Sain kokea kuinka jotkut voivat olla julmia ja törkeitä. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ulkomaanpostissa oli juuri tuolla tavalla merkitty ja kun sitten alettiin jäljittämään pakettia meidän postista, löytyi paketti ja oli ihan normaalisti tulossa vasta meille. Jossain joku oli laittanut tuohon seurantajärjestelmään väärää tietoa. Paketti ei ollut käynyt kenenkään muun luona (Hollannissa tavallista, että paketti annetaan naapuriin, joka tuo sen sinulle) vaan tuli ihan normaalisti sitten ajallaan meille kotiin (kuten täällä tapana). Toivotaan, että samasta kyse eli joku laittanut tietojärjestelmään vääriä koodeja sen sijaan, että paketti olisi mennyt väärään paikkaan.

Meillä muuten hollantilaisen tietojärjestelmän mukaan ihan tiedettiin, missä paketti on eli oli vasta lajittelussa, kun suomalaisessa oli tuo ilmoitus siitä, että paketti jo luovutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miia82:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö siellä ole sitten kysytty henk.todistusta tai jotain lappua millä se on haettu sieltä.Miten se toinen on sen postista saanut?

Pakettikortilla tietty ja ei ne aina kysy henkkareita. :(

Meillä postissa ei henkkareita kysytä koskaan ja miehelle olikin sanottu kun mun pakettia haki,ettei siihen tarvita edes mun allekirjoitusta.
Pisti meilläkin miettimään,kun postit menee kenelle sattuu ja nähtävästi kuka vaan saa hakea kenen vaan paketin ilman allekirjotuksia ja henkkareita. Siinäpä sitten makselet olematonta pakettia,jonka joku muu on ottanut,etkä pysty sitä todistaan.
Äitini kylläkin neuvoi,että tälläsessa tilanteessa myyjään yhteys,joka sitten alkaa postin kanssa asiaa selvittämään.
Todella törkeä temppu ihmiseltä,joka luultavasti on vain hakenut paketin ajattelemalla myyvänsä tuotteet-olivatpa ne mitä tahansa.
Toivon todella,että tekijä saadaan selville.

:o
Minulla oli kerran tulossa hoitolani paketti kuljetusfirman kautta kotiini (kun oli perjantai ja pidin vapaapäivän ) eikä pakettia kuulunutkaan...
Katsoin vielä illalla postilaatikkoon, jos jakaja olisi jättänyt postistahaku-kortin laatikkoon, eikä mitään ollut.

Lauantaina ilmaisjakelulehtiä hakiessa näin postistahaku-kortin postilaatikossamme ja siinä oli osoitteesa virhe, eli kadun NUMERO oli väärä...
Sen numeroista taloa ei tällä kadulla ole, että en tiedä MIHIN osotteeseen kuljettaja sen paketin oli yrittänyt viedä ja sitten jättänyt sen postista haku-kortin sinne laatikkoon...
Kuka oli tästä naapurustosta niin KILTTI, että toimitti sen pakettikortin meidän laatikkoon (joku joka tiesi nimeni ja sen että minulla on hoitola, koska muut tiedot oli oikein, vain NUMERO oli väärä ) ...

Tosin tässä tapauksessa olisi kuljetusfirmalta kyselty mihin taloon koitti pakettia viedä ja mihin laatikkoon jätti postinhaku-kortin, jos paketti olisi kadonnut...

Meille tuli kerran jonkun muun henkilön pankkikortin tunnusluvut. Sen kummemmin ajattelematta aukaisin pankista tulleen kuoren ja ihmettelin, että mitkäs tunnarit nämä on, ennen kuin älysin tarkistaa nimen ja osoitteen. Vein sitten suoraan pankkiin sen avatun kuoren ja sanoin, että saavat postia rokottaa.

Aika paha moka. Mietittiin, että jos kuori olisi tullutkin jollekin hämärämmälle tyypille, niin sehän keikkais kyseisen pojan lompsan ja käyttelis korttia kuin omaansa.

Mies tilasi netistä pihakivilaattamuotteja ja kun se pakettikortti tuli meille, siinä oli kahden paikkakunnan leimat. Sen lisäksi joku nainen oli jo allekirjoittanut kortin eli oli yrittänyt hakea pakettia, mutta posti oli ilmeisesti huomannut sen verran tarkistaa että hakija ei ollutkaan mies, eikä nimikään ollut sinne päin.

Kysyin joskus vuosia sitten kun meidän postissa tuli henkilöllisyyden tarkistus yleiseksi, että mistä moinen johtuu, niin sanoivat että on tullut määräys tarkistaa henkilöllisyys, koska on tullut niin paljon valituksia väärille ihmisille annetuista paketeista. Ja kyllä se minusta on ihan loogista että henkilöllisyys tarkistetaan.

