Sain tietää että mies petti ja nyt tämä toinen nainen on raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skm85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

skm85

Vieras
Sain vähän aikaa sitten tietää että miehelläni on yhden illan sekoilu kun olimme seurustelleet pari kuukautta. Mies kertoi itse, sillä nyt tämä toinen nainen on raskaana ja väittää että lapsi on mieheni. Haluaa kuulemma pitää lapsen, on 21-vuotias. Hänen mielestään on myöhästä tehdä abortti, vaikka tämä olisi vielä mahdollista sillä tapahtumasta on kolmisen kuukautta. Tai sitten hän vaan haluaa pitää sen lapsen, en tiedä...

Voitte varmaan kuvitella minkälainen shokki oli. Rakastan miestäni yli kaiken, mutta kyllähän tällainen muuttaa kaiken. Eniten huolestuttaa se, että miten tämä vaikuttaa meidän koko loppuelämään jos se lapsi syntyy. Varmojahan emme voi olla että se on mieheni, ja mieheni ei missään tekemisissä halua olla lapsen tai sen äidin kanssa. Voiko äiti pakottaa mieheni isyystestiin tai tunnustamaan isyytensä? Mitä tässä pitäisi nyt tehdä?

Onko ketään kohtalotovereita? Auttaisi kamalasti, jos joku muukin olisi joskus joutunut vastaavaan tilanteeseen, vaikka sitä en kyllä kenelläkään toivo....Olen ihan murtunut enkä tiedä miten tästä pääsee eteenpäin.....

Eli käsittääkseni tekin olette seurustelleet vasta muutaman kuukauden ?? Hyvä neuvo: kannattaa varmaan jättää tuo mies, muuten saat loppuelämäsi (!) elää tuon asian kanssa, se lapsi eikä myöskään sen äiti ei tule katoamaan mihinkään. Joudut siis aina jakamaan miehesi kahden muun ihmisen kanssa. Ja toki miehesi joutuu myös maksamaa joka kuukausi elatusapua tästä lapsesta + että mahdollisesti lapsi tuleekin olemaan teillä joka toinen viikko tai viikonloppu, loma-ajat...
Ja jos miehesi kerran jo noin alussa on pettänyt niin mitä kuvittelet hänen tekevän 5-10 vuoden päästä kun teillä alkaa mennä huonommin.
Anteeksi että sanon näin rankasti mutta jos käytät järkeäsi niin tajuat itsekin.
Nyt kirpaisee tosi pahasti mutta se menee kyllä ohi. Mutta jos jäät tuohon suhteeseen elät piinassa "loppuelämäsi".

Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa. On miehiä jotka eivät petä missään tilanteessa. Suhteen lopettaminen on ainoa ratkaisu. se että ei halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä ei missään tapauksessa ole ratkaisu. Lapsen vika tilanne ei ole. Isättömyydestäkin kärsii ja se voi pahimmillaan jättää elinikäisiä traumoja.

Alkuperäinen kirjoittaja r.e.a.l.i.s.t.i:
Eli käsittääkseni tekin olette seurustelleet vasta muutaman kuukauden ?? Hyvä neuvo: kannattaa varmaan jättää tuo mies, muuten saat loppuelämäsi (!) elää tuon asian kanssa, se lapsi eikä myöskään sen äiti ei tule katoamaan mihinkään. Joudut siis aina jakamaan miehesi kahden muun ihmisen kanssa. Ja toki miehesi joutuu myös maksamaa joka kuukausi elatusapua tästä lapsesta + että mahdollisesti lapsi tuleekin olemaan teillä joka toinen viikko tai viikonloppu, loma-ajat...
Ja jos miehesi kerran jo noin alussa on pettänyt niin mitä kuvittelet hänen tekevän 5-10 vuoden päästä kun teillä alkaa mennä huonommin.
Anteeksi että sanon näin rankasti mutta jos käytät järkeäsi niin tajuat itsekin.
Nyt kirpaisee tosi pahasti mutta se menee kyllä ohi. Mutta jos jäät tuohon suhteeseen elät piinassa "loppuelämäsi".

