Sähkötarjouksen hinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meille joku sanoi 20-30t? ja neliöitä 400 mutta alakerta on kellaria ja autotallia....asuinneliöitä 220. Mutta yhdet tutut ahersi itse ja saivat 270neliöiseen taloon sähköt tarvikkeineen ja itse tehtynä 7000?

Meillä kilpailutettiin viime vuonna sähköurakka. Paras tarjous oli 14000e paikalliselta, mikäli oikein muistan hinnat oli 14000-16000 välillä. Talon on 200m2 siis asuinpinta-ala ja lisäksi on autotalli/-katos/varastorakennus n. 70m2 ja valaistusta pihalle. On tainneet hinnat viime vuodesta nousta. Kannattaa kilpailuttaa useampia.

Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Meillä kilpailutettiin viime vuonna sähköurakka. Paras tarjous oli 14000e paikalliselta, mikäli oikein muistan hinnat oli 14000-16000 välillä. Talon on 200m2 siis asuinpinta-ala ja lisäksi on autotalli/-katos/varastorakennus n. 70m2 ja valaistusta pihalle. On tainneet hinnat viime vuodesta nousta. Kannattaa kilpailuttaa useampia.

Sorry, nyt pitää vetää takas noista tietoja tuosta meidän sähköurakan hinnasta. Autotallia tuohon 14000e ei kuulunut eli siihen kuului 200m2 päärakennuksen sähkötyöt, valaistus, lamput, ulkovalaistus. Autotallin sähkötyöt maksoi n. 1500-2000e ja kokoa talilla siis 70m2, yhteensä 270m2. On tainneet hinnat nousta viime vuodesta parisenkymmentöä prosenttia. Meillä siis saatiin sähkötyöt samalla hintaa kuin teillä 60m2 suurempaan talliin ja taloon.

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
meille joku sanoi 20-30t? ja neliöitä 400 mutta alakerta on kellaria ja autotallia....asuinneliöitä 220. Mutta yhdet tutut ahersi itse ja saivat 270neliöiseen taloon sähköt tarvikkeineen ja itse tehtynä 7000?

Tämä on vanha ketju, mutta pistänpä silti kommentin...

Itse on aikas vaikea alkaa sähkötöitä tekemään, ellei ole kokemusta hommista. Sähkötöissä tulee eteen kaikki turvallisuusmääräykset ym. Jos jotain häikkää tulee ja talo vaikkapa palaa sähkövian seurauksena on vakuutusyhtiölle hankala selittää asiaa.
Just tämän takia on vaikea saada ketään hyväksymään itsetehtyjä sähkötöitä. Meilläkin isäni olisi voinut työt tehdä, ja hänellä olisi sellainen lupakin ollut, jolla voisi lähisukulaisille työn tehdä. Otimme kuitenkin ulkopuolisen sähkömiehen tekemään työt, koska isälläni ei ole kokemusta pientalojen sähköistä. Maksoihan se (14000?, 140 asuinneliötä+autotalli), mutta talon turvallisuudenkin kannalta tuntui hyvältä ratkaisulta. Ja oli hyvä sähkäri!

Yhteistyössä