Sairas naapuri vai minä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saparoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

saparoko

Uusi jäsen
29.07.2009
3
0
1
En tiedä mitä oikein teen..asumme kerrostalossa ja minulla on 4v ja 9kk pojat. Naapurissamme tietysti asuu tämän talon pahin kerrostalon kyttääjä..No aikaisemmin talvella päivitteli tuossa oven takan kuinka pentumme kuulma huutavat yötäpäivää!Tänään poika sai kunnon kiukkupuuskan ja lopulta itekkin rähähdin ja kumpikin huusimme ja poika ei edellenkään uskonut ja jatkoi vaan huutoa..huuti siinä sitten kurkkusuorana yli puoli tuntia(minä myös välillä)!!Olen ottanut nyt viime päivinä jäähypenkin käyttöön ja sekään ei tänään tehonnut!No eipä siinä vielä mitään..huudon aikana juniorille lämmittelin ruokaa ja toinen huutaa vieressä kunnes ovikello soi ja siellä oli poliisit!!Naapurimme oli soittanut ne!uskomatonta!Kuulma rappuun asti oli kuulunut kun poikaani olin muka remmillä lyönyt..huh huh..en oikein tiiä mitä teen..auttakaa!!

Hullulta naapurilta kuulostaa, mikäli todella olette normiperhe eikä teillä ole päihdeongelmia yms.
Tosin voisit kyllä miettiä uhmakohtausten varalle jotain uusia keinoja ja omien hermojen hallintaa (ei helppoa..).

Tuollaisten naapurien kanssa ei minusta kannata olla ainakaan alkuun yhtään riitaahaastava, siitä ei seuraa mitään hyvää.
Eli menet kukkapuskan kanssa tai ilman pahoittelemaan teidän perheen aiheuttamaa häiriötä. Sitten selität tälle ihmiselle, että pojallanne on paha uhmaikä ja joskus hän nyt vain saa raivokohtauksia ja että olet toiminut näin ja näin raivon iskiessä. Sitten pyydät, että naapuri ymmärtäisi pikkulasten elämää ja normaaleja elämisen ääniä (älä vittuile). Ja vielä voit sanoa, että naapuri voisi olla teihin suoraan yhteydessä, mikäli äänet yhä häiritsevät. Ja sanoa, että poliisit totesivat käynnin turhaksi eikä teillä ole väkivaltaa jne.

No tuolla perusteella meillä pitäisi poliisien käydä yhtenään, mutta onneksi on vain kerran soitettu ja tehty samanlainen ilmoitus.
Naapurissa vikaa jos ilkeyttään tekee, mutta jos oikeasti kuvitteli että pieksät sitä 4v niin oikeinhan se silloin teki. Nyt vain menet Pepsodent- hymy kasvoilla juttelemaan vaikka huomenna sille naapurille ja selität kuin pikkulapselle mitä tarkoittaa kun leikki-ikäinen uhmaa ja ettet pahoinpitele lapsiasi vaikka siltä kuullostaa..
Voimia!

Huh, mä "odotan", milloin meidän ovikello soi samasta syystä! Nyt tosin eskari-ikäinen alkaa hieman rauhoittua, kun ei tarvitse enää jännittää sitä eskaria, eikä illalla jaksa enää riidellä, vaan uni tulee hyvin. Koeta kestää!

Yksin asuessani oli aikoinaan kyttääjä naapurina, väitti minun häiriköineen koko viikonlopun, vaikka olin 500 km päässä...onneksi oli junalippu näyttää isännöitsijälle kun oven takana seisoi...

Yritä pärjätä sen kanssa, jotenkin..se ei välttämättä ole helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja 3- ja 6-vuotiaiden äiti;24507193:
Huh, mä "odotan", milloin meidän ovikello soi samasta syystä! Nyt tosin eskari-ikäinen alkaa hieman rauhoittua, kun ei tarvitse enää jännittää sitä eskaria, eikä illalla jaksa enää riidellä, vaan uni tulee hyvin. Koeta kestää!

Peesi. Lapset 2 ja 7.

Saattaa se naapurin korviin aika pahalta kuulostaa, jos seinän takaa kuuluu sekä lapsen että äidin korvia riipivää huutoa joka kestää vieläpä kauan.

En sanoisi naapuria sairaaksi - saattaa olla huolissaan, tai ihan helvetin kyllästynyt kuuntelemaan huutoa. Oletko ajatellut sitä mahdollisuutta että sinun ja lastesi huuto voi oikeasti olla hieman normaalista poikkeavaa, jopa liiallista?

Tai sitten naapuri on vaan sairas kyylä joka ei siedä mitään ääniä, mahdollisuushan sekin on.

Meillä 3½v huutaa välillä putkeen 20-30min, jos ei saa tahtoaan läpi. Esim tänään olisi iltapalalla halunnut iltapuuron keltaisesta lautasesta ei vihreästä. Kun en suostunut enempää lautasia sotkemaan ja vaihtamaan puuroa toiselle lautaselle, poika alkoi huutaa ja hakata seiniä, lattiaa, penkkiä... Kun käskin rauhoittumaan ja tulemaan iltapalalle huusi takaisin "äiti sattuu, sattuu. lopeta" Ja en siis edes koskenut koko poikaan, itse hakkasi seinään niin että satutti oman kätensä. Huoh.

Onneksi asutaan omakotitalossa... Vaikka voipi se mielenkiintoiselta tuolla kadulla kulkijan korvissa kuulostaa.

Kun keksisi miten tuon turhanpäiväisen turhautumishuudon saisi katkaistua ja lapsen nopeammin oppimaan jonkin toisen ilmaisutavan turhautumisen tunteellleen. Päästäisiin tuosta hermoja repivästä huudosta.

Mä tuun hulluksi naapurin kakaroiden joka aamuiseen rääkymiseen. Joka vitun arkiaamu se sama rääkynä herättää meidät kaikki, en tiedä huutavatko himassaan mutta rapussa ainakin kuudelta aamulla kun hissiä odottavat ja mitä helvettiä siellä vartin riitelevätkään. Kutsun kohta poliisin
, palokunnan ja vaikka mafian.

Muuten ei todellakaan häiritse mitkään kerrostalon elämän äänet. Ainoastaan ne helvetin apinat.

oikeesti naapurin pentujen -- ja äidin lapsellinen huuto ja kiukuttelu ja jatkuva karjuminen on saiiiraan ärsyttävää kuunneltavaa, puhumattakaan jos se on päivitytäistä tai edes joka viikottaista. itse tohon joskus heräsin et hei ihan oikeesti EN MÄ VOI huutaa lapselleni niinkuin oisin lapsi itekkin- miten pelottavaa se lapsen mielestä voikaan olla!!! eli niskasta itteäsi kiinni ja turpa tukkoon- ite olet lapsesi synnyttänyt--ei ole lapsen vika että on sinua ärsyttämässä!"!!

En ymmärrä tuota huutamista ja huudattamista. Meillä ei ole kumpikaan lapsi huutanut kurkku suorana enkä ole huutanut minäkään saati sitten että sitä olisi minuuttitolkulla tehty. Omituista käytöstä noin yleensä kaikilta. Surkeaa itsehillintää aikuiselta ihmiseltä. Surkeaa kasvatusta. Kommunikaation puutetta aikuisen ja lapsen välillä.

Kenenkään ei tarvitse huutaa, jos hän tietää tulevansa muutenkin kuulluksi. Kukaan ei halua kuunnella huutoa. Kukaan ei halua joutua huutamaan tullakseen kuulluksi.

Koittkaa nyt olla aikuisia ja aloittakaa se jo siitä, kun lapsi on pieni. Myöhäistä se sitten on, kun lapsi on murrosiässä.

Ja ei, huutaminen ei ole normaalia! (Joku kun ihan varmasti on sitä mieltä että on normaalia ja fiksua käytöstä että karjutaan kitalakipurje väpättäen lähimmille ihmisille)

En ymmärrä tuota huutamista ja huudattamista. Meillä ei ole kumpikaan lapsi huutanut kurkku suorana enkä ole huutanut minäkään saati sitten että sitä olisi minuuttitolkulla tehty. Omituista käytöstä noin yleensä kaikilta. Surkeaa itsehillintää aikuiselta ihmiseltä. Surkeaa kasvatusta. Kommunikaation puutetta aikuisen ja lapsen välillä.

Kenenkään ei tarvitse huutaa, jos hän tietää tulevansa muutenkin kuulluksi. Kukaan ei halua kuunnella huutoa. Kukaan ei halua joutua huutamaan tullakseen kuulluksi.

Koittkaa nyt olla aikuisia ja aloittakaa se jo siitä, kun lapsi on pieni. Myöhäistä se sitten on, kun lapsi on murrosiässä.

Ja ei, huutaminen ei ole normaalia! (Joku kun ihan varmasti on sitä mieltä että on normaalia ja fiksua käytöstä että karjutaan kitalakipurje väpättäen lähimmille ihmisille)

Näin, eikä asiat huutamalla ratkea. Lapsikin tottuu huutoon, joten huutaminen ei ole edes tehokasta. Päin vastoin vain, lisää kaikkien hermostuneisuutta ja pahentaa tilannetta.

Saattaa se naapurin korviin aika pahalta kuulostaa, jos seinän takaa kuuluu sekä lapsen että äidin korvia riipivää huutoa joka kestää vieläpä kauan.

En sanoisi naapuria sairaaksi - saattaa olla huolissaan, tai ihan helvetin kyllästynyt kuuntelemaan huutoa. Oletko ajatellut sitä mahdollisuutta että sinun ja lastesi huuto voi oikeasti olla hieman normaalista poikkeavaa, jopa liiallista?

Tai sitten naapuri on vaan sairas kyylä joka ei siedä mitään ääniä, mahdollisuushan sekin on.

Näin. Samaa mieltä. Itselläkin toki joskus lapset kiukuttelee, samoin meidän talossa muut lapset. Mutta olisin kyllä hyvi huolissani, jos heistä joku huutaisi puoli tuntia yhteen putkeen ja äiti vielä karjuisi siihen väliin. Musta on ihan ymmärrettävää, että moisesta huolehtii, puhumattakaan siitä jos lapsi huutaisi "äiti sattuu, lopeta", kuten joku mainitsi oman lapsensa tekevän. Mulle itselleni on ihan sama vaikka täällä poliisit kävisikin, kun en kerran mitään luvatonta touhua. Lapsellekin voi olla hyvä huomata, että kun asutaan kerrostalossa, niin ei voi ihan mitä vaan tehdä muista piittaamatta. Yli neljävuotiaan pitäisi se jo käsittää.

Yhteistyössä