Samaa mieltä. Kantsii lempata tollainen mies joka tollasta tekee ja vielä ilman kumeja polkee akat paksuksi.

Rankka homma. Sotkuinen mutka tuli suhteeseenne, mutta ei se välttämättä merkitse kaiken loppua.

Tämä asia on ihan miehesi ja sen odottavan äidin välinen ainoastaan. Mielestäni sinun ei kannata sekaantua heidän ratkaisuihinsa. Tämä vaikuttaa heidän loppuelämäänsä, mutta ei välttämättä sinun. Suhteenne on erittäin tuore, ja olet hyvin rakastunut, mutta vielä et tiedä sovitteko yhteen sittenkään.

Minun mielestäni sinun pitäisi miettiä tuota pettämis- asiaa tarkkaan. Tuntui siltä kuin vähän sivuutit sen, mistä moni muu olisi tehnyt pitkät vuodatukset miettien rakastaako ja kunnioittaako puoliso ollenkaan, voiko enää koskaan luottaa. Niin, voitko luottaa mieheen? Olisiko hän kertonut pettämisestä ellei olisi tullut pakkoa raskauden takia? Oletko varma ettei hänellä ole enemmänkin syrjähyppyjä, kun niin helposti ja niin tuoreessa, yleensä alkuhuumaisessa suhteessa, meni tämänkin kerran pettämään? Kerran pettää, aina pettää, pätee useisiin pettäjiin. Mutta voihan asia olla toisinkin. Mieti silti, ennenkuin sitoudut enemmän ja altistut yhä kovemmalle sydänsurulle!

Toinen nainen ei voi vaatia mitään mieheltäsi ilman isyystestiä. Olisi kai kaikkien mielenrauhan kannalta hyvä varmistaa isyys. Jos miehesi olisi isä, ei hänellä ole muuta velvollisuutta kuin maksaa elatusta, ei tarvitse olla lapsen elämässä, eikä äidin.

Älä soimaa miestä siitä jos hän haluaisikin lapsen saavan syntyä. Abortti on kuitenkin monelle syvä mietinnän paikka, joku voi kokea sen murhaksi, ja syyttää itseään koko loppuelämänsä jos sen menee tekemään. Nainen päättää, syntyykö lapsi, siihen ei miehelläsikään ole sanottavaa. Lapsen vikahan tämä ei ole, hyvä ajatella vähän senkin oikeuksia.

Olisiko sinusta hyvä, että lapsen synnyttyä se ei ole isänsä kanssa tekemisissä, tai isä ei halua olla missään tekemisissä oman lapsensa kanssa? Voitko kunnioittaa sitä, ettei miehesi ota vastuuta tekemistään asioista, olivatpa sitten vaikka virheitä?

Älä painosta miestä mihinkään suuntaan. Hän tekee päätöksensä isyytensä kanssa toimimisesta. Se on iso asia, joka kuuluu yksin hänelle. tue häntä sitten päätöksessään, mutta jos et voi elää asian kanssa, eroa, sillä maailmassa on paljon rakastettavia miehiä, jotka eivät petä, ja jotka saavat lapsensa vasta sen oikeansa kanssa.

Sellaistakin kannattaa ajatella, että vaikka miehesi nyt vetäytyisikin kokonaan vastuusta lapsen isänä, ja lapsi kuitenkin syntyy, hän voi myöhemmin tulla toisiin ajatuksiin ja haluta olla isänä lapsensa elämässä. Kuka tietää..?

Mies petti sinua silloin, kun suhteessa pitäisi olla ns. alkuhuuma menossa, ja vieläpä ilman kumia? Kuinkahan paljon hän on puuhaillutkaan selkäsi takana, tuo lienee vasta jäävuoren huippu. Miksi ihmeessä haluaisit pitää miehen, joka noin törkeästi vaarantaa sinunkin terveytesi, kun painelee ilman kumia pitkin kyliä?!

