Sairas lapsi ei syö eikä juo, vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VS

Vieras
Tyttö on ollut viikon sairaana, ensin kuumetta lähes 40 kolmisen päivää ja nyt perjantaista asti kauhea räkätauti. Koko aikana tyttö ei ole syönyt kiinteätä ruokaa, mutta kuumeessa sentää joi jotain. Nyt perjantain jälkeen ei ole suostunut juomaan mitään vapaaehtoisesti. Väkisin ollaan juotettu, mutta suurin osa siitäkin nesteestä menee muualle kuin vatsaan :(

Lääkärissä ei todettu mitään tulehdusta tms. käskettiin vaan juottaa väkisin. Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Miten olette selvinneet ja missä vaiheessa pitää todella huolestua tästä syömättömyydestä ja juomattomuudesta? Mulla rupeaa olemaan niin kamala huoli, että meinaa itku päästä.

VS

No paljonkos on ikää lapsella. Mitä pienenpi sitä nopeammin lääkäriin. Ootko punninnut, onko paino paljonkin pudonnut. Veisin jo jos ei kerta oon moneen päivään ees juonu kunnolla

juominen on kaikkein tärkeintä,meillä on kanssa harrastettu tota pakko juottoa usein,olen ostanu trippejä ja mehuja,limsoja kaikkeamistä hiukankin tykkää ja mitä yleensä ei saa ku joskus... sitten lääkärit on käskeny mun antaa sipsejä pojalle,ettei suola arvot mene sekaisin.. tälläset ohjeet mä sain joskus sillo kun poika oli samoissa vuosissa kun sun tyty nyt..

Meilläkin oli lokakuun alussa kuume aluksi ja sitten alkoi syömättömyys. Ensin lääkärissä ei löydetty tulehdusta mutta juuri kuumeen jälkeen alkanut syömättömyys pisti meidät takaisin lääkäriin ja todettiin korvatulehdus. Voiskohan olla sitä?

Mä oon kokeillut kaikkea jäätelöstä mehujäähän ja mehusta kaakaoon jne. Huutaa vaan ei ei ei ja saa hysteerisen kohtauksen. Eilen käytiin lääkärissä, jonka mukaa ei ole mitään nestehukan oireita "ainkaan vielä". Tosi väsynyt se on, käytiin tänään vähän raittiissa ilmassa, jaksoi vain istua rattaissa, ei halunnut kävellä. Sanoi vaan, että "auta" ja pyysi syliin. Kauheen raastavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja VS:
Mä oon kokeillut kaikkea jäätelöstä mehujäähän ja mehusta kaakaoon jne. Huutaa vaan ei ei ei ja saa hysteerisen kohtauksen. Eilen käytiin lääkärissä, jonka mukaa ei ole mitään nestehukan oireita "ainkaan vielä". Tosi väsynyt se on, käytiin tänään vähän raittiissa ilmassa, jaksoi vain istua rattaissa, ei halunnut kävellä. Sanoi vaan, että "auta" ja pyysi syliin. Kauheen raastavaa.

Jos kyseessä oli terv.keskus lääkäri niin en ihan luottas (sori vaan kaikille, jotka luottaa) ainakaan jos eivät ottaneet verikokeita K, Na, krea

Edellä onkin jo annetu hyviä vinkkejä, mut tässä neljän lapsen äidin meillä hyvin toimineita vinkkejä: mehujää maistuu aina ja jääpalat tavalliset tai esim. vadelmalimpparista tulee tosi hyviä jääpaloja. Jääkuutiot oon murskannu kaulimella muovipussissa ja lapsi on tykänny natustella pieniä jäämuruja tai niitä voi iteki laittaa tämän tästä lapsen suuhun. Sipsiä vaikak ei muuten suositella noin pienelle niin niitä talvallsia ei siis maustettuja, että suolatasapaino pysyy kurissa.
Jos mikään muu ei oo auttanu niin lääkeruiskulla pikkumääriä vettä/mehua/gefilusjuomaa suuhun tämän tästä esim. vartin välein. Pienet ihmiset alkaa todella nopeesti kuivumaan - herkästi lääkäriin takas jos ei juomaa ala mennä.

Osmosalia aptekista,se tasapainottaa nopeeta pienen elimistön.Se kyllä melko pahanmakuista,oon joutunut joskus ihan väkisin antamaan ruiskulla.
Kun oli vaihtoehtona ruiskulla ja väkisin taikka nenämahaletku niin äiti ruiskutti suuhun Osmosalia.

Lapsella voi olla voimaton ja kaamee olo jo tuon nestehukan vuoksi.
Mä kyllä syöttäisin pakolla ainakin vähän,juur tuo Osmosal on tehokas.
Sitten lisää päälle kaikilla em.konsteilla.

Älä päästä lastasi liian huonoon kuntoon,kaameeta joutua sairaalaan letkuihin..

Uusimmat

Yhteistyössä