En välttämättä katsoisi mitä pakettikortissa lukee jos se meidän laatikkoon tulee, todennaköisesti laitaisin nimeni alle ja menisin postiin pakettia hakemaan, varsinkin jos olisin jostakin postimyyntifirmasta jotakin tilannut että odottaisin jotakin pakettia.
Tosin voisin hieman ihmetellä jos oliskin kakkuvuokia jos olisin tilannut vaatetta tai muuta... ja sitten katsoa nimeä paketin kyljestä.

Mulle tuli muutama vuosi sitten jonkun ihmisen tilausvahvistukset ja seuranta koodit aina sähköpostiin oli ko henkilöantanut väärän meiliosoitteen. Oli tosi kiva selittää asiakaspalveluun että tämmösellä henkilöllä on väärä sähköpostiosoite aj en halua tän tyypin tilaustietoja omaan meiliini, asiakaspalvelun huonosti suomea puhuva henkilö ei tahtonut millään ymmärtää :)

Samoin avaan kaiken postin mitä meille tulee en tarkista onko minun nimeni päällä. joskus on tullut jonkun muun postia ne olen sitten palautellut.

Lähipostissa kerran kysyttiin henkkareita (oli kesätyöntekijä) sanoin ettei minulla ole ja eipä ole aikaisemmin kyselty, san paketin ja lupasin pitää jatkossa henkkarit mukana, No ei ole sen jälkeen taaskaan kyselty henkkareita kun on ollut vakkarihenkilökunta tiskillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Koulussa olin ja se myyjä sitten oli soittanut postiin ja kyselly, hakijan nimi tiedossa. Varmisti vielä tunnenko kyseisen henkilön mutta en tunne.
Nyt ne selvittää tämän hakijan yhteystietoja eli osoitteen, saa se sapiskaa.
Sitten laitan reklamaatiota tästä ja ne lähettää minulle uuden paketin jospa se nyt tulisi perille.

Sekin ihmetteli että miten joku on voinut niin sanoin että luultavasti postinjakaja jakanut väärään paikkaan lapun ja sit se muija käynyt sen paketin sit hakemassa.

Toivon vaan että se hakija saadaan kiinni.
Mut tuli paljon parempi mieli kun se myyjä soitti ja juteltiin sitten siinä.

Eli siis hakijako oli pokkana allekirjottanu pakettikortin omalla nimellään vai mistä nimi oli saatu tietoon? Kyllä on aikamoisen hävytön tyyppi!

Juuri niin kirjoittanut oman nimensä siihen ja hakenut.

No olihan juttu.. jos siis JOS tää olis tehnyt vilunkia niin sehän olis siihen kirjoittanut ap:n nimen. Luulenpa, et ihan oikeasti on luullut paketin tulleen hänelle ja sen kummemmin oikeaa vastaanottajaa tarkistamatta meni hakemaan. Mullekin on tullut näitä valmiiks maksettuja ylläripaketteja, joita sukulaiset on laitellu.

Voi harmi kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Yykerö:
Kannattaa soittaa postiin. Sinne kun soittaa suoraan, niin yleensä saa myös palvelua. Olen itsekin soittanut postiin ja joutunut tekemään huomautuksen postinkantajasta. Postit menivät jatkuvasti vääriin osoitteisiin. Jätti postilaatikoon liian isoja paketteja (eli luukku ei mennyt kiinni). Oli varmasti kiva yllätys naapurilla ottaa pakettinsa ja postinsa läpimärkinä laatikosta, kun luukku repsotti täysin auki. Ja meidän paketti oli heitetty väärään osoitteeseen. Auki revittykin, mutta onneksi se oli palautettu meille. :flower: Kiitos rehelliselle.

Toivottavasti saatte sen kiinni, vaikken kyllä kovin toiveikas ole. :|

se postin kiire teettää.paska palkka ja sairas kiire ja esimehet huohottaa niskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
aika paha moka jos eivät ole henkilöllisyyttä tarkastaneet (tosin täälläkään ei ikinä sitä tehdä )! mut on kyl ollut pokkaa hakijallakin, mennä nyt toisen nimissä hakeen jotain, vai ovatko voineet antaa väärän paketin jollekin mukaan? :o

noin muuten voi käydä. mä olen kerran saanut postista väärän paketin. kotonakaan en sitte sen kummemin kattonu, ku oli samasta firmasta kuin mistä itekki odotin pakettia. avasin ja ihmettelin kun oli ihan outoja tavaroita (siis sellasia mitä en ollu tilannu). sit vast katoin paketin saajaa ja huomasin ettei se mun paketti ollukkaa. soitin postiin ja niitten mokahan se oli. toivat mulle sitte kotiin sen mun oman paketin ja vievät väärän paketin pois. et kyllä tollaset onnistuu postissakin.

