sain sähkötupakkaa joululahjaks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sähkis

Vieras
olen raskaana ja yritän... eiku aijon lopettaa tupakan polton. en edes vaan raskauden ja imettämisen ajaks, vaan lopuks elämää. tää on ensimmäinen kerta kun mä edes yritän.

mä en muutenkaan ole mikään himopolttaja. aski riittää mulla yleensä kaks päivää.

no nyt ollaan jo päivässä kolme. tähän asti kaikki hyvin.

tämä sähkötupakka jonka sain on semmonen nikotiiniton "kertakäyttöinen" malli, eli se lentää roskiin kun akku loppuu. ekana päivänä olin polttamatta tavallista tupakkaa 8.5 tuntia ennenkuin nikkikset iski. sen jälkeen poltin yhden.

tokana päivänä mietin kauan otanko aamuröökin sähköllä vai tavallisella. no otin tavallisesti ja sen jälkeen kaikki huvikseen polttelut hoitu sähkötupakalla. päivän saldo = kolme tupakkaa. ne kaks viimestä tupakkaa sai pään pyörimään niin että tuskin menee kauaa ennenku oon lopettanu, kyllä ne nikkikset oli helpompi sietää.

mites teidän kokemukset?

Miks et käytä nikotiinikorvaustuotteita?

Ne ei sovi kaikille... Ite ainakin niistä purkista, pastilleista ja inhalaattoreista saan migreenin ja suun turvoksiin, laastarista allerginen ihottuma.

Jos niksat iskee niin silloin se on kyllä nikotiiniriippuvuus, mulla meni pelkällä nikotiinittomalla se tarve pois ilman niksoja, eli en usko että nikotiinituotteet olis edes auttanu. Ja mä uskon että nikotiiniton sähkönen on parempi tapa lopettaa raskaana kuin nuo nikotiinilliset laastarit yms. (ite siis myös lopetin tän raskauden alkuun sähkösellä)

Lopettaminen ei ole helppoa mutta onnistuu jos tarpeeksi sitä haluaa.
Itse psyykkasin tavallaan huomaamatta itseäni henkisesti hyljeksimään nikotiinia ja tekemistä kahden vilkkaan lapsen kanssa on kaikki päivät ettei siinä yksinkertaisesti ole aikaa ravata tupakalla enää samaan tapaan kuten ennen.

Tulos: en ole polttanut nyt vuoteen ja en ole riippuvainen enää lainkaan, vaikka nyt jouluna ruoan päälle miehen tupakasta parit vedin, jouduin heti tumppaamaan kun teki niin pahaa. Enkä halua uudelleen kokeilla joten varmuudella voin sanoa olevani voittanut tupakan - lopullisesti.

• Tykkää
Reactions: Shesie
Itse vähensin parissa päivässä käyttämään pelkkää sähkötupakkaa ja vajaassa kuukaudessa pääsin eroon kokonaan. Syy oli varmaan siinä, kun luulin niissä nesteissä olevan nikotiinia, mieheni kun sen oli minulle tilannut. Eipä minulle oikeastaan mitään vieroitusoireitakaan tullut. Pientä ahdistusta ja huimausta, ei sen enempää. Pahintahan on se tapariippuvuus.

Mä lopetin tahdonvoimalla nyt syksyllä. Mies lopetti samaan aikaan ja siitä oli merkittävää etua kun toinenkaan ei polttanut. Mulla kyseessä oli selkeästi motivaatiosta, oli helpompaa kun asiaa oli miettinyt ja tehnyt päätöksen lopettaa tiettynä ajankohtana.

Mies on sähkötupakkaa käyttänyt jos on viihteellä käynyt ja se on häntä auttanut pysymään irti normitupakasta niinä kertoina.

Onneksi kävin pahimman taistelun ennen kuin raskaustesti näytti plussaa, ei ole tarvinnut siitä asiasta stressata. Tsemppiä kaikille irti yrittäville!

Ne ei sovi kaikille... Ite ainakin niistä purkista, pastilleista ja inhalaattoreista saan migreenin ja suun turvoksiin, laastarista allerginen ihottuma.

Jos niksat iskee niin silloin se on kyllä nikotiiniriippuvuus, mulla meni pelkällä nikotiinittomalla se tarve pois ilman niksoja, eli en usko että nikotiinituotteet olis edes auttanu. Ja mä uskon että nikotiiniton sähkönen on parempi tapa lopettaa raskaana kuin nuo nikotiinilliset laastarit yms. (ite siis myös lopetin tän raskauden alkuun sähkösellä)

Yhteistyössä