Sanoisitteko naapurille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Asumme rivitalossa ja naapurilla on ihastuttava pieni koira, joka kulkee vapaana heidän takapihallaan. Monesti koira eksyy meidänkin puolelle eikä se minua häiritse, naapuri on kysynytkin haittaako jos käy meidän pihalla. Nyt kuitenkin alkoi ottamaan päähän haravoidessani, että koiruus on tainnut pitää talvella takapihaamme vessanaan. Paskoja oli valehtelematta ainakin 15 läjää. Kiltisti ne siitä haravoin pois. Mies oli kuitenkin sitä mieltä että naapurin ne olisi pitänyt haravoida ja hän kyllä sanoo. Minä oon sitä mieltä että antaa olla, turha rikkoa naapurirauhaa tämmösen takia. Kesä aikaan pitävät koiraa kiinni takapihallakin joten paskat ei silloin ole häirinneet. Talvella on irti kun ei tarkene kauas lähteä mut meidän pihaan on tarennut tulla

Asutaan kahden pikkukoiran kanssa rivarissa ja aidattiin etu- ja takapiha. En haluaisi omien koirien menevän toisten pihalle. Mielestäni jokaisen koiranomistajan kuuluu pitää koiransa omalla tontillaan eikä antaa niiden humpsutella minne sattuu. Sä olet/olet ollut todella hyvä naapuri. Asiasta voi ystävällisesti sanoa, mutta varaudu kuitenkin siihen, että naapuri nenääntyy. Ihmiset ottaa niin helposti kaiken henkilökohtaisesti.

Niin, ois pitänyt aatella niitä kakkakasoja sillon kun sanoit että ei haittaa. Koira kun ei osaa katsoa, et ollaankos nyt oman tontin vai vieraan tontin puolella. Mutta kyllä mä kävisin nätisti sanomassa. Me asutaan tämmösessä kahen paritalon yhteisössä ja meillä on kyllä pienen koiran takia aidattu takapiha ja aina säännöllisin väliajoin kyselenkin naapureilta, et onko ollu jotain häiriötä koirasta. Välillä, kun se innostuu vastailee kylän muille koirille...

Mun mielestä on ihan asiallista sanoa , ja järkevä koiranomistaja olisi jo opettanut koiransa siihen, ettei pihalle paskota. Oli sitten oma tai naapurin.

Aina mua on ihmetyttänyt se, että miksi jengi antaa koiriensa käyttää pihaa veskinä, miksei voi opettaa tienreunoille (ojaan) ja metsään. Talvisin varsinkin, voi oks sellaset pihat...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asumme rivitalossa ja naapurilla on ihastuttava pieni koira, joka kulkee vapaana heidän takapihallaan. Monesti koira eksyy meidänkin puolelle eikä se minua häiritse, naapuri on kysynytkin haittaako jos käy meidän pihalla. Nyt kuitenkin alkoi ottamaan päähän haravoidessani, että koiruus on tainnut pitää talvella takapihaamme vessanaan. Paskoja oli valehtelematta ainakin 15 läjää. Kiltisti ne siitä haravoin pois. Mies oli kuitenkin sitä mieltä että naapurin ne olisi pitänyt haravoida ja hän kyllä sanoo. Minä oon sitä mieltä että antaa olla, turha rikkoa naapurirauhaa tämmösen takia. Kesä aikaan pitävät koiraa kiinni takapihallakin joten paskat ei silloin ole häirinneet. Talvella on irti kun ei tarkene kauas lähteä mut meidän pihaan on tarennut tulla

Ja nyt sitten haittaa? Koirathan yleensä pihalla paskoo... Tietysti asian voi ottaa puheeksi ja mainita että koira on pitänyt teidän pihaa "vessana". Tietty tuollainen koiran toiminta kylläkin melko ennalta-arvattavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Tai sit aidata oma piha nyt kesällä, niin pysyy poissa.

Täällä on säännöissä kielletty aidan laitto pihalle. Sitä naapurit ensin yrittivätkin, että olisivat laittaneet aidan, mutta taloyhtiö kieltää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Ja nyt sitten haittaa? Koirathan yleensä pihalla paskoo... Tietysti asian voi ottaa puheeksi ja mainita että koira on pitänyt teidän pihaa "vessana". Tietty tuollainen koiran toiminta kylläkin melko ennalta-arvattavaa.

