Sanoisitko myyjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostaja

Vieras
Yhden suositun netti"kirppiksen" kautta ostin erään kankaisen tuotteen ja avatessani sitä paketista, vastaan löi melkoinen haju.. Olen itse asunut hometalossa ja tuo tuotteen haju on valitettavan tuttu.

Kuvassa näin, missä käytössä ostamani tuote on ollut joten ei ole ollut missään kellarissa/ulkovarastossa säilytyksessä.

Uskaltaisinko tästä vielä laittaa viestiä?

arkaluontoinen asia. koti on ihmiselle tärkeä paikka, mutta juurikin siksi sinun täytyy mielestäni huolellisesti harkiten ja ystävällisesti sekä huolesi ilmaisten kertoa asiasta. ei väittämällä, että heidän talossaan on hometta, vaan kertomalla omasta kokemuksestasi, ja heränneestä huolesta/ajatuksesta. myyjä voi kuultuaan loukkaantua, suuttua ja kiistää ehdottomasti, mutta alkaa ehkä ajatella ja selvittää asiaa sekä on tod.näk aikaamyöten kiitollinen sinulle. sinua harkitsisin tuotteen käyttämistä, ellei sitten sitä voi oikeasti turvallisesti puhdistaa.

Joo, en ajatellut töksäyttää omaa aavistustani vaan ihan ystävällisesti tiedustella, voisiko hänellä olla jokin aavistus, mistä haju johtuu.

Tavara menee mulla "jatkojalostukseen", teen siitä tuonne lasitetulle parvekkeelle yhden jutun. Mutta kyllä mun tuo on silti pestävä että isompi haju häviää.

Omasta puolestani en tätä niin harmittele, myyjää ja perhettään mietin.

Itse möin kankaisen tuotteen, jonka pesin ennen myyntiä, koska se oli ollut äidilläni säilytyksessä. Kyseessä on vanha omakotitalo, jossa on vahva ominaisuushaju, ei kuitenkaan hometta.Itse asun uudessa talossa.Toivottavasti tämä ostaja ei pahoittanut mieltään:)

Itse möin kankaisen tuotteen, jonka pesin ennen myyntiä, koska se oli ollut äidilläni säilytyksessä. Kyseessä on vanha omakotitalo, jossa on vahva ominaisuushaju, ei kuitenkaan hometta.Itse asun uudessa talossa.Toivottavasti tämä ostaja ei pahoittanut mieltään:)

Vanhakaan talo ei haise. Tai tuoksuuhan jokaisessa kodissa omanlaiseltaan, mutta tunkkainen, kellarimainen haju ei ole normaalia. Ja yleensä se "mummolahaju" kertoo jonkinlaisesta sisäilmaongelmasta.

Mikä se "ominaisuushaju" sitten on? Oli hometta tai ei, niin tervettä ei ole että omakotitalossa haisee. Ilmanvaihto on ainakin puutteellinen.

Kai mainitsit hajusta myynti-ilmoituksessa?

Vanha hirsitalo ei ole homeessa, jos sitä ei ole missään vaiheessa laajennettu tai remontoitu pilalle.Tässä tapauksessa mummolahaju ei ole merkki homeesta tai sisäilmaongelmista, vaan vanhempien ihmisten halusta sulkea kaikki säilöön tiiviisiin muovipusseihin kymmeniksi vuosiksi komeron perukoille:)

Yhteistyössä