Sähkölämmittäjät, hyvää joulua !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hra Majuri

Vieras
Pörssisähkön hinta nousee huimaa vauhtia, tänään se on noussut 25% eilisestä.

Pakkaset kiristyy ja sähkön hinta nousee kohisten, joten hyvää joulumieltä vaan sähkölämmittäjille :D:laugh:

P

Vain niin. No eipä meillä lämmitetä sähköllä. En silti ole vahingoniloinen.

Meillä jäädään seuraavaksi odottamaan paljonko valtiolta saa hakea takaisin uudistaloon rakennetusta pienpuhdistamosta. Hah! Varmaan oltais tehty joka tapauksessa, mutta kivahan se on, että vihjaavat nyt, että mahdollisista turhista investoinneista saattaisi saada rahaa takaisin valtiolta :)))

Joo olipa kivaa avata tänään postista sähkölaskun. Maksettava summa 378 €. Sähköfirmoilla ainakin tulee olemaan hyvä joulu ja mulla menee 1 sähkölaskuun koko kotihoidon tuki. Ei naurata ei.

[QUOTE="viima";22540841]mua niin nauratti kun tuli sähköyhtiöltä joku prösyyri et säästäkää sähköä. meillä menee 400kWh vuodessa. ei taideta olla lempiasiakkaita...[/QUOTE]

Mun viimeisin sähkölasku oli -147 e. Ei mekään taideta olla sähköyhtiön lempiasiakkaita.

Saanko kysyä, minkä kokoiset asunnot teillä on, joilla on sähkölasku useamman satasen? Ollaan kohta muuttamassa sataneliöiseen asuntoon, jossa suora sähkölämmitys.

Meillä 90 neliöinen ja sähkölasku on 2 kk välein arviolaskuna noin 220€. Kun lasku oli käytön mukaan, oli se noin 100-320 €/kk. Naapurilla (samankokoinen kämppä) on säkölaskut paimmillaan 500€+.

Kiitos. Pitääkin kantaa tonne uunille lisää puita niin ei patterit hehkuta liikoja. Korvaava lämmitys/ ruoanlaittosysteemi on hyvä olla olemassa niin ei tarvii itkeä sittenkään kun tulee sähkökatkos.

Hyvin harvat ostavat sähkönsä pörssihinnalla. Fortum on kauppalehden mukaan suojannut ensi talven sähköntuotantonsa ensi talveksi eikä pääse juuri hyötymään yllättävästä hintojen noususta.

Osaatko sanoa yhtään, mikä/mitkä kuluttavat eniten sähköä ja miten saa laskut pysymään mahd.pieninä?

Mä keksitän yösähköön mahdollisuuksien mukaan. Yösähkö on halvempaa, joten kun kello tulee 22, laitan astianpesukoneen, pyykkikoneen ja kuivausrummun päälle. Toki sitä pyykkiä on sitten pyöritetty päivällä koneellinen, jotta on kuivuriin laitettavaa pyykkiä, mutta sitä on pakko pestä silloinkin, koska muuten pyykkivuoret kohoaa kattoon :)

Sunnuntai on koko päivä yösähkön hinnalla, joten saunomiset mieluiten silloin. Sunnuntaille saatetaan sitten laittaa joku pidempää uuninkäyttöä vaativa ruokakin :)

Huonelämmöt sopivina, eli ennemmin inanverran viileä, kuin hohkaavan kuuma. Näillä me edetään :D

Sähkönsiirtomaksukin on kyllä niin syvältä, seuraavaa laskua odotellessa siis..
Viime talvena oli meillä suurin lasku 320€ vaikka lämmitetään myös puilla, mutta ei auta kuin maksaa.

g015.gif

Hyvää joulun odotusta muruseni:heart:

Viime talvena oli meillä suurin lasku 320€ vaikka lämmitetään myös puilla, mutta ei auta kuin maksaa.

Jos siirtomaksu ei miellytä niin hae itse sähköt vaikka peräkärryllä voimalaitoksen portilta. Se tarttee myös muistaa että sähköverot peritään siirtomaksum mukana.

niin on. me maksetaan niitä siirtomaksuja ja kuukausimaksuja enemmän kuin siitä käyetystä sähköstä. ärsyttävää!!! ja vielä on tuulivoimalla tuotettua joten sen pitäis olla niiiin kallista mut oikeasti tuo paikallinen piuhanviritäjä nyhtää järjettömiä maksuja siitä siirrosta.

Yhteistyössä