Sain kaverilta kassillisen pestyjä vaatteita, eli puhtaita ovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anopi toi kassillisen vaatetta mitä oli kirpparilta ostanut. Oli pessy ne valmiiksi ja vauvalle tarkotetut vaatteet myös silittänyt, mutta en voi käyttää niitä lapsilla ennenku pesen uudestaan, haisee niiin voimakkaasti pesuaineelle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hää:
Mikäs noissa hajustetuissa pesuaineissa on? Vai onko kaikki nykyään niin allergisia?

Ehkä äitini on sitten pilannut minut, mutta mulla alkaa ottaa henkeen voimakkaat tuoksut.
En pysty kirkossakaan käymään sen takia, kun ne mummelit on läikyttäneet koko pullon 'Chanelia' itseensä.

Miten sun uskonnolliset rituaalit liittyy tähän keskusteluun, käsitin että ihan pesuaineista ja vaatteista halusit keskustella.

Mä kanssa usein pesen. Jos tiedän mistä vaatteet ovat tulleet, eivätkä ole lojuneet varastossa tai pölyyntymässä (tai joku varta vasten vaikka pessyt ne meitä varten), silloin en pese niitä itse. Kirpparilta/huutiksesta ostetut, karvaiset/likaisen/pölyisen tai oudon hajuiset menee pesuun.

mä sain vauvan vaatteita yhdeltä tutulta ja niissäkin oli ihan järkky huuhteluaineen haju. Ilmankos on vauvalla riittäny ihottumaa. Miten jotkut on niin pösilöitä ettei tajua ettei niitä saa pienillä lapsilla käyttää?

Kyllä minäkin pesisin jos koirankarvoja löytyy, mutta itsekin käytän hajustettuja pesuaineita. Joskus saan ystävältäni hajusteettomilla aineilla pestyjä vaatteita ja ne taas haisee minun nenääni pahalle, tunkkaiselle. Itsekin olen käyttänyt joskus hajusteettomia aineita ja oikein annostellut pulverit ja litkut mutta hyi sitä tunkkaista tuoksua. Varsinkin minirisk haise erityisen pahalle. Jos hajusteettomilla aineilla pestyt vaatteet tuoksuisivat vain "puhtailta" ja raikkailta niin varmasti niitä käyttäisinkin, mutta kun ne haisee pahalta. Tämä on siis ihan minun mielipiteeni.

Halusin vielä sanoa että pesukoneesta ei tunkkainen haju pyykissä johdu (kun siis hajusteettomilla aineilla pesty). Kolme eri konetta ollut kotioloissa käytössä + kaksi eri konetta taloyhtiöltä. Kai tämä on vain tottumiskysymys. Jos perheessäni olisi herkkäihoisia tapauksia ni toki hajustamattomilla pesisin. Kai siihen tottuisi...

Yhteistyössä