Sairastaako teidän perheessä/suvussa kukaan uniapneaa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnukka83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnukka83

Vieras
niin siinähän se kysymys tuli.

mä taas toimin lääkärinä kotona. kattelin eilen opraa ja sielä oli joku lekuri kelle sai lähettää kysymyksii ja eräs nainen oli sitten huolissaan ylipainoisesta miehestään joka nukku erittäin levottomasti ja kuorsas jätti hengittämättä ym. lääkäri sanoi tälle parille että mies kärsii uniapneasta.

meillä on sama ongelma mun miehen kans. ja nyt pelkään että hänkin kärsii tästä samasta asiasta. yritin eilen miehelle puhuu tästä mut hän oli hiukka hällävälii.. mut ne riskit mitä tohon on niin ovat tosi pahat. mä nyt sitä tässä vaan ajan takaa että jos jollain on tätä uniapneaa niin onko se ite menny lekurille vai miten on päässy eroon siitä???

Mun appiukola on uniapnea ja muistaakseni ihan työterveyslääkäri passittanut jatkotutkimuksiin. Sillä kotona nyt sellanen laite mikä auttaa tuohon kuorsaukseen ja että saa tasaisesti happea. Mä en tiiä tuosta sen enempää, et mikä sen laitteen merkitys todellisuudessa on. Kuulostanut ainakin ihan kamalalta se kuorsaus, asuttiin aikaisemmin eri kaupungissa ja anopilla ollaan oltu yökylässä. Ihme et siinä talossa joku pystyy nukkumaan

joo siis se kuorsaus on jotain todella kamalaa.. jos menen nukkuu ukon jälkeen niin se että saan unen päästä kiinni niin menee pitkään koko ajan saa olla silittelemässä ja tökkimässä ukkoa kun jättää hengittämätt. tosi pelottavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja minnukka83:

mä taas toimin lääkärinä kotona. kattelin eilen opraa ja sielä oli joku lekuri kelle sai lähettää kysymyksii ja eräs nainen oli sitten huolissaan ylipainoisesta miehestään joka nukku erittäin levottomasti ja kuorsas jätti hengittämättä ym. lääkäri sanoi tälle parille että mies kärsii uniapneasta.

meillä on sama ongelma mun miehen kans. ja nyt pelkään että hänkin kärsii tästä samasta asiasta. yritin eilen miehelle puhuu tästä mut hän oli hiukka hällävälii.. mut ne riskit mitä tohon on niin ovat tosi pahat. mä nyt sitä tässä vaan ajan takaa että jos jollain on tätä uniapneaa niin onko se ite menny lekurille vai miten on päässy eroon siitä???

Mun ukko!

Lääkäriin sain hänet patisteltua. Kotona tehtiin unirekisteröinti, josta sitten paljastui se minkä jo tiesinkin. Hengityskatkoksia oli kamalasti yön aikana. kyseessä on vaikea uniapnea, jota ei voida hoitaa kitalaen kuumennusoperaatiolla. Ukko nukkuu nyt sellaisen CPAP-laitteen kanssa. Eikä kuorsaa! Eikä tule hengityskatkoksia.

Uniapnea kannattaa hoitaa, sillä se altistaa mm. aivohalvaukseen. Hengityskatkokset ja kuorsaaminen ovat siis oikeasti vaarallisia. Kyse ei ole pelkästään siitä, että vaimo ei saa nukuttua. Tämä kannattaa kertoa miehellesikin.

Onko miehesi ylipainoinen, tupakoiko, käyttääkö runsaasti alkoholia? Laihduttaminen ja tupakoinnin lopettaminen voivat auttaa uniapneaan paljon, ja niitä lääkärikin tulee miehellesi suosittamaan.

Lue lisätietoa:
http://www.uniapnea.fi

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja minnukka83:

Mun ukko!

