Sairastaminen ph aloittamisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermot menee

Vieras
Aargh, hermot menee tähän sairastamiseen! 3- ja 4,5 v pojat aloittivat tammikuussa päiväkodissa, sitä ennen olivat kotihoidossa minun kanssani. Aiemmin terveysongelmina on ollut lähinnä silloin tällöin nuhaa ja kuopuksella kerran ehkä korvatulehdus, muttei muuta. Nyt tammikuun jälkeen meillä on ollut molemmilla lapsilla 2 x ripuli-oksennustauti, silmätulehdus, korvatulehdus, joku helvetillinen pitkäkestoinen räkätautihässäkkä ja nyt viimeisimäksi kruunuksi hoidosta tuli lappu täiepidemiasta. Tänään kotoillaan jälleen kahden kuumeisen pojan kanssa.

Eipä siinä mitään, näillä mennään ja monella muulla on varmasti oikeita, isoja ongelmia lasten terveyden kanssa, mutta tuli vaan tarve tulla jonnekin purkautumaan. Työnantaja ja työkaverit ovat jo alkaneet soittamaan suuta (olen ollut vuoden alusta ainakin kuukauden pois töistä lasten sairastelun vuoksi) asiasta, isäkin on välillä ollut hoitajana kotona... Aargh!

Onkohan tänä vuonna ollut tavallista ärhäkkäämpää flunssaa? Sekä minä että 1,5 vuotias (kotihoidossa) ollaan molemmat oltu kolme kertaa flunssassa, joka on kyllä ollut lievää (ei ole tullut jälkitauteta), mutta kestänyt sitten ainakin sen pari viikkoa. Yleensä itse en ole koskaan kipeä.

[QUOTE="vierailija";29757793]Onkohan tänä vuonna ollut tavallista ärhäkkäämpää flunssaa? Sekä minä että 1,5 vuotias (kotihoidossa) ollaan molemmat oltu kolme kertaa flunssassa, joka on kyllä ollut lievää (ei ole tullut jälkitauteta), mutta kestänyt sitten ainakin sen pari viikkoa. Yleensä itse en ole koskaan kipeä.[/QUOTE]

Niin, tiedä sitten. Meillä ei 1,5v lapsi on ollut kerran kipeä elämänsä aikana, ja sekin virus käytiin imemässä kesällä Nokian Edenistä.

Meillä myös päivähoidon aloitusvuotena taukoamatta tauteja. Ja ehkä oli hometalokin silloin? Palkkatyössä oleva isä hoiti varmaankin n. viikon kuussa tai enemmänkin. Minä yrittäjänä jäin tosi harvoin kotiin. Ei miehelle kukaan ainakaan suoraan valittanut.

Eka vuosi oli hirvee, lapset silloin 5v ja 3v. Melkein joka viikko oli jompikumpi jonkun päivän sairaana. Molemmilla 3-4 antibioottikuuria korviin, kuumetta vähän väliä, pari mahatautia, kahdesti kihomadot, toisella silmätulehdus, toisella angiina. Jessus, se oli hirvee talvi.

Naispuoleinen lapseton työkaveri laittoi viestin, jossa tiedusteli pitäiskö mun vielä harkita, olenko minä ja aika jo kypsä töihinpaluuseen kun on näin vaikeeta... Joo, reilun viiden vuoden jälkeen olisin todellakin jo KYPSÄ.

[QUOTE="Aapee";29758434]Naispuoleinen lapseton työkaveri laittoi viestin, jossa tiedusteli pitäiskö mun vielä harkita, olenko minä ja aika jo kypsä töihinpaluuseen kun on näin vaikeeta... Joo, reilun viiden vuoden jälkeen olisin todellakin jo KYPSÄ.[/QUOTE]

Sama tautikierre se olisi kuitenkin edessä vuoden tai kahdenkin päästä. Parempi siis jatkaa nyt, kun kerran on alkuun päässyt.

Olet siis korvaamaton työpaikallasi, onnittelut. Työanantaja voisi sitten järjestää teille uuden edun eli sairaan lapsen hoitopalvelu. Toinen vaihtoehto on jättää naputus pois ja työkavereilta suukit kiinni.

Ota kipeät lapset mukaan ja vie sille nalkuttajalle lapsettomalle työkaverille ja sano, Sähän lupasit hoittaa näitä lapsia kun ne on kipeänä niin itse pääsen töihin.
Ei meilläkään ollut mitään herkkua kun lapset aloitti pk:ssa, jatkuvaa sairastumista ja pois työstä.

Yhteistyössä