Sain kivan idean joulukortteihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikku82

Jäsen
11.11.2004
503
0
16
Niitä pitäis vaan alkaa jo nyt askartelee, nimittäin otin lapsista kuvat tonttulakki päässä, molemmat vilkuttaa. Leikkaan lapsien kuvat ja askartelen heidät kurkkaamaan ikunasta :xmas: On siinä homma, niitä täytyy askarrella se 30kpl. Laitoin just valokuvat kehitykseen niin pääsee pian askartelee.

Sitten pitäis alkaa tekee synttärikutujakin kun poika täyttää joulukuussa 3v.

Kuinkas moni teistä askartelee joulukortit itse? Mä tykkään kovasti kyllä askarrella, vaikka aina niiden kans tulee kiire ja jää viimetippaan. Mutta se nyt vaan tuo sellaista joulufiilistä! Odotan innolla että laspet pääsee siihen ikään että voidaan askarrella kaikki yhdessä.

Itse teen... Tänä vuonna teen 3D-kortteja ja yhden kuvion valmiiksi tekeminen kestää puolesta tunnista tuntiin! Puolet kuvista valmiina... Mutta kivaa se on silti. =)

Joo, kiva idea =)
Mä teen joulukortit aina itte, tosin aika yksinkertaiset, mutta kuites. Ja teen kaikille samanlaiset. Mun äiti tekee (tai ainakin teki aikasemmin) kaikille erilaiset! Mut se onki taiteilija =)

Alkuperäinen kirjoittaja pikku82:
Niitä pitäis vaan alkaa jo nyt askartelee, nimittäin otin lapsista kuvat tonttulakki päässä, molemmat vilkuttaa. Leikkaan lapsien kuvat ja askartelen heidät kurkkaamaan ikunasta :xmas: On siinä homma, niitä täytyy askarrella se 30kpl. Laitoin just valokuvat kehitykseen niin pääsee pian askartelee.

Sitten pitäis alkaa tekee synttärikutujakin kun poika täyttää joulukuussa 3v.

Kuinkas moni teistä askartelee joulukortit itse? Mä tykkään kovasti kyllä askarrella, vaikka aina niiden kans tulee kiire ja jää viimetippaan. Mutta se nyt vaan tuo sellaista joulufiilistä! Odotan innolla että laspet pääsee siihen ikään että voidaan askarrella kaikki yhdessä.

Juu olen itse tuolla tyylillä tehnyt kortteja ja tulee ainakin persoonallisia. Toinen, pienempien kanssa onnistuva juttu on käyttää piparimuotteja joilla jäljentää kuva. Sormivärillä tehdyt tontut on kivoja, mut sotku voi olla melkoinen...

Sellainen kohokuva: sulla on pohjakuva ja sit siitä pohjakuvasta erilaisia pienempiä osia, joita paksuilla tarroilla kiinnitetään pohjakuvan päälle. Eli jos sulla on pohjakuvassa vaikka joulukuusi ja paketteja, niin osa pienistä kuvista on pelkkiä paketteja, ja sellaisen paketin laitat pohjaan kiinni paketin kohdalle. Kolmas kuva voisi olla vaikka paketin rusetti, jonka taas laitat siihen paketin päälle.
http://www.donno.fi/kauppa/product_catalog.php?c=96 Tuolla esimerkkejä

Hyvä että muistutitte, täytyykin alkaa miettimään. Taidetaan tehdä pojan (alle 3v) kanssa jotain simppeleitä, viimevuonna leikkasin paperista kuusi kuvioita jotka poika sitten suttasi sormiväreillä ja liimasin ne punaiselle pahville- oli ihan kivoja :)

Yhteistyössä