Hae Anna.fi-sivustolta

Sananvapaus ja niin sanottu islamofobia

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä amanda, 20.06.2019.

1. vierailija Vierailija

samalla lailla sinä puhut täällä muille, miksi et sitten hyväksy, että sinulle palautetaan omia sanojasi - käännettynä omaan kulttuuriisi.

niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

opettele kohtaamaan toiset kunnioittaen, vartaisina, niin sinuakin aletaan kunnioittaa.

2. vierailija Vierailija

Hieno kattava kirjoitus aiheesta. Lisäksi on muistettava, että muslimit ovat pitäneet orjia kautta aikain eikä ole kauaakaan siitä kun TV:ssä tuli ohjelma kuinka Afrikan mustia viedään edelleen orjiksi Arabian niemimaan muslimeille. Toki valheellisin lupauksin ja pettämällä, mutta ostajat ovat muslimeja. Rakenteellista rasismia vaiko yksittäistä ilkeyttä yhtä yksilöä kohtaan?
    Amanda sanoi, ettei vähemmistö voi olla rasistinen. Ilman muuta voi. Heidän oppinsa voi olla rasistinen, sisältäen kaikki ne opit joita rasismi sisältää. Se voi toteuttaa oppejaan niissä puitteissa kuin mihin sillä on valta ja kyky, esim. suhtautua halveksivasti muihin ihmisiin. Myös valtaväestöön. Siksipä joitakin liikkeitä pelätään ja kammoksutaan, sillä kukaan tuskin haluaa pienten natsijärjestöjen tai uskonnollisten ääriliikkeiden kasvavan keskuudessaan ja pääsevän valtaan rasistisen ja muita syrjivän luonteensa takia.

3. vierailija Vierailija

Totta!

4. vierailija Vierailija

Käsite rasismi saattoi tulla länsimaisten ihmisten kautta. Se ei kerro mitään siitä, etteikö rasismia olisi ollut jo aiemmin.
    Miksi pitäydyt ihonvärissa, kun tuomassasi linkissäkin puhutaan paljon laajemmasta asiasta kuin ihon väristä?

Luepa joka sana tuosta:
    "Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismi on siis ihmisryhmän tai sen jäsenen ihmisarvon alentamista. Rasismiin usein kuuluu se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä.

Rasismia on ollut paljon ennen kuin sen käsite luotiin. Rasismi on määrätynlainen asenne muita ryhmiä tai yksilöitä kohtaan. Se ei synny sen myötä, että ilmiölle luodaan käsite. Ilmiö on ollut ennen sen käsitettä. Käsite luodaan vasta kun ilmiö on tunnistettu.

Lapsityävoimaa on ollut kautta historian vaikka sen käsite luotiin vasta ei niin kauan aikaa sitten. Rasismin määritelmän mukaan myös Mohammed harrasti luomansa/saamansa opin mukaisesti rasismia toisin uskovia kohtaan. Rasismi kun tuntuu kuuluvan ihmisen olemukseen. Eri asia onkin sitten mikä kaikki siihen johtaa ja voidaanko siitä koskaan päästä pois.

5. vierailija Vierailija

Tätä ei tosiaan kannata umohtaa. Eri asteisesti valkoisia tummemmat tai "keltaisemmat" ovat mahtiasemassa maailmassa. Miten sitten käyttävät asemaansa ollakseen maissaan mahtiasemassa, se riippuu paljolti heistä itsestään.

6. vierailija Vierailija

Tummatkin ovat mahtiasemassa, kaikkialla ei maailmaa valkoihoiset hallitse. Kaikista maista löytyy rasisteja, yksilöitä, jotka kuvittelevat oman kansansa, rotunsa tai ryhmänsä toisia kaikintavoin paremmaksi.[/QUOTE]

Tätä ei tosiaan kannata umohtaa. Eri asteisesti valkoisia tummemmat tai "keltaisemmat" ovat mahtiasemassa maailmassa. Miten sitten käyttävät asemaansa ollakseen maissaan mahtiasemassa, se riippuu paljolti heistä itsestään.

