Sairaan lapsen kanssa kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Hei! Tietääkö joku miten tää menee kun on töistä pois sairaan lapsen kanssa. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella pois. Nyt on vaan alkukuukausi ja mietinkin että entäs jos sairastuu toinen lapsi tai tämä sama lapsi vielä tämän kk aikana. Pomppaako se heti palkattomalle?

Varmaan KVTES on se joka määrittelee, mutta ei mulla oo siitä tietoa. Kuka tietäis?

Tuo 3 päivää on järjestelyvapaata, eli sen jälkeen pitää mennä töihin, vaikka lapsi olisi sairas. Tai ottaa palkatonta vapaata. Sama kolmen päivän järjestelyoikeus säilyy, jos toinen lapsi sairastuisi. Toki, jos heti perään sairastuu, en tiedä kuinka menee.Siis jos sairastuu niin, että et ole käynyt välissä töissä.

Meillä saa olla 4 päivää palkallisella vapaalla, kun lapsi sairastuu. Se on aina 4 päivää/lapsi/sairaus. Eli jos toinen lapsi sairastuu samaan, tulee taas 4 päivää palkallista tai jos lapselle tulee esim. flunssan jälkeen korvatulehdus, tulee uudet 4 päivää palkallista.. (paitsi jos sairastuu esim. perjantaina, niin voi olla vain perjantain ja maanantain pois palkallisella) tämän jälkeen oikeus palkattomaan vapaaseen lapsen kanssa.

että entä jos tämä sama lapsi sairastuu viikon päästä? Tai toinen lapsi perään? Mitenkähän se todella menee.. Nyt tiedän että palkatonta on jos vielä joudun 3. päivän jlk olemaan tämän lapsen kanssa kotona mutta kun lapsia on useampi...

Jos on eri lapsi, niin sitten toiset 3. Ja jos sama lapsi siarastuu eri tautiin niin taas 3. Ja jos hän on välissä ollut hoidossa ja sairastuu samaan tautiin uudelleen, on se kai taas 3. Tämä on hiukan epäselvä, että jos sama sairaus on kyseessä...

Mulla on itelläni 3 lasta ja joskus oon ollut 9 päivää/kk kevyestkin poissa, oparhaassa tapauksessa enemmänkin. Esim. ensin kuume kaikilla vuorollaan, sitten vatsatauti...

En tiedä, voiko tässä olla jotain TES-kohtaisia eroja, mutta ei kai tuohon mitään kk-rajoitusta sisälly? Siis että saisi olla vain kerran kuussa... lähinnä kyse on siitä, että saa olla palkallisesti pois esim. 3pvää/sairaus.

lähes paniikissa olin siitä että nyt on vasta 4. päivä ja vielä sielä päikyssä jyllää vaikka mitä! Olipa helpottavaa, toivottavasti nyt vaan meillä näin on. Kyseessä kyllä suuri kunnallinen työnantaja joten uskoisin niin..

lapsi 6v sairastui keuhkokuumeeseen. Sairaalassa menivät ne 3 palkallista vapaata. Sen jälkeen lapsen pitää olla poissa esikoulusta&hoidosta reilu viikko. Mies on yrittäjä ja hankala olla poissa töistä. Isovanhemmat eivät pääse hoitamaan, pitääkö minun ottaa palkatonta vapaata töistä yli viikko? Soitin työpaikalle 3 päivän jälkeen ja kerroin olevani ainakin 2 päivää vielä kotona(tämän loppuviikon). Siellä suhtauduttiin aika ynseän oloisesti!

[QUOTE="niinpä";22189433]Mä en saa olla yhtään päivää palkallisena pois, jos lapsi sairastuu. KVTES mulla.[/QUOTE]

Ootkohan tulkinnut ihan oikein? KVTES mullakin, omailmoituksella saa olla 3 päivää pois, ilmoittaa vaan pomolle onko kyseessä oma vai lapsen sairaus.

Yhteistyössä