sairaanhoitajaksi työ ohella ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitoalalle ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitoalalle ??

Vieras
Hei, onkos täällä ketään kuka olisi työn ohessa opiskellu sairaahoitajaksi ? eli ns. aikuisopiskellut. Itse kun en ole edes lähihoitaja, ja mietinkin, että jos pääsisin opiskelemaan lähihoitajaksi (n.pari vuotta kestää) ja jos vielä sitten innostaisi niin sairaanhoitajaksi. Onko kuinka rankkaa (vai tarviiko edes kysyä), onko ihan huono polku ammattiin ?
Kun suoraan sairaanhoitajaksi opiskelu arvelluttaa, osaako tällanen kohta kolmikymppinen enää mitään amk-tasoista opiskella ja oppia. kielet ja opinnäytetyö suorastaan hirvittää.
Lapsetko mun itsetunnon on vienyt ???

Mun luokalla oli vanhin amk opiskelija reilut 40 vuotias. En tiiä, pystyykö työn ohella opiskelemaan sh:ksi, mutta jos ala kiinnostaa, ni kannattaa ehottomasti opiskella. Ja suosittelen suoraan tuota sh koulua, koska nykyisin sh:t työllistyy paremmin (ainakin täällä itä-suomessa), ja työpaikoissa on enemmän valinnan varaa. Kielistä ja opinnäytetyöstäkin selviät ihan varmasti, jos minäkin oon niistä selvinny! Sisulla vaan! =)

mua taas jännittää miten paljon sh koulutuksessa on matikkaa? kielet kyllä sujuu ja uskon että muutenkin menis ok, mutta kun toi matikkapää on täysin onneton! ja onko se matikka minkälaista? jos se on edes suht loogista, niin ehkä sen kepluttelee. aikoinaan en mennyt just matikan takia lukioon, kun en olis pärjännyt. en ymmärrä miks kirjaimet ja sulut sekotetaan numeroihin...!!

No sit voi unohtaa sairaanhoitajan homman jos matikkataidot tota luokkaa, sieltä kun ei selviä ilman että jotain asiasta ymmärtää - matematiikka kun liittyy oleennaisesti lääkkeiden annosteluun ja jakamiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
No sit voi unohtaa sairaanhoitajan homman jos matikkataidot tota luokkaa, sieltä kun ei selviä ilman että jotain asiasta ymmärtää - matematiikka kun liittyy oleennaisesti lääkkeiden annosteluun ja jakamiseen!

lääkkeiden annostus kuulostaa kyllä just sille loogiselle puolelle. tarkotin nyt näitä ihmeen pythagoraan lause älyttömyyksiä. tosin jos itse olet sh ja jos siellä suurinosa naisista omaa sinunlaisen asenteen, niin taidan tyytyväisenä pysyä alalla jossa on paljon miehiä.

Siis minähän oon aivan surkee ollu matikassa aina. Peruskoulun päästötodistuksessa numerokin oli 5. Silti olen selvinny lähihoitaja, ja sairaanhoitajakoulun lääkelaskuista. Tosin, takkushan se alussa varsinkin sairaasti, mutta kun opettelee kunnolla kaavat, niin niistä selvii. Tenttejä uusin varmaan sen sata kertaa, että meni läpi (niissähän kun on kaikki oltava pilkulleen oikein). Onneksi siel ei oo mitään sulku ym. kaaviohirviöitä, vaan periaattees ihan normi perus laskuja (täytyy kertoo ja jakaa lähinnä, suuriakin lukuja). Voin siis sanoa, että erittäin huonolla matikallakin pärjää, mutta töitähän se teettää paljon enemmän kun muille, jotka matikan hallitsee! Rohkeesti siis vaan kouluun! =)
Nimimerkillä: sairaanhoitaja vm. 2007

Mä olen lähihoitaja ja opiskelen parhaillaan sairaanhoitajaksi. Aloitin nyt tammikuussa. Lukiossa mun matikka oli aina 4-5 (asteikolla 4-10) ja hyvin selvisin lähihoitajakoulun lääkelaskuista. Nyt on alkanut matikan tukikurssi ja olen siellä. Aloitettiin laskut ihan alusta ja nyt alan jo ehkä ymmärtää jotain.

Olen koulussa ma ja ti, sit ke,to ja pe töissä, viikonloput vapaat(välillä yövuoroja viikonloppuisin...)

Ihan hyvin on mennyt,alku ei ainakaan mitenkään rankka ole ollut. Jää aikaa myös vielä perheelle, minulla on siis 1,5 vuotias lapsi.

Jos sul on jotain kysymyksiä niin vastaan mielelläni,mutta suosittelen!

Sairaanhoitajaksi ei voi lukea aikuiskoulutuksena ellei ole lähihoitajan koulutus ja ainakin kaks vuotta työkokemusta. Onko sulla mahdollisuutta lukea opintotuen turvin päiväkoulutuksena.

Sairaanhoitajankoulutus kun on 3,5 vuotta niin ei ole kauhean paljon pidempi kun toi lähihoitajan koulutus.

Itse opiskelin lähihoitajaksi 12 vuotta sitten ja nyt syksyllä alotin terveydenhoitajan aikuiskoulutuksen millä saa samalla sairaanhoitajan pätevyyden. Olis vaan sillon vuonna yks ja kaks tajunnu lukea heti sairaanhoitajaks mut kun lähihoitajakoulu oli silloin alussa lukiopohjaisena 1,5v niin ei motivaatio riittänyt.