Sain noottia hyvästä kehonkuvasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Aloitin opiskelun yliopistolla tänä syksynä. Ensimmäinen viikko on ollut täynnä kaikkia kivoja tapahtumia ja olen tavannut paljon ihania ihmisiä. Yksi kohtaaminen ei kuitenkaan ollut niin mukava.

Olen koko elämäni ollut normaalipainoinen (170cm/69kg tällä hetkellä). Olen erittäin tyytyväinen vartalooni ja elämäntapani ovat hyvät. Jostain syystä kroppani koitui ongelmaksi vanhemmalle tieteenharjoittajalle maanantain bileissä. Hän valitti omasta, hoikasta kehostaan ja siitä, kuinka hän haluaisi tiputtaa vielä muutaman kilon ollakseen tyytyväinen. Muutama muu kanssaolija komppasi häntä asiassa ja myös he halusivat tiputtaa vielä ne muutamat kilot.
Itsehän en tähän lähtenyt mukaan ollenkaan. Totesin olevani itseeni todella tyytyväinen ja itse keskittyisin heinä niiden muutaman kummituskilon tiputtamisen sijaan elämään terveellisesti ja olemaan tyytyväisiä itseensä.
Tästäpä riemu ratkesi. Tämä keskustelun avannut neito katsoi minua halveksuen päästä varpaisiin ja totesi, että tuollaisia kroppia se bodypositive-juttu sitten tuottaa. Onneksi, koska itsetuntoni on hyvä, totesin vain, että itseppä omassa helvetissäsi elät, ja lähdin toiseen seuraan.

Sen verran asia kuitenkin jäi häiritsemään, että oli pakko kirjoittaa tästä jonnekin. Millaisia päänsisäisiä ongelmia nuorilla naisilla onkaan oman kroppansa suhteen.. ja aivan turhaan. Kunhan vaan elää terveellisesti ja on tyytyväinen itseensä, tämän pitäisi olla tarpeeksi. Ehkä olen liian yksinkertainen. Mikä lienee hyvä, koska olen onnellinen näin.

Minkä numeroiden? Ap:n antaman pituus ja paino ovat normaalipainon haarukassa. Anorektinen luuviulu kärpäslätkärintoineen ei tietenkään halua kuulla totuutta itsestään...

Pidä linjasi ap (y)
No olipas nätisti sanottu. Sun mielestäkö on ok haukkua hoikkia? Tai ylipäätään ketään. Asioista voi huomauttaa rakentavastikkin eikä aina tarvi lähtee jokun tyhjäpäisiin lohkaisuihin mukaan niinkuin pikkumuksu.

• Tykkää
Reactions: .....
No olipas nätisti sanottu. Sun mielestäkö on ok haukkua hoikkia? Tai ylipäätään ketään. Asioista voi huomauttaa rakentavastikkin eikä aina tarvi lähtee jokun tyhjäpäisiin lohkaisuihin mukaan niinkuin pikkumuksu.

Ei hoikkia tarvitsekaan haukkua. Sen sijaan kieroututta maailmankuvaansa levittäville anorektikoille on hyvä aina välillä kertoa totuus. He odottavat "voi kun olet hoikka"-ihastelua, vaikka kuka tahansa mies näkee, että kuvatus on naisesta kaukana.

Erityisesti tämä koskee alipainoisia malleja, jotka toimivat ikävänä esikuvana itsetunto-ongelmaisille tytöille.

Suomessa on vaan semmonen kulttuuri, että yhteisessä keskustelussa kun ensin joku tuskailee jotain (esim.pitäisi laihduttaa muutama kilo), niin kaikkien pitäisi myötätunnosta kompata häntä. Itsensä haukkuminen on kunniakasta.

Jos toinen alkaa hyväitsentuntoisesti kehumaan että on itseensä tyytyväinen, niin se on keskustelumoka.

En tiedä miten ulkomailla olisi ap:n lausahdus tuottanu tulosta, mutta Suomessa on semmoinen vaatimattomuuden kulttuuri, eli on normi, jos soimaa itseään sanallisesti.

Suomessa on vaan semmonen kulttuuri, että yhteisessä keskustelussa kun ensin joku tuskailee jotain (esim.pitäisi laihduttaa muutama kilo), niin kaikkien pitäisi myötätunnosta kompata häntä. Itsensä haukkuminen on kunniakasta.

Jos toinen alkaa hyväitsentuntoisesti kehumaan että on itseensä tyytyväinen, niin se on keskustelumoka.

En tiedä miten ulkomailla olisi ap:n lausahdus tuottanu tulosta, mutta Suomessa on semmoinen vaatimattomuuden kulttuuri, eli on normi, jos soimaa itseään sanallisesti.
Niin on, mutta sellainen tapakulttuuri ylläpitää naisten huonoa kehonkuvaa. Täysin normaalipainoisten ja hyväkuntoisten naisten pitäisi muka olla tyytymättömiä itseensä tuon tapakulttuurin mukaan. Mitä järkeä siinä on, mikä taho siitä hyötyy ja miten? Ei se ole mitään muuta kuin typerää naisten alistamista. Nuoret naiset murehtivat kroppaansa eivätkä mieti mitään oleellisempia asioita, voihan se olla tietysti jonkun etu.

Minkä numeroiden? Ap:n antaman pituus ja paino ovat normaalipainon haarukassa. Anorektinen luuviulu kärpäslätkärintoineen ei tietenkään halua kuulla totuutta itsestään...

Pidä linjasi ap (y)

Hyi!

Mä olin parikymppiseksi asti "mallinmitoissa" eli reilusti alipainoinen vaikken edes halunnut. Mua on tikuteltu ja rangoiteltu ja laudoiteltu ehkä miljoonasti.

Mietihän, miltä kommenttisi tuntuu kuusitoistakesäisestä joka vaan ei painolleen mitään mahda.

(nii ja ei ne mitkään lätkärinnat kyl silloinkaan olleet vaan pontevasti nännit kohosivat yläetuviistoon kuten yhäkin)

Sä niiiiiiiiin joudut tätä vielä hyvittelemään! :mad:

Mistä nuo idiootit oikeasti repii painotaulukkonsa jos tuon kokoinen on muka ylipainoinen? Tuosta tulee bmi:ksi noin 24, mikä luokitellaan normaalipainoksi. Ylipainoa on jos bmi on yli 25.

No itseasiassa sait noottia ärsyttävästä toisten neuvomisesta ja kyykyttämisestä, etkä omasta kehonkuvastasi.
Hyvä että olet itseesi tyytyväinen, mutta jos joku toinen haluaa pari kiloa pudottaa, vaikuttaa ärsyttävältä tuollainen äitimäinen ohjeistaminen. Ei ihme, että tyyppi ärsyyntyi.

• Tykkää
Reactions: r0s

Totta tuokin. Ikinä ei kannata "kehua" (siis ääneen kertoa) olevansa tyytyväinen itseensä, ellei halua kusipään leimaa.
Mutta veikkaan, että ap:n tapauksessa tyyppi on ärsyyntynyt tuosta ap:n vähättelevästä asenteesta ja toisen tyhmäksi leimaamisesta. Jos joku haluaa pari kiloa pudottaa, se on hänen oma asiansa. Ei siihen kaipaa muiden "puhut turhia" kommentteja.

• Tykkää
Reactions: Echo
Niin on, mutta sellainen tapakulttuuri ylläpitää naisten huonoa kehonkuvaa. Täysin normaalipainoisten ja hyväkuntoisten naisten pitäisi muka olla tyytymättömiä itseensä tuon tapakulttuurin mukaan. Mitä järkeä siinä on, mikä taho siitä hyötyy ja miten? Ei se ole mitään muuta kuin typerää naisten alistamista. Nuoret naiset murehtivat kroppaansa eivätkä mieti mitään oleellisempia asioita, voihan se olla tietysti jonkun etu.
Tuommoiset yleiset keskusteluhetket on vähän sellaisia että yks (vähän hallitsevampi ryhmässä) sanoo jotain, sit muut komppaavat kohteliaisuuttaan, mutta kotona ajattelevat ihan toisin - ja varmasti monella jää kuitenkin oikeasti laihduttamatta.
Ehkä jos olisi tiivis ystäväporuķka niin silloin voisi laukoa suorempaan mitä oikeasti ajattelee.

oooho! Ikinä kuullut moista:ROFLMAO:
Mut ne xyz, joita on ylistämällä alistettu, on tietysti toinen juttu:censored:

Hyi!

Mä olin parikymppiseksi asti "mallinmitoissa" eli reilusti alipainoinen vaikken edes halunnut. Mua on tikuteltu ja rangoiteltu ja laudoiteltu ehkä miljoonasti.

Mietihän, miltä kommenttisi tuntuu kuusitoistakesäisestä joka vaan ei painolleen mitään mahda.

(nii ja ei ne mitkään lätkärinnat kyl silloinkaan olleet vaan pontevasti nännit kohosivat yläetuviistoon kuten yhäkin)

Sä niiiiiiiiin joudut tätä vielä hyvittelemään! :mad:

Tiedät hyvin, ettei kommentillani ollut tarkoitus loukata sinua (tai sitä, mitä olit teini-ikäisenä). Ei Ap:n esimerkissä ollut kysymys luokkatovereidensa kiusaamisen kohteena olevasta teinistä (joka sinä ilmeisesti olit?), vaan aikuisesta naisesta, joka epätoivoisesti tavoittelee painoa, joka ei ole hänelle hyväksi. Se kuitenkin on se pieni huolenaihe, suuri on se sairaan kehonkuvan siirtäminen niille jo ennestään langanlaihoille tytöille. Tämän jo toisessa vastauksessani totesinkin:
https://kaksplus.fi/threads/sain-noottia-hyvaestae-kehonkuvasta.2512208/#post-32011210

Se kuusitoistakesäinen tyttö mahtaa painolleen yhtä paljon oli sitten hyvin hoikka tai reilusti ylipainoinen. Kumman luulet saavan enemmän nimittelyä?

Provosoiva "kärpäslätkä" oli mukana tarkoituksella. Kun hoikka kaunis nainen laihduttaa "vielä muutaman kilon", lähtevät ne viimeiset rasvakudokset rinnoista. Muutos ei tee ylilaihduttajasta kauniimpaa miesten silmissä, ainoa kauneus on peilistä riutuneita rintojaan ihailevan silmissä.

Kiva kuulla nänneistäsi (y):love:. Jos olet huolella seurannut kannanottojani, minun suosikkini ovat nimenomaan pienehköt (a- tai b-kuppi) rinnat, mutta se ei tarkoita että rintojen luonnollinen kasvu pitäisi pysäyttää laihduttamalla!

Tässä kauniisti pienirintaiset naiset esittävät jännittävän japanilais-arabialaisen tanssiyhdistelmän. Kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti tuohon harmaanlilahiuksiseen, pienet rinnat, mutta mahtava lantion ja vatsan notkeus :whistle:

Viimeksi muokattu:
Toi asia on turhan usein pään sisäällä
Ja jos pään sisällä on ongelma niin on samantekevää onko anorektikko, ylipainoinen tai vaikka juoppo. Milloin ongelma on päässä niin sen ei tartte olla suuri ollakseen vakava.

Anorektikko luulee, että ei ole tarpeeksi laiha.
Terveydellisesti vaarallisesti ylipainoinen vaan pyrkii olemaan sinut ittensä kanssa.
Juoppo taas on sitä mieltä, että naapurin Reiska juo paljon enemmän joten mä ny vaan tissuttelen.

Jokaisella olis korjaamista mutta se oma peili tuppaa olemaan puolueellinen.
Harva pystyy itte näkemään, että ittessä olis jotain vikaa.
Tai sit näkee ittessään olemattomiakin vikoja.

Tiedät hyvin, ettei kommentillani ollut tarkoitus loukata sinua (tai sitä, mitä olit teini-ikäisenä). Ei Ap:n esimerkissä ollut kysymys luokkatovereidensa kiusaamisen kohteena olevasta teinistä (joka sinä ilmeisesti olit?), vaan aikuisesta naisesta, joka epätoivoisesti tavoittelee painoa, joka ei ole hänelle hyväksi. Se kuitenkin on se pieni huolenaihe, suuri on se sairaan kehonkuvan siirtäminen niille jo ennestään langanlaihoille tytöille. Tämän jo toisessa vastauksessani totesinkin:
https://kaksplus.fi/threads/sain-noottia-hyvaestae-kehonkuvasta.2512208/#post-32011210

Se kuusitoistakesäinen tyttö mahtaa painolleen yhtä paljon oli sitten hyvin hoikka tai reilusti ylipainoinen. Kumman luulet saavan enemmän nimittelyä?

Provosoiva "kärpäslätkä" oli mukana tarkoituksella. Kun hoikka kaunis nainen laihduttaa "vielä muutaman kilon", lähtevät ne viimeiset rasvakudokset rinnoista. Muutos ei tee ylilaihduttajasta kauniimpaa miesten silmissä, ainoa kauneus on peilistä riutuneita rintojaan ihailevan silmissä.

Kiva kuulla nänneistäsi (y):love:. Jos olet huolella seurannut kannanottojani, minun suosikkini ovat nimenomaan pienehköt (a- tai b-kuppi) rinnat, mutta se ei tarkoita että rintojen luonnollinen kasvu pitäisi pysäyttää laihduttamalla!

Tässä kauniisti pienirintaiset naiset esittävät jännittävän japanilais-arabialaisen tanssiyhdistelmän. Kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti tuohon harmaanlilahiuksiseen, pienet rinnat, mutta mahtava lantion ja vatsan notkeus :whistle:

Älä edes yritä pehmitellä!

Ei ole kohteliasta haukua ketään. Ei laihoja eikä lihavia. Ei edes provosointimielessä.

Valittaa hoikasta kehostaan ja suuttuu siitä mitä sanoit? Mä en ymmärrä tuollaisia tyyppejä. Olisivat tyytyväisiä ja keskittyisivät johonkin muuhun. Liian laiha ei ole kaunis.

Mistä nuo idiootit oikeasti repii painotaulukkonsa jos tuon kokoinen on muka ylipainoinen? Tuosta tulee bmi:ksi noin 24, mikä luokitellaan normaalipainoksi. Ylipainoa on jos bmi on yli 25.

No periaatteessa ylipainoa voi olla, jos bmi on yli 25, mutta läskistähän sen ylipainon ei tarvitse koostua.
BMI:t voisi tunkea jonnekkin minne valo ei paista, koska ne eivät loppujen lopuksi kerro yhtään mitään.

Totta tuokin. Ikinä ei kannata "kehua" (siis ääneen kertoa) olevansa tyytyväinen itseensä, ellei halua kusipään leimaa.
Mutta veikkaan, että ap:n tapauksessa tyyppi on ärsyyntynyt tuosta ap:n vähättelevästä asenteesta ja toisen tyhmäksi leimaamisesta. Jos joku haluaa pari kiloa pudottaa, se on hänen oma asiansa. Ei siihen kaipaa muiden "puhut turhia" kommentteja.

Niin, no... itse olen ollut aina melko tyytyväinen itseeni ja ympärilläni on ihmisiä, jotka pitävät siitä, että minä pidän itsestäni ja jopa niistä epätäydellisistä ominaisuuksistani:)
Toki on niitä, jotka eivät sitä voi sietää ja pitävät kusipäänä, mutta toisaaltaan, mitä näillä tyypeillä sitten edes tekee, jotka ei anna olla tyytyväinen itseensä.

Niin, no... itse olen ollut aina melko tyytyväinen itseeni ja ympärilläni on ihmisiä, jotka pitävät siitä, että minä pidän itsestäni ja jopa niistä epätäydellisistä ominaisuuksistani:)
Toki on niitä, jotka eivät sitä voi sietää ja pitävät kusipäänä, mutta toisaaltaan, mitä näillä tyypeillä sitten edes tekee, jotka ei anna olla tyytyväinen itseensä.
No näiden ihmisten kanssa tehdään töitä, ollaan naapureita, lasten kavereiden vanhempia yms yms muuta ärsyttävää. Pakko niiden kanssa on jotenkin olla väleissä, vaikka ei kyllä paljon kiinnostaisi :cautious:

Yhteistyössä