Lääkäriin sain hänet patisteltua. Kotona tehtiin unirekisteröinti, josta sitten paljastui se minkä jo tiesinkin. Hengityskatkoksia oli kamalasti yön aikana. kyseessä on vaikea uniapnea, jota ei voida hoitaa kitalaen kuumennusoperaatiolla. Ukko nukkuu nyt sellaisen CPAP-laitteen kanssa. Eikä kuorsaa! Eikä tule hengityskatkoksia.

Uniapnea kannattaa hoitaa, sillä se altistaa mm. aivohalvaukseen. Hengityskatkokset ja kuorsaaminen ovat siis oikeasti vaarallisia. Kyse ei ole pelkästään siitä, että vaimo ei saa nukuttua. Tämä kannattaa kertoa miehellesikin.

Onko miehesi ylipainoinen, tupakoiko, käyttääkö runsaasti alkoholia? Laihduttaminen ja tupakoinnin lopettaminen voivat auttaa uniapneaan paljon, ja niitä lääkärikin tulee miehellesi suosittamaan.

Lue lisätietoa:
http://www.uniapnea.fi

kaikki no mitä kysyit onko mieheni niin kyllä on. ja mä kyllä pästyin kun kävin lukemassa noilla sivuilla uniapneasta. ja haluan miehen lääkäriin koska on vielä nuori (32v) miellä on 3v poika en halua vielä menettää häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaikki no mitä kysyit onko mieheni niin kyllä on. ja mä kyllä pästyin kun kävin lukemassa noilla sivuilla uniapneasta. ja haluan miehen lääkäriin koska on vielä nuori (32v) miellä on 3v poika en halua vielä menettää häntä.

Mun mies myös alle nelikymppinen. Ylipainoa on hiukan, ei tupakoi, alkoholia joskus käyttää kohtuullisesti. Tää ei ole mikään vanhojen sairaus kuten monet kuvittelee.
Yritä ihmeessä saada miehes lääkäriin!
Mä olin oman ukkoni mukana silloin lääkärissä (mentiin yksityiselle) ja mitään kivuliaita toimenpiteitä ei tehty, paitsi yksi verikoe otettiin. Unirekisteröintiä varten saatiin lääkäriasemalta kone, joka sitten seuraavana aamuna palautettiin ja parin viikon kuluttua mentiin lääkärin luo kuulemaan tuomio.
Yksityislekuri kirjoitti lähetteen keskussairaalaan jatkohoitoon ja sieltä ukko sai hengityslaitteen. Laitteesta ei tarvinnut maksaa mitään.

mun veljellä oli se, ja oli aina päivät välsynyt ja kiukkuinen. itse hakeutui lääkärille ja hoidetaan sillä, hengityslaitteella joka laitetaan kasvoille kun menee nukkumaan. tupakanpoltto kannattaa jättää pois ja jos ylipainoa on niin laihduttaa

Isällä on. Välillä pitää niin pitkiä hengitystaukoja nukkuessaan, että äiti joutuu ravistelemaan tosissaan, sitten henkäisee kauhean syvään ja jatkaa kuorsaamista. Kuorsaaminen ei sitten olekaan mitään pientä hyrinää vaan kuuluu varmaan ulos asti...

Mun isällä on se kans, en ite asu enää kotona ja säikähdin ku äiti siellä ollessa kertoi..siis oltiin yökylässä ja isä illalla kaivoi semmoinen hengityslaitteen esiin, ku olivat nukkuu menossa.

En tiiä onko sillä miten pitkään se ollu/joutuuko olemaan, mut sairaalassa olivat tutkineet(ollu yön siellä) ja todenneet tuon.

Isä on vähän päälle 50v. tupakoi ku korsteeni ja on vähän ylipainookin.
Isällä kans on tuota kiukkusuutta päivällä, ihmettelin ku siel ollessa jaksoi kaikesta vaan mäkättää, kunnes sanoi ettei yöllä pysty nukkuu kunnolla..äitiki kuulemma potki isää hereille kun ei välillä hengittäny ollenkaan.

Yhteistyössä