Säännöllinen kierto, mutta silti jotain vialla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emma

Jäsen
18.05.2004
268
0
16
Hei! Kyselin samaa jo tuolla hoitoja aloittelevien ketjussa, mutta ajattelin kokeilla josko saisin ihan "omaan" ketjuun enemmän vastauksia. Olen toistaiseksi pyörinyt enemmän tuolla kuumeilupuolella, mutta ehkäpä tässä olen siirtymässä pikkuhiljaa tänne...

Meillä on esikoisen yritystä nyt yhdeksäs kierto menossa, eikä minkäännäköistä vihjettäkään ole tärpistä. Mun kierto palasi heti pillerien jälkeen normaaliksi ja on aika säännöllinen, heittelee korkeintaan pari päivää. Nyt sitten tietysti on alkanut jo mietityttää että voiko silti jotain olla vialla... Toki "vika" voi olla miehessäkin, meitä kumpaakaan ei ole (ainakaan vielä) tutkittu. Toistaiseksi vaan pyörittelen tätä asiaa omassa pienessä päässäni :)

Onko teissä sellaisia joilla kierto on säännöllinen mutta silti jotain häikkää on löytynyt? Mietin vaan että mihin tässä mahdollisesti kannattaisi ruveta varautumaan. Säännöllinen kierto ei ilmeisesti mitenkään automaattisesti tarkoita esim. sitä että ovulaatiota tapahtuisi?

Kiitos jos jaksatte vastailla, olisi kiva kuulla kokemuksia :)

Mulla itellä kymmenen vuoden lapsettomuus. Oli siis pitkäaikainen seurustelu suhde ja asuttiin yhdessä mutta lasta ei tullut ja erokin tuli ja myöhemmin kuulin että tää mies saanut lapsia kummallakin oli juu lapsia mut ei yhteisiä tullut.
No sitten satunnaisesta suhteesta tulin raskaaksi kun luulin etten tuu raskaaksi ja en silleen ajatellu et tulisin ja en uskonu ennen ku näin ultrassa et mahassa elämää on.

Ja sekin voi vaikuttaa raskaaksi tuloa jos kovin aattelee vaan sitä. Koita keksiä jotain muuta ajateltavaa.

Mun Veli ja sen vaimo yritti n. 4v vuotta lasta. Veljellä on 2 lasta ennestään ja nyt vaimo joutu syömään jotain lääkitystä ja Veli joutu lopettaa jotain lääkitystä omaan sairauteensa mut ny on sit loppuvuodesta tulos heillekkin perheenlisäystä:)

:wave: Älä heitä vielä kirvestä kaivoon! Syitä voi olla monia ja helposti hoidettavia.

Meillä yritystä pari vuotta takana. Kierto on säännöllinen ja kummastakaan ei ole löytynyt vikaa. Ollaan pupuilttu ja oltu miettimättä asiaa, ei ole apuja. Nyt sitten inseminaatioon.

Hei, itselläni on ollut aina säännöllinen kierto - noin 28-30 kp. Ultrattiin ja tehtiin aukiolotutkimus ja kaikki oli ok. Verikokeella todettiin, etten ovuloinut. Nyt clomit aloitettuani ovulaation on todettu tapahtuvan. Voisiko sinullakin olla kyse siitä? :/

Hei Emma!

Meillä enempi vähempi yritystä 4-5 v. ennen ku viime vuonna mentiin tutkimuksiin. Mulla hyvin säännöllinen kierto mutta ku yhes vaihees tein ovistestejä ni aina niistä ei plussaa tullu (saatto kyl olla huonolaatuset testitikutki välill mutta ns. parempilaatusillakaa ei aina plussaa tullu - lopetin kyl aina 7-8 testipäivän jälkeen eli mahd. myöhästä ovista en ees testannu). Aukiolotutkimuksissa selvisi että toinen munatorvi tukossa, mahd. aikoinaan vatsan alueella olleen tulehduksen takia.
Myös miehestäni löytyi syytä lapsettomuuteemme (alentunut siittiömäärä ja -liikkuvuus) joten kyllä ne molempien tutkimukset oli tarpeen.

Ovulointia ei välttämättä tapahdu vaikka menkat olis säännölliset, joten tutkimuksiin on hyvä mennä selvittämään miten asiat on. Tsemppiä!

Kaunis kiitos vastauksistanne :flower: Olen nyt ajatellut niin että jos ei tässäkään kierrossa tärppää niin sitten voisi ruveta noita tutkimuksia miettimään. Ollaan jo sen ikäisiä ettei kovin montaa vuotta viitsisi "tuhlata" yritellessä. Kirves ei kuitenkaan ole vielä lähelläkään kaivoa vaan usko ja luottamus siihen että saamme vielä lapsia, on kova :)

Mä en oo siis käyttänyt mitään ovulaatiotestejä tai muitakaan menetelmiä oviksen bongaamiseksi, en taida olla sellaiseen tarpeeksi järjestelmällinen ;) Mutta jostain syystä nyt epäilen että syynä olisi juuri tuo, että ovulaatiota ei tapahdu. No, katsellaan nyt rauhassa tämä kierto loppuun.

Meillä oli kaikki lääketieteellisesti mitattavissa oleva tosi hyvin kierron säännöllisyyttä ja siittiöiden laatua jne. mukaanlukien. Ovulaatio tapahtui myös. Meille selvisi sitten (kuten toisessa ketjussa kerroinkin) IVF:n yhteydessä, ettei yksikään näistä hyvälaatuisista siittiöista päässyt munasolun sisään eli meistä tuli viimeistään silloin pariskunta tuohon isoon joukkoon, jotka ovat selittämättömästi lapsettomia.

Minusta 9kk on vielä tosi inhimillinen aika eikä vielä tosiaan tarvi menettää toivoaan luomuraskaudestakaan!

Täällä yritystä takana kohta vuosi, ilman minkäänlaista tulosta. Ei olla ovulaatiotestejä ennen tehty, nyt kun alkaa uus kierto niin ajateltiin kokeilla niitä et näkee tapahtuuko koko ovulaatioo vai ei.
Mulla kans menkat on tullu pillereiden jälkeen kokolailla säännöllisesti, parin kolmen päivän heittoja kierrossa, mut ikinä ei oo esim. menkat jääny tulematta.

Nyt sit koitetaan tosiaan niitä ovistestejä, nääkepä ainakin sen, että tapahtuuko sitä ovulaatio lainkaan! Ei muutakun tsemppiä teillekkin, yritetään olla murehtimatta liikaa asiaa =) (joka on muuten huomattavasti helpommin sanottu kuin tehty.... :) )

Täälläkin yksi jolla säännöllinen kierto mutta ei tärppää. Yritystä vuoden alusta. Kipuja bongailen toisinaan kierron puolivälissä (nyt viimeksi voimakastakin kipuilua), luulisin siis ovuloivani ainakin joissakin kierroissa. Tikutellut en ole, suunnitellut kyllä mutten saanut aikaiseksi...

Niin, yksi lapsi löytyy sekä yksi keskenmeno, eli toiveita kai olisi uudelleen raskautumiseenkin... ei vaan ota tärpätäkseen...

Yhteistyössä