Nyt meni sulla kumppanin valinta pahasti metsään josta pahoittelut. Suuri(n) osa miehistä ei edes harrasta mitään yhden illan sekoiluja joten annahan kaverille kenkää vaan. Ehkä hänkin oppii tästä jotakin. Kipeältä se tuntuu mutta muista että se vahvistaa mikä ei tapa. Äläkä hukkaa itsetuntoasi vaan säilytä ja vahvista sitä. Et ole ansainnut kumppania joka tekee sinulle moista... vaan jotakin paljon parempaa. Voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttönenpilvessä:
Rankka homma. Sotkuinen mutka tuli suhteeseenne, mutta ei se välttämättä merkitse kaiken loppua.

Tämä asia on ihan miehesi ja sen odottavan äidin välinen ainoastaan. Mielestäni sinun ei kannata sekaantua heidän ratkaisuihinsa. Tämä vaikuttaa heidän loppuelämäänsä, mutta ei välttämättä sinun. Suhteenne on erittäin tuore, ja olet hyvin rakastunut, mutta vielä et tiedä sovitteko yhteen sittenkään.

Minun mielestäni sinun pitäisi miettiä tuota pettämis- asiaa tarkkaan. Tuntui siltä kuin vähän sivuutit sen, mistä moni muu olisi tehnyt pitkät vuodatukset miettien rakastaako ja kunnioittaako puoliso ollenkaan, voiko enää koskaan luottaa. Niin, voitko luottaa mieheen? Olisiko hän kertonut pettämisestä ellei olisi tullut pakkoa raskauden takia? Oletko varma ettei hänellä ole enemmänkin syrjähyppyjä, kun niin helposti ja niin tuoreessa, yleensä alkuhuumaisessa suhteessa, meni tämänkin kerran pettämään? Kerran pettää, aina pettää, pätee useisiin pettäjiin. Mutta voihan asia olla toisinkin. Mieti silti, ennenkuin sitoudut enemmän ja altistut yhä kovemmalle sydänsurulle!

Toinen nainen ei voi vaatia mitään mieheltäsi ilman isyystestiä. Olisi kai kaikkien mielenrauhan kannalta hyvä varmistaa isyys. Jos miehesi olisi isä, ei hänellä ole muuta velvollisuutta kuin maksaa elatusta, ei tarvitse olla lapsen elämässä, eikä äidin.

Älä soimaa miestä siitä jos hän haluaisikin lapsen saavan syntyä. Abortti on kuitenkin monelle syvä mietinnän paikka, joku voi kokea sen murhaksi, ja syyttää itseään koko loppuelämänsä jos sen menee tekemään. Nainen päättää, syntyykö lapsi, siihen ei miehelläsikään ole sanottavaa. Lapsen vikahan tämä ei ole, hyvä ajatella vähän senkin oikeuksia.

Olisiko sinusta hyvä, että lapsen synnyttyä se ei ole isänsä kanssa tekemisissä, tai isä ei halua olla missään tekemisissä oman lapsensa kanssa? Voitko kunnioittaa sitä, ettei miehesi ota vastuuta tekemistään asioista, olivatpa sitten vaikka virheitä?

Älä painosta miestä mihinkään suuntaan. Hän tekee päätöksensä isyytensä kanssa toimimisesta. Se on iso asia, joka kuuluu yksin hänelle. tue häntä sitten päätöksessään, mutta jos et voi elää asian kanssa, eroa, sillä maailmassa on paljon rakastettavia miehiä, jotka eivät petä, ja jotka saavat lapsensa vasta sen oikeansa kanssa.

Sellaistakin kannattaa ajatella, että vaikka miehesi nyt vetäytyisikin kokonaan vastuusta lapsen isänä, ja lapsi kuitenkin syntyy, hän voi myöhemmin tulla toisiin ajatuksiin ja haluta olla isänä lapsensa elämässä. Kuka tietää..?

