Sanakirja :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanyo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sanyo

Jäsen
23.03.2011
647
0
16
Vantaa
Eli ajattelin perustaa tällasen sanakirja tyylisen topicin, jos jossain on jo niin kertokaa ihmeessä :)

Ajatuksena olis laittaa sellasia sanoja joiden merkitystä et tiedä, liittyen mm. raskautumiseen, odotukseen yms naisten juttuihin :)

Viisaammat voivat sitten kertoa mitä tarkoittaa (:

Mulla olisi ensimmäisenä tää mahan juiliminen, vieläkään tiedä mitä tarkoittaa :whistle: ?

Tarkoitatko sitä sanaa juiliminen? Se tarkoittaa kipuilua. Minun mielestäni se on sellaista kuukautiskivun tapaista jomottelua eli aaltoilevana tuntuvaa tylppää kipua. Omista tyypillisistä menkkakivuistani tuo juiliminen poikkeaa siten, että on enemmän sellaista tuikkailevaa eli kipu aaltoilee vihlontatyyppisesti. Hirveän vaikea selittää. :D

Joo siis kun mietin just, että onko se enemmän sellaista vihlontaa vai nippailua? Joku taas joskus jossain sanoi, että olisi enemmän sellaista möyrimistä, vähän niinkuin murinaa ja ennen ripulia :laugh:

Minusta nippailu on enemmänkin sellaista nipistelyn tyyppistä. Tylppää vihlontaa voisi olla minun näkemykseni mukainen lyhyt määritelmä. :D Tuohon ripulia ennakoivaan möyrintään voi kieltämättä täsmätä myös. :laugh:

kaktuspiikki > Laitan muutaman linkin, joista löytyy perusteellinen vastaus. Lyhyesti on muuten vaikea vastata. :) Googlettaahan voisi kyllä (itsekin nuo linkin googlen avulla poimin), mutta joskus asiasta jo ennestään tietävällä on valmiiksi tiedossa mistä tietoa kannattaa hakea. Jos googlen antamia linkkejä alkaa käydä järjestyksessä läpi, niin aika työlästä se on. Nimin. kokemusta on. :D

Pco/pcos:
Perhesuunnittelun kotisivut
Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä – Wikipedia
Monirakkulainen munasarjaoireyhtymä eli PCOS (Polycystic Ovarian Syndrome) - Lapsettomuus
Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (PCOS) :: Terveyskirjasto

Yhteistyössä