Sain uuden työn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halvallamenee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Halvallamenee

Vieras
Olen työskennellyt 5 vuotta nykyisessä firmassani ja vastuu on kasvanut koko ajan. Palkka ei niinkään. Kun tulin, olin toimistoassistentti, palkka oli 2100 bruttona. Puoli vuotta siitä siirryin asiakaspalveluun ja palkka nousi 2500:een. Pari vuotta olen ollut logistiikan puolella, 3000 euron palkalla. Loma-aikoinani olen osaston esimieskin. ELi hyvin on mennyt, mutta perheellisenä stressi ja moni muukin asia arveluttaa. Ainakin haluaisi paremman korvauksen.

SIksi hain uutta työtä jossa olisi vähän helpompaa. Ja semmoisen sitten sainkin, palkka oli 2800 kuussa (joka mulle riittää) ja täysin kiinteä työaika. Tai on siellä liukuma, mutta käytännössä homma on 7-15 tai 9-17 oman valinnan mukaan, itse suosin ekaa.

Ilmoitus että saisin tuon työn tuli eilen. En mennyt suorilta irtisanoutumaan (irtisanomisaika mulla kai 1 kk), koska mietin nyt miten menetellä. Uuden työn aloitus on toivottu viimeistään lokakuussa, heti saa aloittaa.

Onko jollekkin käynyt niin, että menee irtisanoutumaan ja sitten on tarjottu parempaa palkkaa ja asemaa. Itse näet pidän mahdollisena (voi toki olla että luulen itsestäni liikoja), että minulle näin toimitaan. Asemani on aika vahva ja uskon että osasto olisi vaikeuksissa ilman minua.

Pyysin vuosi sitten palkankorotustakin, mutta siihen suhtauduttiin nihkeästi. Lopulta suostuivat laittamaan "symbolisen" 100 euroa lisää.

Palkkani siis nyt vähän yli 3100. Aattelin, että otan ton 2800 työn ellei mulle tarjota 3500. Kiristää en rupee, ajattelin irtisanoutua ja oletan, että kyselevät vähän että miksi. Kokemuksia vastaavasta?