No ei se kyllä ole pelkästään miehen ja tämän h...tsun välinen asia se lapsi. Mies on taloudellisesti vastuussa 50% lapsesta, ja lisäksi lapsi periikin aikanaan miehen. Ja jos ap:n kanssa ei tehdä lapsia, perii tämä sivuhyppylapsi miehen omaisuuden tämän kuoltua ja ap jää leskenä lehdelle soitteleen.

Ja rasittaahan sekin jonkun verran ap:n perhetilannetta jos lapsi on joka toinen vkl heillä+ mahdolliset lomat sun muut.

Entä kestättekö suvun paineen?

Jos nainen vaatii mieheltä elatusapua tms., niin miehellä on oikeus vaatia isyystestiä, jolloin DNA-testi paljastaa, onko mies biologinen isä lapselle vai ei. Miehen ei ole pakko sen jälkeen osallistua millään tavoin lapsen elämään, mutta elatusapua hän joutuu maksamaan siihen saakka, kunnes lapsi on 18-v. Elatuksen määrä määritellään kunnan lapsenhuollossa, johon vaikuttaa kummankin vanhemman maksukyky. Jos asut miehen kanssa avoliitossa, niin se vaikuttaa miehen maksukykyä parantavasti. Usein elatusmaksu on ainakin 200 e/kk.

Naisella on oikeus pitää vauva tai päätyä aborttiin ihan miten hän itse haluaa. Vaikka raskaanaoleva olisi 14-vuotias alaikäinen, hän silti päättää omasta kehostaan itse.

Minusta sinun kannattaa miettiä vahvasti, että mitä haluat miehen kanssa tehdä. Onkohan mies jonkun muunkin kanssa harrastanut seksiä ja pettänyt? Miehesi ei varmasti olisi kertonut pettämisestä, jollei nainen olisi raskaana. Haluatko sinä a) olla miehen kanssa, joka on pettänyt b) olla miehen kanssa, jonka rahoista iso osa menee lapsen elättämiseen?

Minä aloin aikoinani seurustella silloisen poikaystäväni, nykyisen mieheni, kanssa ja parin kuukauden jälkeen hän sai tietää, että hänen yhden illan juttunsa - joka oli tapahtunut ennen tapaamistamme - oli raskaana. Testit tehtiin ja poikaystäväni oli isä. Siinä mietittiin pitkään niin minä kuin mieskin, että miten tästä eteen päin ja suhde olikin enemmän tai vähemmän jäissä siihen asti, että lapsi oli syntynyt. Se oli selvä asia, että lapsen vanhemmista ei paria koskaan tule, mutta muuten mies halusi panostaa lapseen ja minä taas halusin miettiä, että kestääkö tuore suhde "vierasta" lasta.

Kun lapsi oli muutaman kuukauden ikäinen, lähenimme taas toisiamme ja nyt, kymmenen vuoden päästä, olemme naimisissa ja meillä on 2 yhteistäkin lasta. Miehen esikoinen on ollut koko ajan osa elämäämme, eikä lapsen äidin ja hänen miehensäkään kanssa ole ollut mitään ongelmia.

JOS lapsi olisi saanut alkunsa sen jälkeen, kun aloitimme suhteen, en tiedä olisiko homma voinut toimia, sillä en hyväksy pettämistä, MUTTA jos pettäminen itsessään ei ole kynnyskysymys, ei lapsen kuitenkaan tarvitse olla este.

Olen onnellisesti naimisissa neljättä vuotta, seurustelua takana noin kahdekansa. Lapsia kaksi. Ja kolmatta tehdään:)

En malta olla kirjoittamatta vaikka yleensä en osallistu näihin keskusteluihin. Mieheni petti minua myös ja tämä nainen tuli raskaaksi. Juttu meni niin että 1,5v seukkailun jälkeen meillä meni poikki mutta palasimme kuitenkin yhteen parin kuukauden päästä. Tänä aikana miehellä (kuten minullakin) oli seksisuhteita. Tämä mieheni seksisuhde rakastui mieheeni ja halusi seurustella hänen kanssaan. Kun olimme palanneet yhteen ja olleetkin jo muutaman kuukauden (meillä tosin oli edelleen hieman ongelmia joita emme saaneet selvitettyä) niin mieheni tunnusti minulle asian. Että oli pettänyt ja että nainen oli raskaana ja aikoi pitää lapsen. Olin täydellisessä sokissa! Elin muutaman viikon ihan omassa itkuisessa maailmassani, hyvin loukattuna ja mustasukkaisenakin sillä minä olin toivonut meille lasta.

Emme kuitenkaan eronneet, se oli minusta kiinni sillä mieheni oli varma että näin tulisi käymään. Nyt kun tapauksesta on kohta viitisen vuotta perspektiivin avulla olen saanut mielenrauhan, tai jo kauan aikaa sitten. Mutta aluksi oli todella vaikeaa. Tämä nainen ilmeisesti luuli että lapsen avulla saisi mieheni mutta eihän se nykyisin näin mene. Päinvastoin, miehet alkavat tuntea vastenmielisyyttä tällaisia naisia kohtaan ja jotkut myös lapsia. Joka tapauksessa, mieheni vaati lapsen synnyttyä dna-testit sillä ei kukaan mies halua maksaa suuriakin summia elatusta vieraan miehen lapsille. No, tulos oli positiivinen ja tästä alkoikin sitten katkera taistelu elatuksesta oikeudessa. Nainen vaati suuria summia rahaa ja sai myös. Summat ovat siis enemmän kuin normaali elatusapu, käsittääkseni näinkin voidaan päättää yhden tuomarin johdolla. Nainen itse tienaa hyvin. Enkä nyt tarkoita että mieheni olisi pitänyt päästä jotenkin maksamasta vaan että miellään hän maksaa lapsen elatuksesta sen minkä muutkin.

Tämä katkeroitti mieheni ja hän ei ole suostunut tapaamaan lasta. Olin aluksi hänen puolellaan kunnes sain omia lapsia ja aloin ajatella asiaa lapsen näkökulmasta. Olen patistanut häntä olemaan enempi isä lapselle mutta hän on niin vihainen tälle naiselle. Heidän välillään on kai paljonkin vihaa ja ilkeitä käänteitä. Ehkäpä asia muuttuu vielä..

Sanomani kai on se että kaikesta voi päästä yli. Ihanteellisinta olisi jos et sortuisi siihen mihin minä aluksi että et rohkaise miestäsi olemaan isä lapselle. Me olemme päässeet yli uskottomuudesta eli siitäkin voi selvitä. Kaikki riippuu teistä itsestänne.

Tsemppiä!

Ei ole ihan samanlainen tilanne, mutta miesystäväni ex synnytti hänelle juuri kuukausi takaperin lapsen. Me olemme olleet yhdessä 8 kuukautta, ja mies seukkas tän naisen kanssa (19v) viime keväänä vain noin 4 kuukautta, jonka jälkeen muija jätti.
Epäili olevansa raskaana kun menkat oli myöhässä jne, mutta ei suostunut menemään lääkäriin, vaan lykkäsi ja lykkäsi sitä. Väitti että oli tehnyt monta kotitestiä jotka kaikki näytti negaa, ja kun viimein meni lääkäriin, oli raskaana jo yli 4 kuulla.

Olin seurustellut tän miehen kanssa pari kuukautta, kun hän sai tästä tietää. Tämä nainen oli heti sanonut että pitää lapsen. Kyllähän se järkytti alussa ja sai pähkäilemään, että mitä nyt pitäis tehdä. Sitten tajusin, että mies on minun kanssani ja rakastaa minua, joten miksi me eroaisimme. Tämä tyttönen teki oman valintansa pitämällä lapsen, ja vetkuttelemalla, taisi alunperinkin olla suunnitelmissa, hommaa lapsen, oli miestä tai ei.

