Sairaan hyvä kirjoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä ajattelet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä ajattelet

Vieras
Voiko lapsesta kasvaa terve ilman huutamista? - Yhäriäiti ja unelmalapset - Yhäriäiti ja unelmalapset - Helsingin Sanomat

Miksi narsisteja on niin kovin paljon tänään?

Haluavatko kaikki kovaääniset lapsille kovalla äänellä puhujat että kaikki tietävät heidän olevan erinomaisia vanhempia, jotka ohjaavan itsekeskeisiä kakaroitaan?

Ei vaan omassa lapsuudessa 70-luvulla lapsille puhuttu koko ajan julkisissa tioissa, ja jos jotain piti sanoa, niin se tapahtui hiljaa.

Onko tämä jotain pätemistä tai huonon itsetunnon paikkailua? Harvoin tohtoritason ihminen /lääkäri jne huutaa lapselleen, niin että muidenkin pitää tietää mitä he puhuvat, heistä ei kuulu muille mitään.

Omassa lapsuudessa muut otettiin huomioon ja toimittiin kuten itse haluttiaisin muiden toimivan, ja siihen ei kuulu se, että toiset pakotetaan tietämään omista asioista.

Käytöstavat heikentyneet, itsekkyys lisääntyy.

Miksei lapsille saa puhua? kyllä mua ottaa enemmän aivoon nämä äidit ketkä pienen lapsen huutaessa vaunuissa eivät vaivaudu hyssyttelemään ja rauhottelemaan lasta. Tekisi mieli mennä huutaa äidille "tajuatko olet tehnyt ja saanut nyt lapsen ja sun velvollisuus on huolehtia siitä PAHVI!"

• Tykkää
Reactions: miltsu76
kasvoin sellaisessa perheessä, jossa huutaminen on normaalia kommunikointia. Nyt kun itse olen vastuussa pienemmästä, tahdon välttää huutamista viimeiseen asti, asiat voi esittää myös järkevästi ilman liioiteltua äänenkäyttöä.

Lapsi tottuu helposti huutamiseen eikä ota sitä kuuleviin korviinsa, jos aina vaan karjutaan. Tämä pätee muihinkin huutajiin, heille kannattaa yleensä vastata korostetun hiljaisesti.

Hoksasin pointtisi. Kaverini on tällainen äiti. Joskus hävettää, kun vaikka uimarannalla hän koko ajan pitää yllä meteliä ja säätöä. Jatkuvaa säätöä. Ikään kuin hän haluais huutaa koko maailmalle, että MINÄ olen loistava neljän lapsen äiti. Ihan paras, viisain, rakentavin ja pitkähermoisin. Katsokaa, ihmetelkää ja ihailkaa, kun MINÄ tässä hoidan samalla lapset, sosiaaliset suhteet, välipalan ja ulkoilun!

Olen tullut siihen tulokseen, että naapurilla on tapana kommunikoida lasten kanssa huutamalla. "NIKOOO, OTATKO MAITOA...NIKOOOOO".
Saan kylmiäväreitä, kun heidät näkee kaupassa "NIKOOO, ÄITI HALUAA MENNÄ MAITOHYLLYLLE, NIKOOOOOO ÄITI MENEE JO, NIKOOOOO".
Kai sillä pojalla on sitten helvetin huono kuulo. Poika hoitaa kommunikoinnin kanssa vain ja ainostaan huutamalla. Ihkuu :stick:

Toiset ovat kovaäänisempiä kuin toiset. En usko, ettö tapaus liittyy mitenkään lapsiin tai lapsenkasvatukseen, vaan kyseessä on ihmiset, jotka puhuvat aina kovalla äänellä. Näitä aina välillä tulee kuunneltua niin busseissa kuin kaupoissakin.

Anteeksi nyt vain, mutta minusta tuo kirjoitus ei ollut "sairaan hyvä". En oikein ymmärtänyt mikä sen pointti oli. Joo, toiset ihmiset puhuvat lapsilleen rasittavasti ja toiset ovat kovaäänisempiä kuin toiset, mutta mitä uutta tuossa nyt on. Eikö nyt aika moni kuitenkin lue ravintolassa niille lapsille ruokalistalta, mitä siellä on, eli tuolla kirjoituksen lainauksella ei ollut mitään arvoa itse asian tehosteena. Aika pitkälle sai lukea, ennen kuin tajusin, että ongelma tuossa ravintolatapauksessa oli huutaminen.

Ja miten siihen kovaäänisyyteen liittyy se, puhuvatko he it-alan ammattilaisina vielä itsestään kolmannessa persoonassa?

Meillä toimii hyvin kovaääninen "Hei!" ja sitten vaikka kädellä näyttää mitä asiaa. Toimii koiran ohjaamisessa myös, lapsille vaan ei oikein ilkeä käyttää pilliä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28852742:
Anteeksi nyt vain, mutta minusta tuo kirjoitus ei ollut "sairaan hyvä". En oikein ymmärtänyt mikä sen pointti oli. Joo, toiset ihmiset puhuvat lapsilleen rasittavasti ja toiset ovat kovaäänisempiä kuin toiset, mutta mitä uutta tuossa nyt on. Eikö nyt aika moni kuitenkin lue ravintolassa niille lapsille ruokalistalta, mitä siellä on, eli tuolla kirjoituksen lainauksella ei ollut mitään arvoa itse asian tehosteena. Aika pitkälle sai lukea, ennen kuin tajusin, että ongelma tuossa ravintolatapauksessa oli huutaminen.

Ja miten siihen kovaäänisyyteen liittyy se, puhuvatko he it-alan ammattilaisina vielä itsestään kolmannessa persoonassa?

Nyt vasta tajusin sen it jutun...niin tietty se liittyi siihen 3 persoonana puhumiseen. Itse olen aina puhunut lapsille itsestäni äitinä ja en ymmärrä mikä siinä on ongelma. Meillä esim. lapset on aina puhuneet siitä huolimatta itsestään minä muodossa, vaikka tiedän monien pienten käyttävän omaa etunimeään. Mielestäni niillä asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja ongelma on toisinpäin;28852480:
Miksei lapsille saa puhua? kyllä mua ottaa enemmän aivoon nämä äidit ketkä pienen lapsen huutaessa vaunuissa eivät vaivaudu hyssyttelemään ja rauhottelemaan lasta. Tekisi mieli mennä huutaa äidille "tajuatko olet tehnyt ja saanut nyt lapsen ja sun velvollisuus on huolehtia siitä PAHVI!"

Sisälukutaidon puutetta jos kirjoituksesta löysi pointiksi sen ettei lapsille saisi puhua. Kirjoittajahan mm. aloitti kertomalla että hän jutteli lapsensa kanssa niitä näitä.

Kyse oli huutamisesta. Liian kova volyymi. Muiden häiritseminen kailotuksella.

Yhteistyössä