Samea virtsa ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pepppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen huomannut saman ilmiön, samean virtsan. Itselläni ei ole koskaan ollut virtsatietulehdusta eikä nytkään mikään ole siihen viitannut. Terveydenhoitaja sanoi, että esimerkiksi runsas sitrushedelmien syönti aiheuttaa sameutta.

Aluksi stressasin, kun mietin, mistä sameus johtuu, mutta nyt en ole enää jaksanut, kun kaikki tuntuu olevan kunnossa. Terkkari sanoin myös, että neuvolan pissatestissä valkuaisaineet olisivat varmaankin koholla, jos jotain häikkää olisi. Olen nyt vain tyytynyt ajattelemaan, että sameus johtuu jotenkin muuttuneesta aineenvaihdunnasta. Itse huomasin sameuden varmaan kymppiviikon tuntumassa ja nyt olen jo 30. viikolla.

Myös minä olen huomannut saman ilmiön, virtsa on silminnähden normaalia sameampaa. Olen itse stiksannut muutamaan otteeseen pissan, ja aina on ollut puhdas. En ole ollut asiasta huolissani, sillä myöskään labraan annetuissa näytteissä ei ole ollut häikkää. Liittynee tähän raskauteen. itselläni tätä on kestänyt jo useita viikkoja.

Kultatiuku ja Nuppu rv 17+6

Täällä myös sameaa, nyt rv 8+6. Mutta juomisesta sen verran, että en ole nyt raskausaikana huomannut veden juonnin kirkastavan pissaa, kuten se teki ennen. Juon nimittäin päivässä n. 3 litraa vettä ja enempään en pysty, joten pakko sen sameuden on muuhunkin liittyä... mutta uskoisin ettei ole vakavaa, kun meitä "sameita" on näin paljon :)

Soitin juuri neuvolaan tästä sameudesta ja täti ei ollut ollenkaan huolissaan. Totesi vaan että katsotaan sitten seuraavalla kerralla kun tuun, noi virtsatietulehdusarvot. Seuraava kerta on siis kuukauden päästä.

Mmmm... pitäisiköhän mennä vain suosiolla ostelemaan ihania vaaleansinisiä pikkuihmisen vaatteita, kun kerran on alennusmyynnitkin B) B) B)

Alkuperäinen kirjoittaja Pepppi:
Mmmm... pitäisiköhän mennä vain suosiolla ostelemaan ihania vaaleansinisiä pikkuihmisen vaatteita, kun kerran on alennusmyynnitkin B) B) B)

Ei kannata. Mulla oli esikoisen odotusaikana samea virtsa lähes alusta loppuun ---> tyttö tuli. Nyt virtsa lähes neonkeltaista usein ---> poika (ainakin rv. 17 ultran mukaan) tulossa... ;) .

Joo, toi HooÄsän perimätieto saattaa johtaa harhaan, nimittäin meille on täysin varmasti tulossa tyttövauva, vaikka pissa onkin sameaa. :) Mutta voihan tytöllekin tietenkin pukea sinisiä vaatteita, joten ostoksille vaan! ;)

No eiköhän nää kaikki uskomukset ole ihan hatusta vetäistyjä?? :laugh:

Mä en ainakana usko ainoaankaan, kun ei niisträole mitään näyttöä... Lähinnä ärsyttäviä mölinöitä |O

Heh, tuo oli hyvä kompromissi tantuu! Pesänrakennusvietti on aika mahdoton tämän pikkukakkosen kohdalla, kaikkea ihana ja pientä täytyy ostella ja suunnitella vaikka viikkoja vasta kasassa 13.

=) =) =)

Yhteistyössä