Hae Anna.fi-sivustolta

Samos/Phytagorion

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Lomalle lämpöön?, 29.05.2006.

1. Lomalle lämpöön? Vierailija

Lähdetään ensi lauantaina SAMOKSELLE, joten olisi kiva kuulla kokemuksianne kyseistä paikasta. Kantsiiko harkita skootterin vuokrausta ja missä kannattaa sen kanssa käydä? Ja toki muutkin aktiviteetit kiinnostaa ja yleinen hintataso siellä?

2. Turisti2 Vierailija

Tuttavat ovat vuokranneet aikaisempina vuosina. Hintatasosta en vielä tiedä mitään, kun lähtö on huomenna klo 14.30 Hgistä. Mukaan käteistä ja kortteja, niillä pärjää. Saari on erittäin kaunis, sen tiedän.

3. NN Vierailija

Olen asunut Phytagoras domoksella n. 1/2 v. ( katu ) yhdessä pensionaatissa ja kyseinen kaupunki on kiva minun mielestä.
    Skootteri riittää mainiosti jos ottaa sen 125 cm^3 koneella jos on kaksi päällä tai sitten pieni auto. Itse rantabulevardi on kiva istuskella ja katsella, saarella on monta paikkaa mihin kanattaa mennä esim. Kokkari,vathi ja heran temppeli jne..Tärkein että ostatte tuliaisina Phytagoraksen keraamisen viinilasin siinä on yllä mainitun herran oivallinen ratkaisu kuinka kaikki saavat täsmälleen yhtäpaljon.
    Kertoman mukaan hän käytti sitä mentelmää kun hän jakoi viiniä vierailleen.

4. manni Vierailija

Olin töissä kyseisellä saarella oppaana, , mielestäni auto on mukavampi vaihtoehto kuin skootteri jos lähtee saarea kiertämään. Tiet ovat aika mutkaisia .Auringon palvojille suosittelen jeeppiä.

5. Ei toista kertaa Vierailija

Ja pakkohan sieltä kylästä on jonnekin lähteä. Ei Pithagoriossa ole moneksi päiväksi näkemistä ja tekemistä. Saari on aika suuri skootterilla kierrettäväksi niillä mäkisillä teillä.
    Ei tee mieli toista kertaa kyseiseen kylään, jossa olin joskus 80-luvun loppupuolella. Olen tullut Pithagoriooon vuosia jälkeenpäin myös kaksi kertaa kantosiipialuksella ja jatkanut matkaa Vathiin, josta taas jatkoimme matkaa isommalla laivalla muualle. Pithagoriossa tuli melkein ahtaan paikan kammo rantakadulla, kun siellä oli niin paljon ihmisiä verrattuna siihen, mitä oli silloin 80-luvulla.
    Tietysti, jos ei ole paljon muualla Kreikassa käynyt, niin ymmärrän, että sekin voi olla jonkun mielestä ihana paikka.

6. Turisti2 Vierailija

Samoksen kaupungista eli Vathista käsin kävimme Pytagoriossa muutamia kertoja. Aivan kiva lomakylä. Kävimme kantosiipialuksella Patmoksella ja Ikarian saarella. Flying Dolphins lähtevät juuri Pytagorionista. Edes 1980-luvun Tamperetta eikä edes Tuupovaaraa saada takaisin, vaikka kuinka toivoisi. Varmasti on Pythagorion muuttunut, mutta siitä huolimatta kuulimme vain positiivisia ajatuksia siellä lomailleilta. Minulla 20 lomaa vietettynä eri puolilla Kreikkaa.

7. kävijä Vierailija

Pythagorion on mukava kylä, ei siellä pitkästy. Mutta toki kannattaa liikkua saarella, kaunista ja vehreätä. Pohjoisrannalla on mukavia uimarantoja, Kokkarista länteen päin lähinnä.

8. korjaaja Vierailija

Pythagorion on paikan nimi...

9. Ann-Charlotte Vierailija

Kannattaisi korjata ensin omat mokansa ja sitten vasta oikoa muitten.......

10. Toinen korjaaja Vierailija

Kenelle lie tarkoitettu tuokin korjaus, mutta kreikan kielessä ei ole y-kirjainta, joten kylän nimi lausutaan Pithagorio. Mykonos on Mikonos, Syros on Siros, Kalymnos on Kalimnos jne.

11. Toinen korjaaja Vierailija

12. Tylsä paikka ja koko saari on parissa kolmessa päivässä nähty. No säät on takuuvarmat.

13. kirjoitin Vierailija

14. late Vierailija

Täällä kirjoitetaan eikä lausuta, totta. Onko teillä äänitetyt sivut?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri