Sairaanhoitaja töissä vakuutusyhtiössä -kokemuksia kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudet tuulet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudet tuulet

Vieras
Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia/vinkkejä/neuvoja vakuutusyhtiössä työskentelystä, etenkin sellaisilta jotka ovat aikaisemmalta ammatiltaan sairaanhoitajia.

Tällä hetkellä olen kliinisessä työssä, mutta alan vaihto on ollut mielessä pitkään. Kuitenkin tahtoisin tehdä jotain, jossa ammatistani olisi jotain hyötyä. Kiinnostaisi siis tietää, millä ammattinimikkeellä sh:t toimivat vakuutusyhtiössä, mitä toimenkuvaan kuuluu, millaista työ on, millainen palkkaus, miten löysit/sait työn, pidätkö työstäsi jne.

Mietin tässä, laittaisinko avoimen hakemuksen eri yhtiöille..

En ole itse sairaanhoitaja enkä korvauspuolella töissä, mutta monilla korvauspuolen ihmisillä on sairaanhoitajatausta. Esim. lakisääteisen tapaturmavakuutuksen korvauskäsittelijät, liikennevakuutuksen henkilökorvausten käsittelijät, vapaaehtoisen tapaturma/sairauskuluvakuutuksen vastuunvalitsijat/korvauskäsittelijät usein ovat sairaanhoitajia taustaltaan. Palkka ei ole kummoinen kuten alalla ei yleensäkään, varmaan jotain vähän yli 2000 euroa kuussa.

Millaista on olla vakuutusyhtiössä töissä? Millainen työaika? Vakuutuspuoli on mulle täysin vieras maailma, kun olen koko aikuisurani tehnyt töitä sairaaloissa/terveyskeskuksissa. Nyt vaan on mitta täynnä sitä työtä, ja haluaisin tehdä jotain ihan muuta. Mulla on kokemusta mielenterveystyöstä, vanhustyöstä sekä akuuttihoitotyöstä erikoissairaanhoidossa, olisiko näistä jotain apua korvauskäsittelijänä?

[QUOTE="aapee";28785789]Millaista on olla vakuutusyhtiössä töissä? Millainen työaika? Vakuutuspuoli on mulle täysin vieras maailma, kun olen koko aikuisurani tehnyt töitä sairaaloissa/terveyskeskuksissa. Nyt vaan on mitta täynnä sitä työtä, ja haluaisin tehdä jotain ihan muuta. Mulla on kokemusta mielenterveystyöstä, vanhustyöstä sekä akuuttihoitotyöstä erikoissairaanhoidossa, olisiko näistä jotain apua korvauskäsittelijänä?[/QUOTE]

Normaali päivätyöaika, varmaan yhtiöstä riippuu sekin. Kyllä mä luulisin että noista olisi paljonkin apua korvauskäsittelyssä, kyllä siellä sairaanhoitajataustaa arvostetaan.

Mä tein päätöksen; aion huomenna päivittää CV:ni ja laitan avoimen hakemuksen pariin yhtiöön. Elämässä on otettava riskejä. Onpa kevyt olo, jokunen kivenmurikka tuntui tipahtaneen vähemmäksi tämän päätöksen myötä :)

Hei! Itse olen myös miettinyt tuota vaihtoehtoa! Hoitoala ei enää vaan innosta. Haetko jotakin tiettyä paikka, onko siis hakusessa työntekijä? Olen katsellut täältä seudultani paikkoja eikä ole yhtäkään hakua ollut lähiaikoina..

MELA:aan haetaan työntekijää juuri nyt, mutta en hae sinne. Olen illan mittaan surffaillut eri vakuutusyhtiöiden nettisivuilla ja niiden perusteella valikoitui pari paikkaa jonne laitan hakemuksen. Ottavat vastaan ns. avoimia hakemuksia, eli eivät ole kohdennettuja mihinkään tiettyyn tehtävään. Toivon niiden kuitenkin poikivan jotain.

Mitenkähän muuten virkavapaus käytännöt mahtavat mennä? Onko työnantajan pakko sellaista myöntää vai ei?

Nostan tätä vielä, jos tänään olisi paikalla korvauskäsittelijänä työskennelleitä tai tällä hetkellä alalla olevia. Mielenkiintoa olisi enemmän noihin sosiaalivakuutusten puolelle, ei niinkään vapaaehtoisten vakuutusten saralle.

Mielelläni kuulisin kokemuksia työstä, ihan kaikenlainen informaatio kiinnostaa koska ala on minulle täysin vieras. Ja mitenköhän työnantajat suhtautuvat, jos tällaisena täysin ummikkona hakee heille töihin, ainoana koulutuksena hoitoalan tutkinnot?

Yhteistyössä