7. vierailija Vierailija

Miten hyviä kirjoituksia täällä onkaan! Amanda sanoi jossain, että hän on tuttunut siihen, että valkoisten rasismia yritetään puhdistaa pois, johon joku kysyi ihan oikein, että missä sellaista on tehty (ketjuun tai amandan rasismiketjuihin liittyen). Ei missään. Koko ajan aihetta on yritetty laajentaa, jotta päästäisiin syyttelemisen ohi ja ongelman ytimeen, mutta amanda haluaa puhua raflaavin otsikoin vain siitä minkä on itse suht pienessä maailmassaan kokenut. Mikäpä siinä, mutta jos muut tietävät enemmän ja tuovat esille laajempaa kuvaa, miksi ei niin saisi tehdä?
    Näistä voisi syntyä todella mielenkiintoisia keskusteluja jos ei aloittaja koko ajan syyttelisi keskustelijoita vaan antaisi keskustelun edetä, rajaamisen sijasta. Ehkä jopa kannustaisi syvemmin pohtivia jatkamaan ajatuskulkujaan.

8. vierailija Vierailija

:)(y)

9. vierailija Vierailija

Luulen, että jotkut tahallisesti hakeutuvat erilaisiin vähemmistöryhmiin (osa tiedostamattaan), jotta pääsisivät sanomaan maailmalle verhotusti, että "minulla on sellainen psykologinen trauma,jota en osaa itse käsitellä ja käytän tätä väylänä" - avunhuutoaan. Tämä avunhuuto on usein huutajalle itselleen sokea piste, mutta muut kyllä huomaavat sen helpostikin.

Vähemmistöryhmät nimittäin antavat tuollaiselle ihmiselle "(alitajuisen) oikeuden" huudella epäilemilleen tahoille erinäisiä loukkauksia - vaikka sitten, että "olet rasisti, olet x-foobikko!" ilman että ihmisen itsensä täytyisi ottaa lusikkaa kauniiseen käteensä ja alkaa töihin itsensä kanssa.

Siinä sivussa sitten nämä traumatisoituneet henkilöt pahimillaan tuhoavat koko vähemmistöryhmän maineen ja kunnian huonolla käytöksellään.

Sellaisesta voi olla minkään vähemmistöryhmän vaikea päästä eroon.

10. vierailija Vierailija

Hmmm...miksi sinä et keskustele mielenkiintoisena kokemastasi aiheesta, vaan syyttelet Amandaa? Miten -noin ihan omasta mielestäsi- tuo oma panoksesi kannustaa jotakuta ajattelemaan po. aihetta?

Amandan tai kenen tahansa muun kirjoitukset kas kun voi jättää omaan arvoonsa ja hyppiä niiden yli, jos ei huvita lukea.

11. vierailija Vierailija

Se oli tarkoiettu ap:lle kannustukseksi ja neuvoksi. Ei syytä vastata sinulle kysymykseen johon vastaus löytyy lainauksestasi.

12. vierailija Vierailija

Amandan keskustelunavauksista on se hyöty että ne selkeyttävät lukijan ja vastaajan omia käsityksiä kustakin aiheesta, olipa hän sitten samaa tai eri mieltä.

13. vierailija Vierailija

Amandassa ei ole mitään muut hyvää kuin se, että hän aiheuttaa pahaa mieltä.

• En tykkää En tykkää x 1
  14. vierailija Vierailija

Amanda uskoineen elää haavemaaimassa, hän ei näe radikaalimuslimien kasvua ja heidän tekojaan muten kun alkuperäisväestön aiheuttamana.
    Ruotsikin on joutunut palauttamaan monta radikaalimuslimia takaisin ja lisää palautuksia seuraa.

15. vierailija Vierailija

Totta, juuri näin :).

16. vierailija Vierailija

Sinähän puhut kuin ääri-islamisti, idealsoit muslimit ja islamin uskon ja mustamaalaat suomalaiset, eurooppalaiset ja länsimaalaiset (=vihapuhetta). Jos tuon sanoo niin ei se ole vihapuhetta vaan totuus, jonka jokainen tällä palstalla näkee. Olet itsekin sanonut että rasisitisia puheita ei tule sietää, vaan ne tulee paljastaa. Kai tuon pitäisi koskea sinunkin juttuja.

• En tykkää En tykkää x 1
  17. vierailija Vierailija

Tarkoita varmaan, että sinä koet amandan kirjoitukset noin? Meitä on täällä monta kokijaa joista sinä olet vain yksi.

