Sinulla oli suunniteltu sektio. Haluaisin tietää miten teillä kaikki meni. Milloin sairaalaan, mitä tehtiin aluksi,kauanko jouduit odottamaan, kauan leikkaus kesti, kauan heräämössä ym. Periaatteessa kaikkeamahdollista
Ei tietenkään ole pakko kertoa, mutta itseä kiinnostaa koska olen 4 vkon päästä menossa suunniteltuun sektioon ja haluaisin saada vähän ennakkoon jonkinlaista tietoa miten homma etenee.
tietyllä tavalla jännittää en tiesä lisääkö se tieto sitä mut jotain pientä olis kiva kuulla
Kiitos jo etukäteen jos vaivaudut kertomaan ja millään pääset pienen luota juttusille
Ei välttämättä ole vielä kotiutunut jos muutama päivä sitten sektio Mutta on täällä varmasti muitakin joille suunniteltu sektio tehty.
Itse olin sairaalassa 4 yötä. Mulla tosin oli kiireellinen, mutta vauva voi mainiosti ettei sen puolesta tarvinut junnata osastolla. Käsitin että normaali käytäntö että sektion jälkeen ollaan hiukka pidempään kuin alatiesynnytyksen jälkeen.
Meidän tyttönen syntyi tosissaan maanantaina suunnitellulla sektiolla ja kaikki meni aivan loistavasti. =) Oli jo kolmas sektio, eli sinänsä pitkälti tuttu juttu.
Sairaaloissa käytännöt vaihtelee paljonkin, me asutaan Ruotsinpuolella eli sekin voi vähän vaikuttaa. Me mentiin sisälle sairaalaan seitsemän pintaan maanantaiaamuna ja leikkaus oli suunniteltu yhdeksän maihin. Aluksi vaihdettiin sairaalavaatteet ja sitten vaan odoteltiin, 9.30 päästiin leikkussaliin jossa laitettiin tippa ja puudutus sekä katetri ja kaikki muu tarvittava. Vauva syntyi 10.07. Meillä oli siellä leikkausalissa lämmitetty hoitopöytä suoraan äidin kasvojen edessä joten sain nähdä vauvan kokoajan siitä asti kun hänet sermin takaa tuotiin esille. Siinä salissa sai myös pienen paketissa rinnalle mutta kieltämättä siinä oli vähän ahdas ja kömpelö olo pidellä toista. Tällä kertaa kokoonkursiminen vei vähän kauemmin aikaa kun oli edellisten leikkausten jäljiltä arpikudosta siistittävänä. Muuten haava näyttää siistiltä.
Heräämöön päästiin miehen ja vauvan kanssa yhdessä, aikaa siellä taisi mennä n. 1,5h jonka jälkeen päästiin osastolle. Mies olisi päässyt mukaan perhehuoneeseen, mutta isompien sisarusten myötä hantä tarvittiin kotona joten sain vauvan kanssa oman huoneen. Ylös pääsin ensimmäisen illan aikana ja sain katetrin pois, pystyin sitten liikkumaan ja hoitelemaan vauvaa ihan ok. Seuraavana aamuna pääsi sitten suihkuun ja sen päivän aikana pitivät hyvänäkin liikkua enemmän, käydä kanttiinissa ja vähän kävelyllä jne. Eilen sitten päästiin jo kotiin ja tänään käydään vielä näyttämässä vauvaa uudelleen sairaalalla (ylimääräinen kontrolli kun kotiuduttiin niin aikaiseen). Täällä sektion jälkeen täytyy odotella kotiutumista se vähintään 2vrk.