Saisiko apua? Haaveissa olisi ostaa uudet lastenvaunut, mutta tämähän on hankalaa, kun ei ymmärrä näiden uusien vaunujen päälle pa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottava

Vieras
Siis olen ostanut 14v. sitten Emmaljungan perusvaunut ja ne on jo siinä kunnossa, etten haluaisi niitä edes harkita tulokkaalle...

Kävin viikonloppuna kattomassa vaunuliikkeessä uusia yhdistelmävaunuja (ja kuulin siinä myyjältä ettei niitä ns. perusvaunuja enää edes tehdä...).

Eikös se nykyisin siis ole niin, että vaunuissa on joko vaunukoppa, joka voidaan vaihtaa istuinosaan tai sitten on niitä vaunuja, joissa on se pehmeä kantokoppa sen "istuinosan" sisällä, siis istuinosaa ei sitten tarvitse erikseen ratasrunkoon vaihtaa. Onko näitä kantopusseja kahdenlaisia? Siis onko jotkut mallit kokonaan "pehmeitä" ilman kovikkeita ja onko sellaisia, joista voi kovikkeet esim. pohjasta poistaa ja sitten se kantokassi käy lämpöpussista?

Hintavertailun vuoksi kävin sitten parin saksalaisen nettikaupan sivuilla ja sieltähän löytyi todella paljon kauniita vaunuja. Se jäi vaivaamaan ja kun ei tuo saksankieli ole hallussa (englantia osaan jotenkuten...), että jos sieltä tilaa yhdistelmävaunut (esim. Teutonia) - niin pitääkö se vauvan kantokassi ostaa vielä erikseen niihin vaunuihin? Siis esim. Ping Pong'in sivuilla oli vaunuvaihtoehdon kohdalla erikseen mahdollisuus valita siihen lisäksi se kantokassi (carrycot) ja jos sen kantokassin ostaa siihen erikseen hintahan nousee aikalailla. Ainakin Teutonian kantokassit taisivat olla 110-130e.

Auttakaa siis tai onko kokemusta, että sisältyykö vaunun hintaa nettikaupassa se kantokassi vai pitääkö se vielä erikseen siihen ostaa? Vaunuliikkeessä kantokassit olivat joka vaunun sisällä ja sisältyivät siis tietenkin hintaan? Vai mitä nämä kantokassivaihtoehdot nettikaupan sivuilla ovat? Onko kokemusta, miten tilaaminen nettikaupasta sujui?

Huh, tulipa pitkä kysymys... Kiitos kun jaksoit lukea =)

Mitä tarkoitat ihan perusvaunuilla? Kyllä sellaisia mun käsittääkseni myydään :) .

Nettikaupoissa pitää tuo koppa ostaa erikseen, mutta onhan se kopan hinta laskettu hintaan mukaan liikkeissäkin.
Itse oon tilannut juuri teutoniat Saksasta ja paljon edullisemmat on!

mulla oli tuo sama tilanne 2 vuotta sitten. Valitsin Emaljungan City crossit citykopalla ja olen ollut tyytyväinen. (vielä paremmat olisi kyllä ollut emaljungan isolla kopalla olevat vaunut edge jotain)

No vielä lisäkysymys: Mulla on tekeillä vauvalle ihan uusi tikkipussi ja ajattelin, että onkohan se kantokassi tarpeellinen? Siis pärjääkö niillä vaunuilla ilman kantopussia, jos mulla on kerran toi uusi tikkipussikin tulossa. Eikös siihen ratasosan päälle tule sellainen suojaava peite? Siis sellainen, joka vastaa niiden perusmallin vaunujen sitä vaunun "kantta"? Näin olin katsovinani siellä vaunuliikkeessä, että vaunujen päällä oli sellainen koko jalkaosan peittävä suojapeite. Ne vaunuliikkeessä katsomani kantokassit olivat niin pieniä, etteihän niin sovi eikä niissä siis edes taida tarvia mitään tikkipussia... vai pidättekö te? Äsh, että tämä tuntuu nyt vaikealta. Vaunukuume kova, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No vielä lisäkysymys: Mulla on tekeillä vauvalle ihan uusi tikkipussi ja ajattelin, että onkohan se kantokassi tarpeellinen? Siis pärjääkö niillä vaunuilla ilman kantopussia, jos mulla on kerran toi uusi tikkipussikin tulossa. Eikös siihen ratasosan päälle tule sellainen suojaava peite? Siis sellainen, joka vastaa niiden perusmallin vaunujen sitä vaunun "kantta"? Näin olin katsovinani siellä vaunuliikkeessä, että vaunujen päällä oli sellainen koko jalkaosan peittävä suojapeite. Ne vaunuliikkeessä katsomani kantokassit olivat niin pieniä, etteihän niin sovi eikä niissä siis edes taida tarvia mitään tikkipussia... vai pidättekö te? Äsh, että tämä tuntuu nyt vaikealta. Vaunukuume kova, mutta...

Se ratasosa on melko kylmä, vaikka siinä olisikin makuupussi & jalkapeite. Koppa on huomattavasti lämpimämpi ja suojaisampi ajatellen pihalla nukuttuja päiväunia. Meillä oli vm. 2004 Emmaljungan Duo Edget.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se ratasosa on melko kylmä, vaikka siinä olisikin makuupussi & jalkapeite. Koppa on huomattavasti lämpimämpi ja suojaisampi ajatellen pihalla nukuttuja päiväunia. Meillä oli vm. 2004 Emmaljungan Duo Edget.

Joo niin se taitaa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kookoo:
Miksipä et tilaisi sieltä mitä kieltä osaat; punnan kurssi on nyt suhteessa euroon niin hyvä, että teet parempia hankintoja kuin Saksasta.

Onko kokemusta tai linkkejä esim. Englantilaisista nettikaupoista? Saksasta tilatuista olen kuullut pelkkää hyvää, siis että toimitus on ollut sujuvaa jne.

ja lisäksi kopan reunat pitää vauvan vaunuissa eikä kierähdä pois sieltä. ja on se lämpimämpikin.

meillä on nää yhdistelmät pehmeällä kopalla.
http://www.teutonia.de/index.php?id=620

Yhteistyössä