Sain vahingossa selville että äidilläni on suhde toiseen mieheen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Sain vahingossa selville että äidillän on suhde toiseen mieheen. Ovat miehen kanssa pitäneet yhteyttä sähköpostilla. Viestien mukaan ovat myös salaa tapaileet. Äiti ei tiedä että tiedän, enkä tiedä tietääkö isä pettämisestä.
Olen yli 30-v ja elän oman perheen kanssa omaa elämää. Vanhemmillani käydään kuitenkin viikoittain. En nyt tiedä miten tilanteeseen suhtautua. Minulla on myös vanhempi sisko ( joka asuu toisella puolella suomea) ja pienemp veli, joka hänkin asuu jo omillaan. Vanhempieni suhde vaikuttaisi hyvältä, en ollut uskoa viestejä jotka näin. Niin epätodellinen olo edelleen, en voi uskoa tätä todeksi. :(

Niin siis miten sait asian selville? Jäikö sähköposti päälle?

Itse en varmaan asiaan puuttuisi, vaikka aika kurjalta kyllä kuulostaa. Äidille voisin kyllä sanoa että tiedän, hmm.. :/

Olin äitini tabletilla ja osoite kenttään kirjoittaessani "gmail" se aukaisi äitini gmail tilin, normaalin gmailin etusivun sijasta. En olisi halunnut tätä tietoa saada tietooni ja nyt on vaikea suhtautua äitiini entisen lailla. En halua kuitenkaan kenellekkään kertoa että tiedän, en halua vanhempieni suhteeseen puuttua. Asia vain painaa itselläni kielessä, todella paljon. En voi uskoa tätä todeksi, vaikka viestit itse näinkin. Eikä niistä vo erehtyä kun vilkaisin auennutta viestiä. Eimole kyse vain flirtistä. Ja kaikki sillä sähköpostitilillä olevat viestit oli,käytymvain tämän yhden mkehen kanssa.

Niin luit kuitenkin. Kyllä siihen täytyy jäädä istumaan ja aukaisemaan posteja että jotain saa luettua ja selville. Vaikka alkusivu avautuisi missä viestit ovat. Eivät niitä siitä vielä voi lukea. Lähinnä näkee keltä ja mistä postit ovat.

Eli olet siis mennyt avaamaan äitisi s-posti viestejä?

En ottaisi asiaa esiin. Sinä olet kuitenkin tehnyt todella väärin siinä että olet lukenut toisen sähköposteja. Eri asia olisi ollut jos olisi oikeasti vahingossa (esim. törmäämällä kaupungilla) tullut asia selville.

[QUOTE="ttt";28989356]Niin luit kuitenkin. Kyllä siihen täytyy jäädä istumaan ja aukaisemaan posteja että jotain saa luettua ja selville. Vaikka alkusivu avautuisi missä viestit ovat. Eivät niitä siitä vielä voi lukea. Lähinnä näkee keltä ja mistä postit ovat.

Eli olet siis mennyt avaamaan äitisi s-posti viestejä?[/QUOTE]

Tabletilla aukeaa vasempaan reunaan viestit otsikoittain ja oikealle aukeaa suoraan luettavaksi yksi viesteistä. Vasemmalla olevista viesteistäkin näky jo pari ensimmistä lausetta ilman avaamista.

Enpä reagoisi asiaan mitenkään, vaikka kielen ja mielen päällä pyörisikin. Enkä kertoisi asiasta sisaruksillenikaan.

Harmi, että menit lukemaan sähköpostit - siinä meni rajan ylitys. Nyt vain on tieto kestettävä eli ts. painettava asia villasella.

Olin joskus vähän samassa tilanteessa. Äidillä oli suhde toisen miehen kanssa ja petti siis isäpuoltani. Oli ehkä vähän helpompi tilanne kun ei siis oikeaa isääni pettänyt ja en muutenkaan ihan hirveästi tuosta isäpuolesta välittänyt. Eihän se silti kiva tilanne ollut. Nykyään äitini asuu yhdessä tuon toisen miehen kanssa, ovat yhdessä olleet jo yli 10 vuotta. Tällä toisellakin miehellä oli puoliso (eivät naimisissa olleet, kuten ei äitinikään) ja molemmat erosivat sitten näistä aiemmista puolisoistaan. Olisko jotain vuoden verran olleet salasuhteessa. Ja en viitsinyt asiaan puuttua, itse olin 18v silloin. Eniten ärsytti kun äitini veti minutkin siihen juttuun mukaan ja pari kertaa piti toimia alibina hänelle. Eihän se kivaa ollut, mutta en halunnut tosiaan puuttua asiaan ja aiheuttaa sotaa perheessä. Äiti sitten kyllä itse kertoi lopulta tuolle isäpuolelleni asiasta ja he erosivat. Nyt voi jo sanoa, että ihan hyvä ratkaisu oli, äitini on varmasti onnellisempi tuon uuden miehen kanssa, kuin sen entisen, vaikka heillä yhteisiä lapsia olikin.

Oma mielipiteeni on, ettei aikuisten lasten kuulu enää puuttua vanhempiensa asioihin elleivät nämä selkeästi ole vaaraksi itselleen, mutta kyllä minä tuossa tilanteessa juttelisin äitini kanssa ihan oman mielenrauhanikin vuoksi.

Mä olen tuolla tavalla saanut joskus tietää kaverini vanhemman pettämisestä, mutta en tietenkään tehnyt asialle mitään, kun ei se mulle kuulu.

Omien vanhempien ollessa kyseessä en tiedä, mitä tekisin. Vaivaisi se varmaan ja tuntuisi tosi yllättävältä.

Minun vanhemmat ovat eronneet jo vuosia sitten ja isä petti äitäni monen naisen kanssa. Tiedän, että hänellä on edelleen sivusuhteita, vaikka hänellä on naisystävä ( oli jo äidin aikaan). En TODELLAKAAN puutu mitenkään asiaan!

Mulle on käynyt samalla tavalla toisen ihmisen sähköpostin kanssa. Mulla on vielä tavallista suurempi lukunopeus, joten väkisinkin verkkokalvoille tarttuu jotakin, ennen kuin järki kerkiää sanoa, että pitäisi katsoa toisaalle.

Yhteistyössä