Saisinkohan lainaa pankista? Ei luottotietoja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoton

Vieras
Tulot mulla n. 3800e/kk, pakollisten menojen jälkeen jää noin 2000e/kk. Luottotiedot menneet aikoinaan väkivaltaisen exän takia, joka sössi mun raha-asiat. Ulosottoon olen nyt kaikki maksanut, samoin kaikki pankkilainat olen aina hoitanut ajallaan pois. Tällä hetkellä ei ole mitään lainoja minnekään eikä mitään osamaksujuttuja tms.

Tarvitsisin kuitenkin (paremman) auton, kun nykyinen tonnin kulkupeli alkaa jo vetelemään viimeisiään. Työmatkaa tulee päivässä 100 km, joten pitäis olla suht luotettava. Olen katsellut nettiautosta sopivia, ja noin 120 000 ajetun saisi suunnilleen 3000 eurolla. Se riittäisi mulle oikein hyvin.

Mutta mulla ei ole tietenkään tuollaista summaa yhtäkkiä repäistä. Lisäksi tulossa on nykyisen auton huolto joka pakko tehdä, että saa siitä edes jonkun verran rahaa. Lapsen polkupyörä on myös huollossa, sekin pitää maksaa. Tarvitsisin siis lainaa, ajattelin että 2500e riittäisi vallan hyvin. Saisin sen maksettua pois vuodessa, jolloin kk erä ois niin pieni ettei se heilauttais mun taloutta minnekään suuntaan.

Olen ollut vakkariasiakkaana omassa pankissani varmaan jo 20 vuotta, mahtaiskohan ne myöntää mulle tuollaisen summan lainaa vaikka luottotietoja ei olekaan? Kaikki palkat yms tulee sen pankin tilille, tullut aina.

Niin itsekin ajattelin, että säästäisin, mutta en tiedä kestääkö nykyinen auto niin pitkään ja toisakseen netissä ois just nyt todella edullisesti vähän ajettu auto... Siis tuon 3000e, näitten normihinnat on ainakin tuplat tuosta. Se menee kyllä sivu suun, jos alan säästämään.

Säästöjä mulle ei ole kertynyt, koska olen tähän saakka makselllut vanhoja velkoja pois. Vasta pari kk olen ollut velaton, joten olen nauttinut tästä olotilasta kun ei tarvitse miettiä jokaista senttiä.

Yhteistyössä