Sain 2,5 veen pysymään kaupassa tänään hiljaa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli mieleen :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuli mieleen :)

Vieras
Alkoi vinkua kassoille mentäessä, että haluaa vielä työntää kärryä. Kysyin, että haluaisko nostaa ostokset hihnalle. Toki. Alkoi vikisemään kun tavara loppui, kysyin että haluatko maksaa, antaa kortin tätille. Toki! :D Sen jälkeen oli ihan ok, laitoin ostospussin uhmiksen kärryyn ja työnsi sen kärryvarikolle. Ei olis halunnu jättää kärryä vaan vaihtaa isompaan (vitkuttelua ), kysäsin että maistuuko se limukka mikä ostettiin juhlia varten, mennäänpä kotiin maistamaan. Hyvin lähti autolle.

Tulee joskus mieleen kun näkee tuollaisia samanlaisia kiukkutapauksia kaupassa, että mikseivät vanhemmat voi antaa lapsen osallistua asiointiin? Torutaan vaan että hys hys ja ole paikoillasi, älä koske, odota siinä, hys hys!!
:(

Nämä on hyviä nämä aloitukset. Aina, kun omat jutut on onnistuneet, niin on pakko loppuun laittaa kritiikkiä muista...*nauraa*

Mulla ainakin onnistuu "jutut" hyvinkin usein, lähes aina. Ihmettelen, miten saadaankin asioista tehtyä niin vaikeita, että siitä tulee normaalia.

Meillä 2v3kk uhmis aina laulaa kaupassa niin että kauppa raikuu. :D Mäkin annan lapselle aina jotain pikku tehtäviä kuten muropaketin pitelemistä ja annan osallistua valintoihin; kysyn esim. haluaako, että ostetaan paahtista vai sämpylöitä. Käymme usein rattailla kaupassa, niin lapsi istuu niissä ostosten ajan, ja viihtyy onneksi kohtuullisen hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja P:
Jep ja ne ihmiset teidän takana, joilla mahdollisesti oli kiire, oli todella tyytyväisiä kun sun herranterttus sai touhuta siinä kassalla

Rehellisesti, ei kestänyt yhtään sen kauempaa kuin muillakaan. Tavarat lapettiin hihnalle kun etummaisen asiakkaan ostoksia vielä luettiin, saatiin ihan odotella vuoroamme rauhassa, lapsi ehti pitää korttia kädessä hyvänkin tovin ennen sen antamista kassaneidille. Ostoksia oli vain vajaa pussillinen. Että näin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja riidankylväjä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Miksi lapsen pitää olla hiljaa kaupassa??

Miksi sen pitäisi huutaa? Pitäisikö sen saada huutaa?? Hmm..

Miksi se ei saisi huutaa? :xmas:

Mielestäni sille ei ole mitään kieltoa, mutta mielummin harhauttamisella ehkäisen sitä konserttia mikä voisi tulla. Lapsen huutoitku ei ole kaunista.

Nämä on hyviä nämä aloitukset. Aina, kun omat jutut on onnistuneet, niin on pakko loppuun laittaa kritiikkiä muista...*nauraa*

Mulla ainakin onnistuu "jutut" hyvinkin usein, lähes aina. Ihmettelen, miten saadaankin asioista tehtyä niin vaikeita, että siitä tulee normaalia.

Miksei niistä voi sitten kertoa ihan hyvällä mielin ilman muiden kritisoimista?

free-happy-smileys-408.gif
:saint:

Miksi lapsen pitää olla hiljaa kaupassa??

Miksi sen pitäisi huutaa? Pitäisikö sen saada huutaa?? Hmm..

Eikö siinä välillä ole mitään, ollaan hiljaa tai huudetaan? Meillä ainakin jutellaan :D

Lapsi kyllä "keskustelee" kanssani koko ajan, ehkä virheellisesti nimitänkin tätä normaalia keskustelua/juttelua hiljaa olemisena. Ei tuota lasta sanattomaksi saa vaikka kuinka yrittäisi. :)

Jep ja ne ihmiset teidän takana, joilla mahdollisesti oli kiire, oli todella tyytyväisiä kun sun herranterttus sai touhuta siinä kassalla

Mua ärsytti tänään kaupassa, kun pullonpalautukseen oli aivan älytön jono ja palautusautomaatilla justiinsa harrastettiin tuommoista leikkimistä. Juu, onhan se kiva, että lapsi saa osallistua, mutta voisi vähän yrittää huomioida muita jonottajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lania:

En tiedä, mukava vain lisätä jotain perään, kai joku voisi ehkä miettiä omaa hyssyttelutyylinsä epäkelpoutta ja ajatella asiaa eri näkökulmasta?

Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:

Mua ärsytti tänään kaupassa, kun pullonpalautukseen oli aivan älytön jono ja palautusautomaatilla justiinsa harrastettiin tuommoista leikkimistä. Juu, onhan se kiva, että lapsi saa osallistua, mutta voisi vähän yrittää huomioida muita jonottajia.

Peesaan. Näin minäkin teen, ja jos tilanne vaatii niin silloin lapsi ei osallistu ja seurauksena voi olla se äänekkyys, mutta minkäs mahdat.

Alkuperäinen kirjoittaja Lania:

En tiedä, mukava vain lisätä jotain perään, kai joku voisi ehkä miettiä omaa hyssyttelutyylinsä epäkelpoutta ja ajatella asiaa eri näkökulmasta?

Voihan sitä vaikka lisätä, että olipas mukava, kun keinoni onnistui ja jättää toisten kritisoimisen pois. Korostaisin, että lapset ovat yksilöitä. Kaikkien lapsiin ei tuo ns.leikkiminen tehoa...:)...ja paljon vaikuttaa lapsen väsymystila jne...

Jos et olisi muita kritisoinut, olisi puolestasi tullut mukava olo.

meillä kyllä kans joskus ääntä lähtee mutta kun on kuin viilipytty eikä lähe mukaan lapsen teatteriin niin kyllä se loppuu.Mä taas en anna lasten maksaa vaikka monesti korttia vinkuvat, se on mun ja mun homma.Olkaa aikuisia!

Siis luuletko sä tosiaan että sä olet maailman ensimmäinen ihminen joka on tullut tuota ajatelleeksi?!? :D Jotkut lapset menee helpolla vipuun kun kääntää ajatukset toisaalle/antaa osallistua, toiset ei. Jotkut lapset voi olla myös nälissään tai väsyneitä hoitopäivän jäljiltä jolloin mikään vaan ei tahdo toimia. Jne.

Yhteistyössä