Saara Aallossa ja Paavo Väyrysessä on jotain samaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 902
19 186
113
Itsekeskeisyys, kaikki on kiertynyt oman itsen ja uran ympärille. No, Paavo on noista enemmän symppis kun kannatan joitakin hänen poliittisia mielipiteitään.

Tietysti huono tulos kirpaisee ja harmittaa. Mutta kun viisuissa häntäpäähän sijoittuneet yleensä kehuvat voittajaa, kilpailun kovaa tasoa ja muita kilpailijoita ja tunnelmaa (vaikka vain kohteliaisuuttaan), niin Saaran ymmärrys ei ylety itsen ulkopuolelle.

Saara Aalto viisufinaalin tuloksesta: ”Olo on hämmentynyt” – jäi toiseksi viimeiseksi
Suomen euroviisuedustaja sijoittui lauantain finaalissa sijalle 25.

Saara Aalto
13.5.2018 klo 03:41

13-3-5611140.jpg

Ville Vedenpää

Tästä voit lukea pisteidenjaosta tarkemmin. Nettaa Yle haastatteli ennen finaalia.

– Päällimmäinen sana on hämmentynyt, Saara Aalto sanoi tulosten selvittyä.

– Esityksestä on tosi hyvä fiilis. Mielestäni se oli yksi parhaista lavavedoista, joita olen ikinä tehnyt. Mulla meni itselläkin kylmät väreet, kun vedin sitä. Tällaisiä nämä kilpailut ovat ja koskaan ei voi tietää, miksi ääniä ei tullut.

Aalto osaa pienen pettymyksen lomassa nauraa sille, että hänen kakkosketjunsa ei rikkoutunut. Hän on ollut yleensä kisoissa kakkonen. Tällä kertaa se oli finaalin toiseksi viimeinen.

– Tokajuttu edelleen pysyi. Siihen voi aina luottaa mun kohdalla, Aalto nauraa.

Uudet unelmat odottavat
Saara Aalto on onnellinen, että sai olla mukana Euroviisuissa, sillä se on ollut hänen unelmansa.

– Oli siistiä, että sain tehdä viisut ja esitys oli sellainen, jota olen aina halunnut tehdä. Kaikki ihmiset joita olen täällä nähnyt, ovat olleet niin minun puolellani. Tämä on ollut ihana matka, joka osoittanut sen, että minulla on ihania faneja joka puolella.

Euroviisujen jälkeen Aalto aikoo asettaa itselleen uusia tavoitteita. Nyt uralla kääntyy uusi lehti. Lepäämään hän ei kuitenkaan jää, sillä työt jatkuvat jo ensi viikolla.

– Nyt menen Lontooseen jatkamaan hommiani. Minulla on heti viikon päästä siellä keikka. Siitä alkaa Steps-bändin stadionkiertue eli ei tässä ehdi kuin alkaa seuraaviin hommiin.

Tällä hetkellä hän on kuitenkin tyytyväinen siihen, että hän pääsi Euroviisuissa finaaliin asti.

– Olen niin iloinen, että sain itseni, Suomen ja Monstersit finaaliin. Siitä mä olen tosi ylpeä.

• Tykkää
Reactions: Fantzu
Kaikki on kiertynyt oman uran ympärille. Mikä kaikki? Artisti joutuu myymään koko ajan itseään. Pakko olla julkisuudessa että pysyy siellä. Ei mistään muualta tule palkkaa. Väyrynen voisi kyllä jäädä jo hyvälle eläkkeelle

Suomalainen positivismi... aina ajatellaan ettei sellaista ole. Suomalaiset ovat vain yrmeää kansaa. Mutta kyllä sellainen on. Se tulee esille urheilukilpailuissa ja esimerkiksi laulukilpailuissa... tai no kilpailuissa yleisesti.

Suomalainen ottaa rökäletappion ja siinä missä muut sanoisivat, että harmittaa ja on pettynyt itseensä, niin suomalainen löytää suomalaisen positiivisminsa. Se on sitä, että kehäänheittäjä heittää 85m karsintarajan alle 60m, niin hän tulee TV-kameroiden eteen mairea hymynkare kasvoillaan: "No en mä tiedä menikö tämä kisapäivä nyt niin huonosti. Mulla oli tosi hyvä pohjavire, fiilis ja tuntui että energiat osui kohdalleen. Tulos nyt oli tietenkin mitä oli, mutta musta itsestäni tuntui että tää oli oikeastaan tosi hyvä kisapäivä. Kisatulokset on mitä on, mutta en mä anna sen mitenkään vaikuttaa mihinkään. Tästä mä lähden nyt Karibialle treenileirille ja kesällä olis tarkoitus vähän lomailla."

Sitten mietitään miksei menestytä :D :D

Niin muuten onkin.

Kumpikin porskuttaa eteenpäin ja pärjää vaikka suurinta osaa suomalaisista se vituttaa.

Hatunnosto kummallekin!
Pärjääkö Väyrynen? Se pärjäsi parhaiten kultaisella 80-luvulla.

Suomalainen positivismi... aina ajatellaan ettei sellaista ole. Suomalaiset ovat vain yrmeää kansaa. Mutta kyllä sellainen on. Se tulee esille urheilukilpailuissa ja esimerkiksi laulukilpailuissa... tai no kilpailuissa yleisesti.

Suomalainen ottaa rökäletappion ja siinä missä muut sanoisivat, että harmittaa ja on pettynyt itseensä, niin suomalainen löytää suomalaisen positiivisminsa. Se on sitä, että kehäänheittäjä heittää 85m karsintarajan alle 60m, niin hän tulee TV-kameroiden eteen mairea hymynkare kasvoillaan: "No en mä tiedä menikö tämä kisapäivä nyt niin huonosti. Mulla oli tosi hyvä pohjavire, fiilis ja tuntui että energiat osui kohdalleen. Tulos nyt oli tietenkin mitä oli, mutta musta itsestäni tuntui että tää oli oikeastaan tosi hyvä kisapäivä. Kisatulokset on mitä on, mutta en mä anna sen mitenkään vaikuttaa mihinkään. Tästä mä lähden nyt Karibialle treenileirille ja kesällä olis tarkoitus vähän lomailla."

Sitten mietitään miksei menestytä :D :D

Tämä johtuu siitä, että joskus 80-luvulla kouluissa ja urheiluseuroissa alkoi tällainen fair play -mantran hokeminen. Että kaikki pelaa, pääasia että teet vain parhaasi. Siitä on jäänyt tällainen ajattelutapa, että ihan sama miten mokaa... nami-nami ja pusi-pusi. Samaa tahtia on laskenut menestyminen maailman areenoilla, aiheessa kuin aiheessa. Myöskin terminologia on muuttunut. Ennen puhuttiin että lähdetään voittamaan, vaikka ehkä nyt tajuttiin sen olevan mahdotonta. Nyt suomalainen jo lähtiessä sanoo menevänsä hakemaan paikkaa 10 parhaan joukossa. Siis mitä helvettiä ihan oikeasti?!

Okei okei, eihän euroviisuissa laulut ja laulajat ratkaise. Mutta et sä hyvillä mielin tuli häviäjänä kertomaan toimittajalle, että pääsinhän sentään hei finaaliin saakka ja nyt lähden lontooseen laulamaan kabareeta.

En nyt kyllä edelleenkään saa tuosta mitään kovin erityisen itsekrskeisiä fiiliksiä.
Tottakai haluaa tehdä hyvän uran, kuten valtaosa ihmisistä.
Hyvin veti homman, oli vähintään kiitettävää keskitasoa, ja Suomen edustajaksi pärjäsi ihan hyvin.
Turha sitä on jäädä märehtimään, jos on parhaansa yrittänyt, kuten hän lienee teki.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä