sain pregcheckillä haamun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja demi.fi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

demi.fi

Jäsen
15.02.2012
34
0
6
Eli eilen testasin pregcheckillä ja sain haalean haamulaisen joka tummui pikkasen parin tunnin jälkeen testin teosta. Nyt sitten pitäis tietää et millon kannattaa tehdä seuraava testi? Oirena mulla on: nännien arkuus (tosi kipeät ku hipasee) 3kg lihoaminen, alavatsan nippailu (esim aivastaessa tai noustessa tai muuten vaa) ja nenän tukkoisuus nukkumaan mentäessä.

Testihän ei kannata katsoa paria tuntia sen jälkeen, antaa virheelistä tietoa. Mutta siis se milloin uusi kannattaa tehdä, niin riippu hyvin paljon siitä milloin sinulla olisi pitänyt/pitäisi menkkojen alkaa. Mutta jos haamun olet saanut testiajan sisällä,niin olet aika varmasti raskaana.

chariot: sain siis testiajan sisällä, mutta tarkoitin sitä et se vaan tuli selvemmäksi parin tunnin jälkeen :) ja syön e-pillereitä. Vielä olisi 2 pilleriä jäljellä ja sitten alkais taukoviikko.. Eli jos raskaana olen niin sitten on käynyt oikeastaan aika toivottu "vahinko" :)

Okei,no siis jos oot raskaana, niin kannattaa ottaa yhteyt lääkärii ku niissähä lukee ettei sais syödä sillo jos epäilee raskautta ja yhteys lääkärii tai jotai tuollasta. Ite plussasin rfs:un raskaustestillä heti sinäpäivän ku menkkojen piti alkaa.

chariot: sain siis testiajan sisällä, mutta tarkoitin sitä et se vaan tuli selvemmäksi parin tunnin jälkeen :) ja syön e-pillereitä. Vielä olisi 2 pilleriä jäljellä ja sitten alkais taukoviikko.. Eli jos raskaana olen niin sitten on käynyt oikeastaan aika toivottu "vahinko" :)

Noihin testeihin ei tosiaan kannata uskoa enää parin tunnin päästä, itse tein joskus aikanaan testin jonka mukaan en ollut raskaana. Kurkkasin testiä uteliaisuutta parin tunnin päästä ja siinä oli haalea viiva. No en siis edelleenkään ollut raskaana mutta kyllä se silti häiritsi kun piti sitä testia kurkata vaikka siinä luki ettei testi ole enää pätevä. :)

Mutta kerta sieltä on heti haamu tullut niin vaikuttaisi ihan lupaavalle (kerta siis toivottu raskaus). Kannattaa varmaan tosiaan olla yhteyksissä lääkäriin noiden pillerien takia ja varmistuttaa esim. verikokeesta. Yleensähän se uusi testi kannattanee tehdä parin päivän päästä ekasta, että raskaushormoonit ehtii karttua. Mutta en mikkään expertti näissä ole. :)