Sain sitten klamydian :(

  • Viestiketjun aloittaja Allapäin
  • Ensimmäinen viesti
Oksetus
Niin vaan taisin minäkin saada klamydian aviomieheltäni...Hänellä sitä on hoidettu aiemmin mutta miksei kukaan voinut ilmoittaa minulle??? Eikö edes häntä hoitaneella lääkärillä ole mitään vastuuta vaikka on ilmoitusvelvollisuuden alainen tauti? Jos silloin sukupuolipartnerit pitää selvittää niin kai niihin kaiken järjen mukaan pitäisi kuulua vaimo? Nyt se on sitten melkein vuoden ollut elimistössäni. Tuloksia odotan vielä kauhulla. Mitä seurauksia noin pitkästä piilevästä taudista voi olla? Auttakaa, ahdistaa oikeasti...paljon...
 
nykyään onnellinen
Paha muisto minullakin. Exäni soitti ja kertoi sairastavansa sukupuolitautia ja oli todettu se vähän aikaa eromme jälkeen. Hän oli eron jälkeen ehtinyt jo olla muiden naisten kanssa ja hän jättikin toisen naisen takia minut. Olin siis hiukan huolissani mutta kuitenkin jotenkin varma, ettei minulla ole tauteja, mutta menin kuitenkin varalta testeihin terveyskeskukseen. Minun näytteet olivat puhtaita ja huokaisin helpotuksesta. Exäni vielä soitti ja sanoin, että minun näytteet ovat puhtaita. Hän sitten myönsi saaneensa taudin uudelta naiseltaan, jonka oli jo jättänyt ja hän pyysi minua takaisin. Olin hölmistynyt ja sanoin, etten enää ala hänen kanssaan uudelleen ja koska hän jätti minut toisen naisen takia, että parannelkoon tautinsa vain ihan itse tai uuden kanssa. Hän oli saanut klamydian ja sukupuoliherpeksen, joka ei parane ikinä. Kävin vielä puolen vuoden päästä uudelleen testeissä ja näytteet oli itsellä edelleen puhtaat, joten minulle ei tullut niitä onneksi. Hulluinta tässä on, että sanoin exälle silloin kun vielä yhdessä oltiin, että lopetin pillerit, niin halusin käytettävän kondomia siihen asti että lääkäri löytää sopivammat pillerit minulle. Odotin uutta lääkäriaikaa että minulle määrätään erilaiset pillerit, mutta sitä ei ehtinyt tulla kun exä kertoi, että jättää minut. Arvaa saattaa, onko näin jälkikäteen ollut hyvä mieli, että minulla oli pillerit tauolla ja siitä syystä me käytimme kondomia. Muussa tapauksessa olisin saanut exältä tartunnan, sillä hän oli jo tuossa vaiheessa pettänyt minua. Kondomi pelasti minut. Sen jälkeen aloitin aina uuden suhteen sillä mielin, että kondomia käytetään ja testeissä käydään. Itse en petä, mutta exästäni opin sen, että kaikki eivät ole luottamuksen arvoisia.

Aloittajalle paljon voimia ja älä vaivu epätoivoon. Onneksi klamyyn on lääkkeet. Nyt sitten jatkossa olet vain varovaisempi ja vaadit alkuun kondomin käyttöä ja testejä molemmille. Elämä alkaa sitten hymyillä ajan kanssa ja aika haavat parantaa. Nämä ovat ikäviä kokemuksia. Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
kokenut toni
Exäni on kyllä luonteeltaan sellainen sika, että hän on voinut satunnaisten lyhytaikaisten erojemme aikana käydäkin jossain vieraassa sängyssä "hoidattamassa itseään..." Minäkin oletin, että paparaaputus sai klamydian villiintymään, mutta lekuri tyrmäsi tuon teorian. Kysyin myös, että vaikuttaako tähän tulehduksen rajuuteen nyt tuo e-pilleritön kausi. Entinen lääkärini YTHS:llä aikoinaan oli valistanut kurssikaveriani, että pillerit suojaavat pitkälti munajohdin- ja -sarjatulehduksilta.

Onpa hauskaa miettiä loppuelämä tätäkin asiaa plus sitä, ovatko tuubani nk. tukossa :(
Ex ei sano koskaan, vaikka klamydiaa kantaisikin. Päinvastoin, hän saattaa senkin kääntää niin, että minä olen huora, vaikken ole muiden kanssa ollutkaan.
Huoh...On niin paha olla. Oletin todellakin, että pitkä suhteemme oli kuitenkin huonoudestaan huolimatta seksuaalisesti uskollinen ja oletin myös tyhmänä, että uusi kumppanini on omassa pitkässä suhteessaan ollut uskollinen ja näin hän sanoikin.
Sille ei voi sitten mitään, jos hänen exänsä ei ole ollut. Yhtä kaikki, elämä opettaa kummasti. Enää en koskaan aloita suhdetta ilman kondomin käyttöä, vaikka se onkin epämiellyttävää.
Ok.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä