Sairas lapsi ja saikku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätietoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätietoinen"

Vieras
Sanokaas minkä ikäisen lapsen kanssa on teistä suotavaa/luvallista jäädä kotiin, jos lapsi on sairas?

Selvä asia on mielestäni alle kouluikäisten kohdalla, mutta missä tämä raja tulee, ettei enää vanhemman kuulu olla töistä pois hoitamassa sairasta lasta. Ala-asteikäinen, muttei enää yläasteikäinen? Tapauskohtainen liittyen persoonaan/työpaikan joustavuuteen tms.? Sairauskohtainen asia?

Kertokaa epätietoiselle!

Minä olen noudattanut sellaista periaatetta, että ala-asteikäisen kanssa olen jäänyt kotiin, mutta ylä-asteelainen on sit jäänyt sairasteleen yksinään. Tosin ylä-asteelaisellekin olen sitten soittanut useamman kerran päivän aikana, et onko kaikki hyvin.

Riippuu toki vähän sairaudestakin, en minä tuota vanhempaakaan yksin jättäisi, jos hänellä oikein kova tauti olisi.

nyt just tällä hetkellä olen kotona 8v pojan kanssa, jolla on oksennustauti. lain mukaan saa olla hoitamassa alle 10 vuotiasta lasta. mutta uskoisin, että menisis töihin jos esim. tällä 8v olisi vain lämpöa ja nuhaa tai jotain "lievää"

[QUOTE="anna";23101293]Minä olen noudattanut sellaista periaatetta, että ala-asteikäisen kanssa olen jäänyt kotiin, mutta ylä-asteelainen on sit jäänyt sairasteleen yksinään. Tosin ylä-asteelaisellekin olen sitten soittanut useamman kerran päivän aikana, et onko kaikki hyvin.

Riippuu toki vähän sairaudestakin, en minä tuota vanhempaakaan yksin jättäisi, jos hänellä oikein kova tauti olisi.[/QUOTE]

Oletko ottanut omaa lomaa vai miten tuo onnistuu 11-12 -vuotiaan kanssa?

Yhteistyössä