Ei haittaa, koira on edelleenkin tervetullut, mut ne kakat ei.

Niin, ois pitänyt aatella niitä kakkakasoja sillon kun sanoit että ei haittaa. Koira kun ei osaa katsoa, et ollaankos nyt oman tontin vai vieraan tontin puolella. Mutta kyllä mä kävisin nätisti sanomassa. Me asutaan tämmösessä kahen paritalon yhteisössä ja meillä on kyllä pienen koiran takia aidattu takapiha ja aina säännöllisin väliajoin kyselenkin naapureilta, et onko ollu jotain häiriötä koirasta. Välillä, kun se innostuu vastailee kylän muille koirille...

Haluan lisätä tähän vielä pointi pikkukoirista. Että ihmiset suvaitsee ja sietää pikkukoirilta yleensä enemmän osaksi näiden söpöstä ulkonäöstä johtuen. Jos naapurissa olisi iso/kookas koira kylän koirien kanssa juttelemassa, niin käpy saattaa palaa herkemmin. Pikkukoiralla voi olla myös isompi ääni kuin rotevammalla hundella

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Tai sit aidata oma piha nyt kesällä, niin pysyy poissa.

Täällä on säännöissä kielletty aidan laitto pihalle. Sitä naapurit ensin yrittivätkin, että olisivat laittaneet aidan, mutta taloyhtiö kieltää.

Entäs verkkoaita, meidän taloyhtiössä se kävi, vaikka muu aita ei käynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja ruljanssi:

Haluan lisätä tähän vielä pointi pikkukoirista. Että ihmiset suvaitsee ja sietää pikkukoirilta yleensä enemmän osaksi näiden söpöstä ulkonäöstä johtuen. Jos naapurissa olisi iso/kookas koira kylän koirien kanssa juttelemassa, niin käpy saattaa palaa herkemmin. Pikkukoiralla voi olla myös isompi ääni kuin rotevammalla hundella

No meil ei ihan tyypillinen pikkukoira eli buudeli ole vaan karkeekarvanen kettari (säkä alta 40cm)ja luojan kiitos ei usein hauku ja on kokoisekseen kumman kumee haukku eli ei oo semmosta räkytystä. Mutta mitäpä sitä uroskoira luonnolleen voi kun kylän narttuukoirat haukahtelee välillä. Itteä ärsyttää se pienikin jonnijoutava louskutus, naapureita se ei tunnu häirihtevän tai niin ne ainakin väittää :)

Voisithan sinä ap sanoa naapurille, että sanoit kyllä että ei haittaa että koira käy pihalla, mutta et itse oikein silloin ymmärtänyt että toki sitten siellä pihalla on sitä ulostettakin sen jälkeen. Ja voit sanoa, että koira ei teitä tosiaan muuten häiritse, mutta ne ulosteet ei ole kivoja siellä teidän takapihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voisithan sinä ap sanoa naapurille, että sanoit kyllä että ei haittaa että koira käy pihalla, mutta et itse oikein silloin ymmärtänyt että toki sitten siellä pihalla on sitä ulostettakin sen jälkeen. Ja voit sanoa, että koira ei teitä tosiaan muuten häiritse, mutta ne ulosteet ei ole kivoja siellä teidän takapihalla.

Mies sanokoon jos haluaa sanoa, mutta tosiaan vaikka kuvailemallasi tavalla. Minusta on ihana kun se suloisuus tulee väliin virkistämään päivääni tohon takapihalle. Itse haluaisin kovasti koiraa muttei voida ottaa kun on allergiaa perheessä.

ja mä tosiaan, mulla kun ei ole koskaan ollut omaa koiraa, niin en varmaan itsekään olis tajunnut että sen koiravierailijan jäljiltä olis takapihalla sitten sitä ulostettakin enemmän :) Lapsena meillä oli koira, mutta se aina lenkitettiin ja kävi metsässä tarpeillaan eikä takapihalla.

Uusimmat

Yhteistyössä