Tällä hetkellä tilanne on se, että miehen isyyttä ei ole tunnustettu, nainen ei sitä halunnut, elatusmaksuja ei tarvi tällä hetkellä maksaa, koska nainen ei niitä vaadi. Tulevaisuus näyttää miten asiat on silloin. Miehen siskosta tulee tän lapsen kummi ilmeisesti, ja kuvia mies on tästä lapsesta nähnyt.

Tämä nainen asuu "onneksi" toisella puolella suomea, joten ei ole vaaraa että sattumalta missään törmäiltäisiin.

Mutta sulle ap. sanoisin, että mieti tarkkaan, mitä haluat. Se lapsi tulee olemaan aina osa sun miehes elämää,vaikka hän ei sen äidin kanssa väleissä olisikaan. Lapsella voi olla vain yksi biologinen isä. Mutta sen tiedon ei tarvi teidän elämään vaikuttaa negatiivisesti ellet itse sitä halua. Jos mies rakastaa sua ja teillä menee hyvin, niin mikäs ongelma siinä sitten on.

Kaikkea sattuu ja tapahtuu. Itse olen asian hyväksynyt, ja meinaamme kyllä joskus tehdä omia lapsia-silloin kun kumpikin niitä haluaa.

Kiitos kaikille teille ihanille ihmisille, jotka olette tänne kirjoittaneet ja kertoneet omia tarinoitanne, vaikka se varmasti on tuonut ikäviä asioita takaisin mieleen.

Jotenkin tästä eteenpäin on mentävä ja asiat selvitettävä, vaikka pahalta tuntuu ja varmasti tuntuu vielä pitkään. Mutta selvittämättä asioita ei voi jättää.

Vielä kerran kiitos, ja lisää saa kirjoitella jos siltä tuntuu...

Se, että mies petti, ei tunnu sinua kovastikaan huolettavan ap? Kuittaat pettämisen kännisekoiluna. Mistä tiedät, ettei niitä ilmaannu eteen uudelleen, toistuvasti? Jos toinen nainen ei olisi raskaana, olisitko saanu tietää ko. kännisekoilusta? Ja mitä ajattelisit siitä sitten? Kuten joku täällä sanoi, kaikki miehet eivät harrasta kännisekoiluja, ei se ole mikään tavallinen tai normaali miehen olemisen tapa (vaikka poikaystäväsi selittäisi mitä). Mieti tarkkaan, haluatko katsella ko. miestä pidempään, ihan riippumatta siitä, onko hän lapsen isä vai ei.

Jotkut miehet "ratkaisevat" ongelmia sekoilemalla: viinaa, vieraita naisia, nyrkkitappeluita. Sen jälkeen on entistä pahempi olo ja ihmetellään, miten kaikki on minua vastaan, vaikken ole tehnyt mitään... On myös niitä miehiä, jotka ajattelevat omaa nautintoaan ensisijaisena asiana. On ihan tutkittu juttu, että naisistakin on tullut miesmäisempiä käytökseltään ja nykyään naisetkin ajattelevat herkästi, että he "ansaitsevat" pettämiskäyttäytymisen, jolloin käyttävät tilaisuuden hyväksi kun siltä tuntuu.

AP: Kannattaa seurata tilannetta. Älä tee hätiköityä eroa. Katso, miten se vaikuttaa, että mies joutuu maksamaan elatusta ja haluaako hän pitää yhteyttä vauvaan. Anna miehen yrittää ansaita luottamuksensa takaisin. Ajan kanssa näet, onnistuuko luottamuksen palautuminen vai ei. Jos suhde ei toimi, niin sitten ero voi olla järkevää, mutta jos tätä hairahdusta lukuunottamatta suhteenne toimii ja pystytte esim. juttelemaan ikävistäkin asioista rakentavasti, niin eihän kukaan meistä ole täydellinen, vaan kannattaa antaa suhteelle uusi tilaisuus.

