Saataiskohan me toimeentulotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täältä jostain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täältä jostain

Vieras
tulot on lapsilisineen 2385?/kk ja kuusi lapsinen perhe ollaan. tuosta otetaan 1100?/kk asuntolainen lyhennykseen eli jää 1285?/kk muihin laskuihin ja ruokaan. ruokaan menee noin 700-800?/kk kun olen oikein ahkera ja leivon paljon enkä juurikaan osta eineksiä. (eikä mene ihan aina noinkaan paljoa)
on käynyt kyllä mielessä käydä kokeilemassa saataisko toimeentulotukea. mitä olette mieltä, saataiskohan me?

Alkuperäinen kirjoittaja täältä jostain:
tulot on lapsilisineen 2385?/kk ja kuusi lapsinen perhe ollaan. tuosta otetaan 1100?/kk asuntolainen lyhennykseen eli jää 1285?/kk muihin laskuihin ja ruokaan. ruokaan menee noin 700-800?/kk kun olen oikein ahkera ja leivon paljon enkä juurikaan osta eineksiä. (eikä mene ihan aina noinkaan paljoa)
on käynyt kyllä mielessä käydä kokeilemassa saataisko toimeentulotukea. mitä olette mieltä, saataiskohan me?

Saisitte aika varmasti

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Ootteko palkkatöissä? En osaa sanoa kun niiden kiemurat on niin mutkaiset. Me ei esim saada vaikka mies opintotuella ja minä pelkällä asumistuella.

mies on töissä, minä kotona. mies saa palkkaa, minä en mitään koska pienin on yli 3v.

kannattaa aina yrittää. Meillä tulot n.2500?/kk ja mies vaan töissä ja mä neljän lapsen kanssa kotona(5v-10kk). Lainoihin kuussa 1270?, mutta ei saada mitään mistään tukeja. Ei asumistukeakaan ainakaan vielä, kovasti yritetään kyllä.:)

Tuon laskurin mukaan mekin saataisi, vaikkei oikeasti saada. :ashamed:

Vaikuttaako teillä se ettei ole otettu opintolainaa? Onko omaisuutta? Tai onko ollut tuloja joilla olisi pitänyt sossun mukaan pärjätä? Vai miten voi olla että ette saa :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.tampere.fi/sosiaalipalvelut/toimeentulotuki/toimeentulotukilaskuri/index.html

"Arviolaskelman mukaan olette oikeutettu toimeentulotukeen, jonka suuruus on 1966,83 euroa " :o OHO!

teinköhän mä ton nyt ihan oikein. ei kai me nyt noin paljoa saatais. pitääpä ottaa miehen kanssa puheeksi jos vaikka tehtäis hakemus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.tampere.fi/sosiaalipalvelut/toimeentulotuki/toimeentulotukilaskuri/index.html

"Arviolaskelman mukaan olette oikeutettu toimeentulotukeen, jonka suuruus on 1966,83 euroa " :o OHO!

teinköhän mä ton nyt ihan oikein. ei kai me nyt noin paljoa saatais. pitääpä ottaa miehen kanssa puheeksi jos vaikka tehtäis hakemus.

hei muista ettei tuohon hyväksytä kun asuntolainan korot vaan

Vaikuttaako teillä se ettei ole otettu opintolainaa? Onko omaisuutta? Tai onko ollut tuloja joilla olisi pitänyt sossun mukaan pärjätä? Vai miten voi olla että ette saa :o

Ei ole omaisuutta, mutta opintolainaa ei ole otettu tälle vuodelle kun sitä on ihan tarpeeksi muutenkin. Ne vihaa mua sossussa, ei saatu edes sairaalamaksuja tai reseptilääkkeiden korvauksia sieltä. Kaiken lainan ne kattoo tuloksi, oli sitten miten vaikeassa tilanteessa. Ja vielä lapsi tulossa.
:(

Me ollaan 7 henkinen perhe eli 5 lasta iältään 2-12v.
Meidän tulot lapsilisineen on yhteensä 2000e. Asutaan omakotitalossa. Lainanlyhennystä en muista, mutta sitähän ei huomioda kuluihin, vaan asuntolainan korko ja se meillä on noin 100-110e/kk. Ruokaan menee noin 800-1000e/kk.
Toimeentulotukea on saatu, jos sattuu olemaan paljon laskuja samalle kuulle, esi, isot vesilaskut, sähkö yms. Esim. viime kuulla saatiin tukea 200e, kun meillä oli tuon 100e koron lisäksi muutama isompi lasku. Taisi olla pari 150e laskua. Ym. pienenpää.

Eli tuosta jos lasket, niin tuskin saatte paljon mitään, jos ollenkaan.

Ei ole omaisuutta, mutta opintolainaa ei ole otettu tälle vuodelle kun sitä on ihan tarpeeksi muutenkin. Ne vihaa mua sossussa, ei saatu edes sairaalamaksuja tai reseptilääkkeiden korvauksia sieltä. Kaiken lainan ne kattoo tuloksi, oli sitten miten vaikeassa tilanteessa. Ja vielä lapsi tulossa.

On kyllä typerää.. Itse asun myös tampereella ja saadaan sossusta tukea, muutenkin ymmärtäväinen henkilö hoitaa meidän asioita siellä. On kyllä tuurista kiinni minlälainen työntekijä osuu kohdalle :/

Alkuperäinen kirjoittaja Idu:

On kyllä typerää.. Itse asun myös tampereella ja saadaan sossusta tukea, muutenkin ymmärtäväinen henkilö hoitaa meidän asioita siellä. On kyllä tuurista kiinni minlälainen työntekijä osuu kohdalle :/

Toi on niin totta, en tahdo nykyisin edes mennä sinne itkemään ainakaan ennen lapsen syntymää, kun ei me kumminkaan mitään saada. Yksi kaveri maksattaa kaiken sossulla!

Niin ja piti vielä sanomani, että monena kuukautena ei olla saatu yhtään mitään :(
Tuolla laskurilla laskin noin suurin piirtein (vaikeaa, kun kuukausittain menot vaihtelee) niin sen mukaan saataisiin n.140e.
Ne, jotka ovat laskurin mukaan saaneet yli 1000e, niin mahtoiko tulla laskuun mukaan lainanlyhennys (talo, jos sellainen on) sitähän ei huomioida.

Alkuperäinen kirjoittaja Idu:

Toi on niin totta, en tahdo nykyisin edes mennä sinne itkemään ainakaan ennen lapsen syntymää, kun ei me kumminkaan mitään saada. Yksi kaveri maksattaa kaiken sossulla!

Meillä vaihtui lapsen syntymän jälkeen työntekijä perhepuolelle tms. niin alkoi asiatkin luistamaan, sitä ennen oli kyllä nihkeää. Ehkä teilläkin käy silloin parempi tuuri :)

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71 harmaana:

Me ollaan 7 henkinen perhe eli 5 lasta iältään 2-12v.
Meidän tulot lapsilisineen on yhteensä 2000e. Asutaan omakotitalossa. Lainanlyhennystä en muista, mutta sitähän ei huomioda kuluihin, vaan asuntolainan korko ja se meillä on noin 100-110e/kk. Ruokaan menee noin 800-1000e/kk.
Toimeentulotukea on saatu, jos sattuu olemaan paljon laskuja samalle kuulle, esi, isot vesilaskut, sähkö yms. Esim. viime kuulla saatiin tukea 200e, kun meillä oli tuon 100e koron lisäksi muutama isompi lasku. Taisi olla pari 150e laskua. Ym. pienenpää.

Eli tuosta jos lasket, niin tuskin saatte paljon mitään, jos ollenkaan.

meillä lainan korko melkein 900? :o

Sainpas kirjauduttua...

Tuli mieleen tuosta sossun toiminnasta, että joskus vuosia sitten, kun oltiin vielä miehen kanssa kahdestaan ja molemmat työttömiä yhtä aikaa, niin hain tukea, kun työkkärikorvausta ei kuulunut ja laskut piti maksaa.
Saatiin sossusta "lainaa" eli ottivat lainan pois, kun korvaus tuli. Oikein tympeä nuori nainen oli siellä. Kun kyselin, että kuinka tuota tukea yleensä saa, niin tokaisi, että ette te saa sitä normaalistí. Ei sitten haettu.
Joskus vuotta myöhemmin, kun tuli tilanne, että piti hakea, uusi virkailija sanoi, että oottepa te hyvin pärjännyt pienillä tuloilla. Olisitte hakeneet toimeentulotukea. Sanoin sitten, että ei kuulemma oltaisi saatu, niin sanoi, ettei pidä paikkansa :o vaan oltaisiin joka kuukausi saatu tukea useampi satanen (markka aikaa) :headwall:
Olisin sanonut muutaman valitun ex-virkailijalle, jos olisi ollut vielä siellä. Tuntuu niinkuin ne olisi niiltä pois, jos antavat toisille tukea |O

no siis jos omistusasunnossa asuva saa toimeentulotukea niin sitähän mammat meil asuntovelallisilla taivas ratkeaa! lainanlyhennykset vaan niin suuriksi et normit alittuu ja avot: ttt napsahtaa tilille kuin manulle illallinen.