Säästöinnokkuus = piheys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Siis muhun on iskenyt joku ihme säästöinnokkuus. Oon kotihoidontuella oleva yh ja asumiskulujen jälkeen käteen jää vajaa 900 euroa. Viime kuussa tosta summasta meni 450 euroa säästöön :D Mulla on auto, me syödään monipuolisesti, minä tupakoin (hyi minua, lopetan kyllä) jne. Mä vaan odotan sitä hetkeä, kun palaan töihin. Mähän saan varmaan 1000 euroa säästöön joka kuukausi, vaikka erittäin pienipalkkainen olenkin :D Mitä mä aina sanon: ei ne suuret tulot, vaan pienet menot :)

Toi on kyllä tosi hyvä, jos saat noin paljon säästöön. Aina tulee kuitenkin isompia yllättäviä menoja... Ja mun mielestä säästäminen on vaan järkevää, jos elämänlaatu ei kärsi pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Wau mitkä tulot kodinhoido tuella olevalla yh:lla jos menojen jälkeenkin jää 900e kuussa. Meil mies käy duunis ja mä kodihoidotuella ja pakollisten menoje jälkee jää ruokaan 300e/kk

Täällä saa kuntalisää. Ja pelkät lapsilisät ja elatukset on kahdesta lapsesta jo liki 600 euroa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Wau mitkä tulot kodinhoido tuella olevalla yh:lla jos menojen jälkeenkin jää 900e kuussa. Meil mies käy duunis ja mä kodihoidotuella ja pakollisten menoje jälkee jää ruokaan 300e/kk

Täällä saa kuntalisää. Ja pelkät lapsilisät ja elatukset on kahdesta lapsesta jo liki 600 euroa...

Ja lisään vielä, että alle toimeentulotukirajojen jää joku 50 euroa kuussa... Enpä oo hakenut, kun ei tarvetta ole....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ahaa. Pitäsköhän munki eroo mun miehestä. Ei vain. me pärjäillään ihan näinkin ku mittää isompaa tarvita mutta joskus tietty harmittaa ku ei säästöön jää vaan sieltä menee. Mutta siis oikeasti hienoa että sulla jää rahaa säästöön. Onnea kovin ja voimia yh:n arkeen.

Yhteistyössä