teeppä niin, ettet otakaan mitään kantaa hänen elämänsä asioihin. Katsele siitä vain kuin sivussa, miten HÄN toimii tässä tilanteessa, ja mikä on HÄNELLE tärkeää, miten HÄN järjestää sotkemansa asiat. Pitääkö HÄN sinun suhdetta tärkeänä ja miten HÄN ottaa vastuun tästä. Se ei ole SINUN ongelma.
Älä ota vastuuta asiasta. Tiedän, että tilanne hämmentää, mut sulal ei ole kiire tehdä mitään ratkaisua, sä et ole nyt menossa naimisiinkaan. Katseleppas rauhassa, niin moni asia selviää. Sun ei tarvi ottaa kantaa. Ei tarvi olla mitään mieltä..
Tarkkaile vain tyypin elämää, käytöstä ja nyt HÄNEN tekemiä valintoja.

Kaikki järjestyy sulle hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja korpien elli:
Se, että mies petti, ei tunnu sinua kovastikaan huolettavan ap? - - Mieti tarkkaan, haluatko katsella ko. miestä pidempään, ihan riippumatta siitä, onko hän lapsen isä vai ei.

Tämä on minustakin ydinkysymys, eli ei niinkään se lapsi vaan se, että mies petti. Kuten omassa viestissäni totesin, että meillä "yllätyslapsi" sopii perheesemme täysin, MUTTA jos lapsi olisi saanut alkunsa sen jälkeen, kun jo seurustelimme, en ole varma olisinko kyennyt hyväksymään asiaa pettämisen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja 908098o:
No ei se kyllä ole pelkästään miehen ja tämän h...tsun välinen asia se lapsi. Mies on taloudellisesti vastuussa 50% lapsesta, ja lisäksi lapsi periikin aikanaan miehen. Ja jos ap:n kanssa ei tehdä lapsia, perii tämä sivuhyppylapsi miehen omaisuuden tämän kuoltua ja ap jää leskenä lehdelle soitteleen.

Ja rasittaahan sekin jonkun verran ap:n perhetilannetta jos lapsi on joka toinen vkl heillä+ mahdolliset lomat sun muut.

Entä kestättekö suvun paineen?

Ai että nainen, joka on lähtenyt yhdenyönjuttuun on hutsu ja mies, joka on pettänyt kumppaniaan ja saattanut toisen naisen raskaaksi ja nyt aikoo itsekkäästi jättää lapsen vain naisen vastuulle on vain mies... Mikä ihme siitä naisesta tekee hutsun? Luultavasti hän ei ole pettänyt ketään. Ja hän aikoo olla vastuullinen ja huolehtia tekonsa seurauksista. Minusta hän kuulostaa hienolle naiselle. Sen sijaan tämä mies kuulostaa melkoiselle sialle, pettää ja vetäytyy vastuustaan täysin. Voiko enää vastenmielisempää miestä ollakaan. Kyllä jokainen aikuinen tietää, että jos paljaalla panee, siitä voi seurauksena olla lapsi. Ja jos sen riskin ottaa, pitää kyllä kantaa vastuunsakin ja olla lapselle vanhempi.

Se on ihan totta, että nainen voi vaatia miehen isyystestiin ja mies joutuu myöntämään isyytensä. Se tarkoittaa elatusmaksuja ja sitä, että lapsi perii vähintään lakiosan miehen omaisuudesta. Sen sijaan lapsen kanssa miehen ei käsittääkseni tarvitse olla tekemisissä jos ei halua, eli ei tarvitse ottaa lasta joka toinen viikonloppu kotiinsa. Mutta ap:n ei kannata tästä syytellä mitenkään sitä naista. Mitä pahaa hän on tehnyt? Jos nyt heität tunteesi sivuun ja ajattelet, että jollekin kaverillesi kävisi niin, että hän pamahtaisi paksuksi yhdenillan jutun seurauksena ja haluaisi pitää lapsen, mitä pahaa siinä olisi? Mies se tässä on kusipäinen ainoastaan. Mitä, jos sinä tulisit vahingossa raskaaksi, lähtisikö mies kävelemään? Ja onkohan tämä nyt edes ainoa kerta, kun mies on sinua pettänyt? Vaikka olisit kuinka rakastunut, mieti omaa loppuelämääsi ja tee fiksu ratkaisu. Kyllä sinä paremmankin miehen löydät.

Mitä te naiset täällä tappelette ja väittelette noin paljon jonkun typerän jätkän hölmöistä tekosista. Tarkotus ei ole, että täällä muut käy toisten kimppuun, kun mies on mokannut. Antaa herran hoitaa itse asiansa ja siivota sotkunsa.
Me muut voidaan nautiskella elämästä sillä välin.

Alkuperäinen kirjoittaja eiks näin..:
Mitä te naiset täällä tappelette ja väittelette noin paljon jonkun typerän jätkän hölmöistä tekosista. Tarkotus ei ole, että täällä muut käy toisten kimppuun, kun mies on mokannut. Antaa herran hoitaa itse asiansa ja siivota sotkunsa.
Me muut voidaan nautiskella elämästä sillä välin.

Samaa mieltä olen, hoitakoon "herra" vaan sotkunsa tavallaan. Ja jos ap. ei tuota muutaman kuukauden "rakkautta" jätä niin on kumma. Sitä vaan on ihmisiä jotka tekevät toisin, elävät toisin ja lopputulos elämästä kaiken kaikkineen on aika tavalla erilainen.

Elämme saman auringon alla, mutta niin eri maailmoissa.

Mark Knopfler

Mielestäni kukaan ei voi suoraan sanoa, että kannattaa jättää se mies ennenkuin itse on samassa tilanteessa. Järki ja tunteet eivät aina mene yksi yhteen.

Aloittaja varmasti on tätä asiaa miettinyt paljon, myös tuota itse pettämistä...Kukaan ei pysty sanomaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, aloittaja voi olla hyvinkin onnellilnen tässä suhteessa ja kaikki sujuu hyvin tai sitten ei..Kukaan ei tiedä, ja toisaalta jos ei ota riskiä niin ikinä ei saa tietääkään..

Mitenkään en väheksy tätä asiaa enkä aloittajaa, tämä on shokki ja äärimmäisen vaikea asia, mutta ei meidän täällä tarvitse tapella siitä kuka teki mitä, kun aloittaja halusi vaan kuulla samanlaisessa tilanteessa olevien tarinoita. Oman mielipiteensä saa toki aina sanoa, mutta periaatteessa kukaan meistä ei täällä voi tuomita kun asioiden tarkkaa laitaa ei tiedetä emmekä tunne näitä ihmisiä..

no eiks se riitä, että tuntee itsensä. Tietää, mitä sietää ja mitä ei. Ei siinä tarvi tuntea muita eikä tehdä päätöksiä eikä elää muiden puolesta eikä mennä kenenkään pään sisään jaarittelemaan, olisko voinut olla näin tai näin. Katsoo tilanteen omasta näkövinkkelitä, tietää itsensä ja jatkaa sen mukaan. Omasta elämästä siinä on kuitenkin kyse ensisijaisesti aloittajalla. Ei sen miehen, eikä lapsen, eikä toisen naisen.
Prioriteetit lähtee hänestä itsestään. Ei kenekään muun pähkäilyistä tai spekuloinneista

katsos kun se ei ole alkuperäisen ongelma. Miks se häntä kiinnostais, kun lapsi ei ole millään tavoin hänen elämäänsä vaikuttava juttu eikä tarvitse olla hänen huolena tippaakaan. Ehkä voi olla miehen, mut mitä sitä aikuista ihmistä käskemään.
Ei se voi olla yllätys, jos sellainen tulee ja kumpi siitä sen vastuun ja selvitykset ottaa, niin ei se ole ap:n huoli yhtään. Nauttikoon itse ja jättäköön huolet ja murheet niille kelle ne kuuluu. Ei kun tukka taakse ja elämä eteen ja jättäköön toisen rypemään kakkavaippojensa kanssa. Ehkä hän siitä miehistyy, ehkä ei, mut mitä se meitä enää kiinnostaa.

Yhteistyössä