomarahaa (ent. lomaltapaluuraha), koska en palaa lomalta töihin, vaan jään mammalomalle. Vahinko vaan, että otin asiasta jo kesällä selvää työsuhdeneuvonnasta, ja mulle vastattiin että " jos työntekijä on vuosiloman päätyttyä välittömästi pois työstä äitiysvapaan takia, on hän oikeutettu saamaan lomarahan". Laitoin sieltä saamani meilin eteenpäin palkanlaskijalle..... Mitähän tuumaavat...

mitä sitten saatko vai et hankalan maineen, jos se sulle kuuluu niin tietysti vaadit. etpähän enää sielä ole töissä kuuntelemassa jos se työnantajalle on jotenkin hankalaa maksaa lain mukaiset rahat.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
En usko, olet ottanut asiasta selvää ja ohjeistat myös heitä vastaisuuden varalle.
Jospa vaan koittivat josko voisivat sua vedättää tässä asiassa.

Muutama kuukausi sitten väittivät mulle, ettei mulle kerry äitiysloman ajalta vuosilomaa. Jouduin jo siinä vaiheessa ottamaan asioista selvää... Joko yrittivät vedättää tai sitten eivät asioista aidosti tiedä... Tuntuu vaan hullulta, ettei oma palkanlaskija/tstosihteeri ole perillä näistä asioista...

Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
En usko, olet ottanut asiasta selvää ja ohjeistat myös heitä vastaisuuden varalle.
Jospa vaan koittivat josko voisivat sua vedättää tässä asiassa.

Muutama kuukausi sitten väittivät mulle, ettei mulle kerry äitiysloman ajalta vuosilomaa. Jouduin jo siinä vaiheessa ottamaan asioista selvää... Joko yrittivät vedättää tai sitten eivät asioista aidosti tiedä... Tuntuu vaan hullulta, ettei oma palkanlaskija/tstosihteeri ole perillä näistä asioista...

Oho.. johan pomppas.
Kyllähän työnantajan ja palkanlaskijan erityisesti pitäisi nämä asiat tietää. Epäilen suuresti tuota vedätysyritystä.
Hoitovapaalta ei kerry lomat, mutta kyllä tosiaankin äitiys- ja vanhempainvapaalta kertyy.

Yhteistyössä