18. vierailija321 Vierailija

Aivan. Minä olen monista asioista täysin eri mieltä kuin Amanda, mutta en minä hänen kirjoituksistaan mieltäni pahoita. Amanda on vain yksilö, jolla on yksilön mielipiteet ja oikeus niihin.
    Omituista, että täysin vieraan ihmisen, joka ei kaiketi kenenkään jokapäiväisessä elämässä pyöri eikä siihen vaikuta, ajatukset saattavat tuollaisia palkoja nenuleihin.

• Ihana! Ihana! x 1
  19. vierailija Vierailija

Mutta kai jokaisella on myös oikeus kokea kirjoitukset omalla tavallaan? Se mikä loukkaa yhtä, ei edes liikuta toista. On niitäkin, joita mikään ei liikuta millään tavalla. Aina ei kannata pitää itseään ja omaa reaktiotaan normina. Meillä kaikilla on omat akilleen kantapäämme.

20. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    297
    Minua kai monet yrittää saada hiljaiseksi täällä. Sama tapahtuu aika usein pallon puolella, sama tai samat anonyymi tulee tännekkin huonon vointinsa kanssa ja yrittää alistaa minua omaan tahtoonsa kaikilla mahdollisessla msanoillaan minusta :)
    Hänen miele4stä minä en saa sanoa mielipidettäni ja en saisi kirjoittaa täällä ajankohtaisista asioista.
    Täällä saa myös ottaa esille negatiivistä Suomesta aivan kuin otetaan esille negatiivistä Ruotsista ja muistakin maista silloin tälläin.
    Pallolla joku "trolli" tunnusti kirjoittavansa siellä muutamalla rekatulla nikillä ja myös anonyymisti ja haluavansa sekoittaa keskustelut täysin, ei ainopastaan minuun kohdistuvaa, vaan kohdistaa kaikkeen ja kaikkiin ja sanoi nauttinansa sellaisesta käytöksestä.
    Juuri nyt ajankohtaiselle on pesiytynyt pallon huutelija, huutelijoita, ei voi erehtyä kirjoitustyylistä, toisia alistavaa tekstiä koko ajan. Ei, eivät ole vieläkään ymmärtäneet että minä en moisista alistajista välitä tippaakaan, en pahoita edes mieltäni.
    Kun eivät onnistu, niin lopulta he aina pruukaa vetää esille islamin ja alkavat nimittää minua islamaistiksi. Mutta ei sellainen kirjoittelu minuun pure, turhaa ajan kulua heille vaan.
    Mutta ok. huvinsa kullakin, heidän huvi on provosoida minua ;) yrittävät ainakin.
    -

21. vierailija Vierailija

Kannattaako siis avata ketjua josta tietää loukkaantuvansa - ja loukkaavansa muiden oikeutta mielipiteeseensä.

22. vierailija Vierailija

sinulla ei taida hissi mennä yläkerroksiin asti, eihän?

sinulel asetetaan kritiikkiä, koska SINÄ ITSE kritisoiti koko ajan muita, yleensä kritistyjä tai suomalaisia.

mutta kun sinua kritisoidaan samaan sävyyn, niin heti alkaa pillittäminen ja uhriutuminen, miksihän?

etkö tajua, että et voi suoda itsellesi erioikeuksia, vaan jos alat haukkumaan toisia, samalla annat luvan itsesi haukkumiselle.

23. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    297
    Minä en kritisoi suomalaisia, enkä kristittyjäkään. Laitan vain avauksia uutisista ja se ei ole sama asia kuin että kritisoisin, jos noin olisi niin silloinhan esim. suomalaiset lehdet koko ajan kritisoisi suomalaisia aina kun laittavat negatiivisen uutisen lehteensä :) Ymmärrättekö?
    Kannattaa teidän huutelijoitten katsoa peiliin.
    En kylläkään provosoidu huuteluistanne, olen tottunut teihin, teillä on oma huåinne ja se hupinne, se olen tällä hetkellä minä ;) Kivaa että osaa huvittaa teitä, niin tekin huvitatte minua :)
    -

24. vierailija Vierailija

kyllä sinä kritisoit ja solvaat - jastkuvasti. tämäkin palsta on täynnä niitä, ei tarvitse edes pitkälle mennä löytääkseen niitä.

25. vierailija Vierailija

Ymmärrätköhän itse mitä teet kun noin sanot? Taidat tosiaan olla niin vanha mummu, ettet oikeasti ymmärrä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri