Sairasloma & palkka/ kelan päiväraha... AUTTAKEE viisaammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Onko paikalla ketään, joka tietää asiasta? Eli sairaslomalla olen ollut heinäkuun 8pvä alkaen. Tämän viikon maanantaista alkaen olisi pitänyt hakea kelan sairauspäivärahaa, mutta maanantaina alkoi 2viikon kesäloma. Todennäköisesti kesälomaa jatketaan sen jälkeen.

Siispä kysymys kuuluu: Onko loman takia sairauspäivät taas "nollilla" vai pitääkö samantien hakea kelalta päivärahaa?

Tiedän, että tätä pitäisi kysellä maanantaina kelalta/palkoista/liitosta, mutta kun asia niin vaivaa.

Kiitos taas kerran! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Kesälomahan pitäisi siirtyä saikun takia, eli ensin saikku loppuun ja vasta sitten pidät kesäloman.

Tämä on tosi monimutkaisesti selitetty, mutta olen jäämässä syksyllä äitiyslomalle ja koko loppuaika kysymysmerkillä, että pystynkö jatkamaan. Halusin käyttää kesäloman nyt, että putki katkeaisi ja lääkärin arviointi loman jälkeen jatkosta.

Haluaisin sairaslomalle katkon, koska tämän vuoden tulot 30% paremmat, kuin 2007 jonka mukaan äitiyspäiväraha lasketaan. Ja sehän lasketaan alkamisajankohdasta ½vuotta taaksepäin. Siksi en haluaisi, että tulot tippuu.

Tästä mun sepostuksesta ei saa varmaan mitään selvää :D

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Kesälomahan pitäisi siirtyä saikun takia, eli ensin saikku loppuun ja vasta sitten pidät kesäloman.

Tämä on tosi monimutkaisesti selitetty, mutta olen jäämässä syksyllä äitiyslomalle ja koko loppuaika kysymysmerkillä, että pystynkö jatkamaan. Halusin käyttää kesäloman nyt, että putki katkeaisi ja lääkärin arviointi loman jälkeen jatkosta.

Haluaisin sairaslomalle katkon, koska tämän vuoden tulot 30% paremmat, kuin 2007 jonka mukaan äitiyspäiväraha lasketaan. Ja sehän lasketaan alkamisajankohdasta ½vuotta taaksepäin. Siksi en haluaisi, että tulot tippuu.

siis sama tilanne kun mulla oli! pitkä saikku ennen äippistä jo toivoin että saisin pitää kesikset pois, ensin palkanlaskenta tyrmäs täysin ja vaati sen todistuksen,,pitelin siinä sitten pitkät saikut jä vasta kun terveenpapereilla kesikselle. Johtunee varmaan siitä että työnantaja sai jotain maksuja kelalta saikunaikana, ainakin sellasia lappuja tuli kotiin. Mulla onneks niin pitkä työsuhde ja hyvä työehtosoppari että sain piiitkän saikun palkalla

Riippuu varmaan siitä työehto sopimuksesta mut mun käsittääkseni ainakin meillä on niin että tarvii olla kokonainen kk töissä että ne saikkupäivät nollaantuu ja pääsee takas työnantajan maksamalle saikulle.

Mut siis joo mulla oli vähän sama... onneks tulot tänä vuonna paaaaaljon paremmat kuin 2007... olin nimittäin siitä 6kk ajasta jo keväällä 2kk pois saikulla pahoinvoinnin takia, ja se toinen kk meni sit kelan rahoilla... nyt olin heinäkuun saikulla ja tässä elokuussa nyt sit 2vkoa saikulla ennenko äippäloma alkaa... ne uskoakseni menee nyt sit kelan päivärahoille suurimmaks osaks.
Mut onneks tähän jaksolle tuli tietty kesälomarahat jotka nyt sit on laksettu noihin mun tuloihin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:

siis sama tilanne kun mulla oli! pitkä saikku ennen äippistä jo toivoin että saisin pitää kesikset pois, ensin palkanlaskenta tyrmäs täysin ja vaati sen todistuksen,,pitelin siinä sitten pitkät saikut jä vasta kun terveenpapereilla kesikselle. Johtunee varmaan siitä että työnantaja sai jotain maksuja kelalta saikunaikana, ainakin sellasia lappuja tuli kotiin. Mulla onneks niin pitkä työsuhde ja hyvä työehtosoppari että sain piiitkän saikun palkalla

Sullahan meni sit hyvin :)
Mun kesäloma loppuu 31.8 ja silloin saan oman voinnin mukaan, joko palata töihin tai marssia neuvolalääkärin luo.

Eihän lääkärikään voi jälkikäteen todistusta kirjoittaa. Eikä mun esimies tai palkanlaskenta ole mulle mitään informoinu tuommosesta etukäteen vaikka jo 4 viikkoa saikkua takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Riippuu varmaan siitä työehto sopimuksesta mut mun käsittääkseni ainakin meillä on niin että tarvii olla kokonainen kk töissä että ne saikkupäivät nollaantuu ja pääsee takas työnantajan maksamalle saikulle.

Mikä tes sulla on?

Mikä tes sulla on?

Kaupan alan tes

Kiitos. Täällä sama. Kovasti kyllä haluaisin mennä töihin... Tämä kotonaolo alkaa maistumaan puulle...

Mikä tes sulla on?

Kaupan alan tes

Kiitos. Täällä sama. Kovasti kyllä haluaisin mennä töihin... Tämä kotonaolo alkaa maistumaan puulle...

Joo mulla kans oli varsinkin tää saikku heinäkuussa.... tuntui että olis aika menny paljon nopeemmin kun olis ollu töissä.
Olihan mulla tuo esikko tässä mun kans ja nyt sit olin sit miehen kesälomanki kotona mut silti...

Mä pidin just sen takia ton kesäloman jo toukokuun puolestavälistä kesäkuun puoleen väliin kun esikosta jäi lomat sit pitämättä, kun olin suunnitellu pitäväni ne just ennen äippälomaa.

Yhteistyössä