Saavatko diagnosoidut tehdä päiväkodissa mitä haluavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh

Vieras
joku esitti että päiväkodissa on omat keinot kohdella "erityislapsia". joka toinen suomalainen lapsi on tällä hetkellä suunniilleen käytöshäiriöinen tai adhd tai muuta vastaavaa, mkä on kasvatuksen tulos.

Onko nyt näin, että jos vanhemmat ovat hankkineet diagnoosin jostain että villekallepetterillä on syyt, miksi riehuu jne. niin hän saa sitten riehua ja kiusata. mitään ei tehdä. ei poisteta tilanteesta vaan toiset kärsivät. piste.

tuohan on väärin. Samasta teosta pitää kaikille tulla sama. siis toistuvasta jutusta pitää poistaa tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei tietenkään saa. Mutta diagnoosin avulla voi saada apua siihen tilanteeseen ja esim. lisää henkilökuntaa, jotta kaikki saadaan rullaamaan.

siis jos saa jonkun diagnoosin niin kun toinen laitetaan olemaan itseksesen, se diagnosoitu saa olla jnkun aikuisen kanssa tekemässä palapelejä? palkkaa huonosta käytöksestä?

voi helkkari. ei ole kumma että joka toinen on joku "erityislapsi". helvetti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tietenkään saa. Mutta diagnoosin avulla voi saada apua siihen tilanteeseen ja esim. lisää henkilökuntaa, jotta kaikki saadaan rullaamaan.

siis jos saa jonkun diagnoosin niin kun toinen laitetaan olemaan itseksesen, se diagnosoitu saa olla jnkun aikuisen kanssa tekemässä palapelejä? palkkaa huonosta käytöksestä?

Ööööh, sä ite oot varmaan diaknoossia vaille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sä olet ymmärtänyt asian väärin ja haluat tehdä kärpäsestä isomman kuin se onkaan. Just tuollaisia vouhkaajia maailma tarvitsee. Tämä henkilökuntalisä on oikeesti tarpeen silloin, kun joku lapsi esim. tyarvitsee henkilökohtaisen avustajan ja sillä ei välttämättä ole käytöksen kanssa mitään tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
joku esitti että päiväkodissa on omat keinot kohdella "erityislapsia". joka toinen suomalainen lapsi on tällä hetkellä suunniilleen käytöshäiriöinen tai adhd tai muuta vastaavaa, mkä on kasvatuksen tulos.

Onko nyt näin, että jos vanhemmat ovat hankkineet diagnoosin jostain että villekallepetterillä on syyt, miksi riehuu jne. niin hän saa sitten riehua ja kiusata. mitään ei tehdä. ei poisteta tilanteesta vaan toiset kärsivät. piste.

tuohan on väärin. Samasta teosta pitää kaikille tulla sama. siis toistuvasta jutusta pitää poistaa tilanteesta.

Ja voin sulle vannoa, ett vanhemmathan ei saa niitä diagnooseja haettua. kyllä se diagnoosi ihan muualta tulee ja ei vanhempien aloitteesta!

Mä nostaisin syytteen jos joku olisi toistuvasti pk:ssa väkivaltainen mun lapsiani kohtaan, oli diagnoosia tai ei. Diagnoosi käytöshäiriöistä tarkoittaa sitä että lasta pitää valvoa tarkemmin ja estää em tilanteet, ei sitä että lapsi saisi käyttäytyä miten haluaa tai että väkivaltaa tulisi ymmärtää jotenkin enemmän kuin normilapselta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä nostaisin syytteen jos joku olisi toistuvasti pk:ssa väkivaltainen mun lapsiani kohtaan, oli diagnoosia tai ei. Diagnoosi käytöshäiriöistä tarkoittaa sitä että lasta pitää valvoa tarkemmin ja estää em tilanteet, ei sitä että lapsi saisi käyttäytyä miten haluaa tai että väkivaltaa tulisi ymmärtää jotenkin enemmän kuin normilapselta.

aamen!

Ketä kohtaan nostat syytteen?
Lasta?

:laugh:
:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja toopeoot:

Ketä kohtaan nostat syytteen?
Lasta?

:laugh:
:headwall:

Ai sä oot yhden nicopetterin onnellinen omistaja? ;) Pk tietysti ensisijaisesti kohteena, koska niillä on velvollisuus huolehtia lasten turvallisuudesta. Ihan oikeastikin. Jos joku lapsi on toistuvasti väkivaltainen, hänelle tulee olla sellainen valvonta koko ajan ettei pääse satuttamaan muita. Jos tämäkään ei auta, lapsi tulee eristää muualle.

Ihan totta, perustakoot näille häiriköille omat ryhmät missä saavat mätkiä toisiltaan nenät auki vaikka kerran tunnissa. Toivottavasti siinä sivussa myös apua saavat, ja vanhemmille ohjausta. Mutta normaalien lasten ei kuulu kärsiä näiden sairaiden/häiriintyneiden kustannuksella.

Jos oma lapseni käyttäytyisi muita kohtaan vaarallisesti olisin varmasti ensimmäinen ehdottamaan ja anomaan tiettyjä tukitoimia. Ja VAATIA pitää myös-.

Meidän lapsella on diagnoosi ja on ollut integroidussa erityisryhmässä ja täytyy sanoa, että siellä on aika tarkat säännöt ollut ja kaikkeen puututaan helposti. Etuna on se, että on pieni ryhmä. Joku voi jotain lapsen käytöksessä pitää kiusaamisena ja sille ei välttämättä voi mitään. Oma lapseni ei esim. tykkää, että häntä tullaan koskettelemaan, joten hän pitää välistä sitä, että joku tahtoo aina tulla halaamaan, kiusaamisena. Samoin jollain voi jäädä levy päälle ja toinen pitää hänen juttuaan kiusaamisena. Kaikkeen ei voi 100% puuttua, mutta on hyvä yrittää sopeutua puolin kuin toisin.

Yhteistyössä