Mulla kävi viimeksi dermoshopin tilauksen kanssa niin, että jostain syystä se pakettikortti oli jaettu väärään osoitteeseen (meidän vanhaan!).

Aloin viikon perästä ihmetellä, kun ei pakettia kuulunu ja normaalisti tulee parissa päivässä. Soitin dermoshopille ja ne sieltä antoi lähetystunnuksen ja silä selvis, että oli siellä vanhan asunnon postilla paketti odottelemassa. Menin sitten lähetystunnuksella heti hakemaa ja sain. Vanhassa asunnossakin asuu tuttu, mutta ei ollu kotona ollut, niin ei nähnyt tuota korttia, mutta kyllä ajattelin, että kiva jos ois sitten hälle annettu tuo mun paketti ja lasku minulle... Postin selitys oli vain, että osoitteen mukaan jaetaan, viis siitä nimestä mikä kortissa lukee (jotain ois voinu kantajakin päätellä siitä, että kortissa on eri nimi kuin siinä ovessa, jolle hän oli sitä käyny tarjoamassa).

Sitä en käsitä, miksi siihen korttiin oli tullu meidän vanha osoite. Dermoshopilla oli meidän uusikin osoite ja muut niiden mainoskirjeet ja paketit löytää tänne kyllä. Mutta eniten suututti tuo postin hälläväliä-asenne, että mennään vaan tiukkaan osoitteen mukaan. Ei ihme, jos postit menee sitten kelle sattuu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
aika paha moka jos eivät ole henkilöllisyyttä tarkastaneet (tosin täälläkään ei ikinä sitä tehdä )! mut on kyl ollut pokkaa hakijallakin, mennä nyt toisen nimissä hakeen jotain, vai ovatko voineet antaa väärän paketin jollekin mukaan? :o

noin muuten voi käydä. mä olen kerran saanut postista väärän paketin. kotonakaan en sitte sen kummemin kattonu, ku oli samasta firmasta kuin mistä itekki odotin pakettia. avasin ja ihmettelin kun oli ihan outoja tavaroita (siis sellasia mitä en ollu tilannu). sit vast katoin paketin saajaa ja huomasin ettei se mun paketti ollukkaa. soitin postiin ja niitten mokahan se oli. toivat mulle sitte kotiin sen mun oman paketin ja vievät väärän paketin pois. et kyllä tollaset onnistuu postissakin.

Mulle on tarjottu sieltä väärää pakettia ja oisin sen saanutkin, mutta itse aloin ihmetellä, että kuule tämän on pakko olla väärä, kun mun tilaamani tuote on isompi ja sitten kun oon tarkistanu nimen, niin ihan muun henkilön pakettihan se on ollu.

Mutta jos oisin halunnu (?) oisin sen väärän henkilön paketin kanssa päässy sieltä postista pois. Mä vaan tahdon mieluummin sen oman pakettini, ei vois vähempää ne muiden lähetykset kiinnostaa.. ;)

Mulle kävi eilen niin, että sain postista väärän paketin. Ilmeisesti ne vaan koodilla katsoo, että se on siinä tietyssä hyllyssä eikä sitten tarkistanut nimeä enää paketista. Sattui sitten olemaan vielä postiennakkopaketti se väärä. Luulis,että oisivat vähän tarkempia. Mitenköhän sitten olisivat toimineet jos olis tullut se toinen asiakas hakemaan sitä postiennakkopakettia sillä välin ja ei ois löytynyt. Vaikea alkaa niidenkään selvitteleen kuka monista paketin hakijoista saanut väärän. Pitäis kai laittaa postille palautetta, tai siis tonne R-kioskille jossa se posti toimii.

mä meinasin just saada postista naapurin paketin. annoin vaan seurantakoodin tyttöselle, ja tämä sitten hetken pakettikortteja plärättyään työnsi mulle paketin. pois olin jo menossa, kun tajusin ettei ollutkaan mun paketti. meillä naapurin kanssa yhtä kirjainta vaille sama etunimi ja sama sukunimi (sukua ollaan), ja osoitteet tyyliin kirkkokatu 2 a ja kirkkokatu 2 b. menin sitten korjaamaan asian, niin tyttö tuijotti pitkään pakettia eikä meinannut tajuta mikä on pielessä. oisinhan mä tietysti voinut ton sukulaiseni paketin tuoda sille, mutta kun halusin sen omani mieluummin... ;)

Yhteistyössä