sampopankki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tajuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tajuu

Vieras
Minä en ymmärrä yhtään tuosta uudesta verkkopankista sampopankilla. Mulla lukee, että tilin saldo on xx ? ja sitten käyttövara on xxx? . Siis mitä? Miten ne voi olla eri summat? Ja tuo käyttövara on tilassa varattu? Minä en tajua tuota. Voinko siis käyttää nuita rahoja vai vain tuon saldon mukaisia varoja?
(saldo on siis vähemmän kuin tuo käyttövara) Ja tuolla käyttövaralla on alkamis ja päättymispäivä ... Ihan pihalla.

Saldo on summa (varsinkin viikonloppuisin eri), joka on pankin mukaan sun tilillä. Käyttövara on summa, jota voit vielä käyttää. Esim. electron- ostokset päivittyvät verkkopankin/tiliotteen saldoon vasta parin pankkipäivän kuluessa, silti käyttövarasi hupenee kuitenkin sitä myöten, kun korttia käytät (ei kuten normi pankkikorteissa).

No kun mulla ei ole kuin visaelectron, joten saldoani en ole voinut ylittää. Kerran oli liian vähän rahaa tilillä kun opintolainan lyhennys ois pitänyt mennä, mutta sitä menee joku 80? ja mulla nyt pitäis olla liki 100? tilillä. Mutta saldona näyttää vaan 60?. Hitto miten monimutkaista. Lopettaisin koko tilin ja muut, mutt akun on tuo opintolaina vielä siellä...

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Saldo on summa (varsinkin viikonloppuisin eri), joka on pankin mukaan sun tilillä. Käyttövara on summa, jota voit vielä käyttää. Esim. electron- ostokset päivittyvät verkkopankin/tiliotteen saldoon vasta parin pankkipäivän kuluessa, silti käyttövarasi hupenee kuitenkin sitä myöten, kun korttia käytät (ei kuten normi pankkikorteissa).

Eli mä voin käyttää nuita rahoja tuolta huoletta? Saldo siis paljon pienempi kuin tuo käyttövara.
Oisko ne siksi erit kun anoppi mulle nyt vkl aikana siirtänyt rahaa lisää, niin ei ole päivittynyt?

Sun saldo on se pienempi summa. Sehän on joka pankissa noin. Jos vaikka koko summa on 100 e ja käyttövara 60 e. Niin se tarkoittaa että sulla on varauksia siellä 40 e jotka koostuvat parin päivän aikana tehdyistä ostoksista koska ne ei rekisteröidy sinne heti kävit sitten ruokakaupassa, tilaat netistä jne

Tilisiirroilla ei ole noiden summien kanssa mitään tekemistä, ne on nimenomaan sun ostoja.

No vois olla, että ne anopin laittamat rahat ei näy vielä saldossa, vaan ainoastaan käyttövarassa. Eli kyllä se käyttövara on se, mikä summa sulla on käytössä.

Käyttövaran verran voit törsätä, et Saldon. Muuten menee miinukselle, kun nuo varaukset huomioidaan (esim viikonlopun kauppareissun isot ostokset yleensä näkyvät ensin mulla varauksiana.

Yhteistyössä