Säännöllinen ylim. vuoto pillereiden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentynyt

Vieras
Mistä voisi johtua, että viimeisen puolen vuoden ajan minulla on ilmaantunut säännöllistä ylimääräistä vuotoa? Vuoto ilmenee aina liuskan toisen viikon aikana ja kestää 3-5 päivää. Se ei ole erityisen runsasta, mutta pikkuhousunsuojaa täytyy käyttää. Vuoto on ruskeaa, vaikka joskus mukana saattaa olla kirkkaita veriviiruja, ja se on tympeän hajuista. Tästä huolimatta tyhjennysvuoto tulee väliviikolla normaalisti.
Olen 23-vuotias, käytän Diane Novia, sillä minulla on todettu PCOS.

Mulla oli samaa. Alkoi tulemaan joka kuukausi 2 pilleriviikon aikana ylimääräistä vuotoa, joka kesti 3-5 päivää.
Söin silloin Yasmineita.

Varasin ajan gynelle, ja tehtiin sisätutkimus, kaikki paikat ultrattiin, ja kaikki oli ok. Vaihdettiin pillerimerkki Cypretyliin joka on DA:n rinnakkaisvalmiste. Ei ole enää tuota ongelmaa tullut.

Ylimääräinen vuoto voi johtua siitä, että pillereissä ei ole enää sun kropalles tarpeeksi tehoja, ehkäisy kyllä toimii, mutta alkaa esiintymään ylimääräisiä vuotoja. Jos vaihtaa toiseen merkkiin, missä on eri määrä hormoneita, se saattaa auttaa, tai sitten ei.
Joillakin ei auta edes pillerimerkin vaihto. Sitten voit päättää itse, että kärsitkö tiputtelusta joka on sinänsä vaaratonta, ja jatkat samalla merkillä, vai kokeiletko jotain eri ehkäisyä tai pillerimerkkiä.

Ja itse olen pilsuja siis syönyt 8 vuotta, ylimääräiset vuodot alkoi viime joulukuussa.

Minulla tuli myös diane novasta ns välivuotoa, muutin gynen ehdotuksesta pillerien syömisen pituutta niin ongelma hävisi.Ihmeellisesti alkujaan gyne määräsi niitä pillereitä syötäväksi 30 päivää ja sitten pitämään 10:n päivän tyhjennys välin, mutta nyt kun syön liuskan kerrallaan ei ole välivuotoa.

Eikö välivuodosta ole mitään haittaa? Itse syön Yazeja, joissa syödään 24 pv pillereitä ja sitten 4 päivän tauko. Voisiko tämä kierto olla minulle vielä liian lyhyt, sillä ennen pillereitä kierto oli n. 30 päivää eikä kehoni ole tottunut tähän?
Ja tiedän, että voisi käydä siellä gynekologilla eikä netissä kysellä, mutta en ole saanut varattua aikaa.

edelliselle vastaisin, että todennäköisesti sinulla keho ei ole vielä tottunut tuohon erimittaiseen kiertoon, ja siksi tulee tiputtelua.

Jos se jatkuu kuitenkin vielä parinkin kuukauden kuluttua, niin sitten kannattaa kääntyä gynen puoleen.

Yhteistyössä