Sanokaa ettei mun tarvi välittää mun kaverin sanomisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Siis kun oon menos töihin syksyllä kun kuopus on silloon reilu 2v ja kaverini, kylläkin oikein sellanen kotiäitifanaatikko, ihmettelee suureen ääneen miksi menen töihin kun saisi olla vielä vuoden kotona. No menen siksi kun tykkään olla töissä ja kun mun töihin meno ei tarkoita sitä että lasten tarvis olla kuitenkaan hoidossa pitkiä päiviä. Tulee vaan vähä sellanen paskamutsi-fiilis, ajatella, kun mää ihan nautin omasta työstäni, vaikka nautin lasten kanssa kotona olemisestakin. Ilmeisesti nämä kaks asiaa on jotenkin toisensa pois sulkevia tai jotain, siis joidenkin mielestä.

No joo, ei mulla muuta. Rupes vaan ärsyttämään.

Sano sille että "en halua olla enää vuotta kotona".

Sitäpaitsi, kyllähän ihminen SAA olla kotona vaikka siihen asti kun lapset muuttaa pois...ihmeen monella kotiäitiyden nimeen liputtavalla unohtuu tämä, ja takertuvat vain siihen kolmeen vuoteen (lue: kotihoidontukeen).

Onnekas olet, jos työsi on mielekästä ja työssäkäyntisi ei tarkoita sitä että lapsilla olisi superpitkät hoitopäivät :). Nauti siitä.

• Tykkää
Reactions: nöppönen ja Vanna
sano sille kaverille, että jos sille on kotiäitiys oikeasti tosi tärkeä arvo (niinku saa ollaki, vapaa maa) niin sen ei kannattais tuhlata energiaa vouhkaamalla sellaisista valinnoista, jotka ei hänen luomaansa elämään kuulu. koska jos hän vouhkaa, hän vain viestittää, ettei ole varma omasta valinnastaan vaan haluaa, että se toinenkin vaihtoehto pyörii koko ajan hänen ajatuksissaan. silloin kun ihminen on varma valinnoistaan, hän ei moiti toisten valintoja. eikä hän käytä yhtään energiaa niiden pohtimiseen eli houkuttelemiseen elämäänsä. tee vain valintasi oman perheesi, itsesi, hyväksi, niin elät silloin sitä elämää, jota tulit tänne elämäänkin.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Nii... no tota ite menin esikoiseni kanssa töihin hänen ollessaan 11 kk.

Eli siihen 9 kk asti sain kelasta niitä suurimpia "tuloja" joilla vielä jotenkuten pärjäsi ja siihen perään pidin 2kk kesälomia poies töistäni ja palasin takaisin.

Tämän toisen kohdalla samat on suunnitelmat.

Elikkä toi 2 vuotta kuulostaa kyllä ruhtinaalliselta ajalta.

Sun ei tartte välittää kaverisi sanomisista. :hug:

Eikä toi asia edes kuulu hänelle millään muotoa, jokainen tekee tykönänsä omat ratkaisunsa.

Nyt vain nautit näistä hetkistä lapsesi kanssa ja sitten syksyllä suuntaudut uusiin tuuliin mieli avoimena :)!

Mistä te näitä hourupäisiä ystäviä oikein haalitte. Itse menin töihin molempien lasten kohdalla heidän ollessa 8kk ja 13kk eikä yksikään kaverini ole negatiiviseen sävyyn asiaa kommentoinut.

joo siis ensinnä alan tehdä vajaata viikkoa (4 työpäivää ja 3 vapaata viikossa) ja toiseksi lapsilla on kaks hoitopäivää viikossa. Mielestäni ihan ok. Ne siis on 5 päivää kotihoidossa eli tosi paljon!

Siis tuo mun kaveri itse aikoo olla kotona kunnes nuorinkin on koulussa ja se on sitä mieltä että lapsi menee pilalle ja traumatisoituu jos joutuu päivähoitoon. Päivähoito on siis sen mielestä suoraan s:tanasta :O siis ihan ok mulle jos haluaa hoitaa lapsensa kotona, ihan sama, mut mä haluan tehdä töitäkin.

Viimeksi muokattu:
Itse olen palaamassa töihin kun kuopus on 1v2kk. Välillä tuntuu ikävältä, mutta toisaalta välillä odotan sitä aikuisten seuraa, mistä nyt ollu kyllä puute.

Esikoinen on tuolloin 4v6kk ja ei ole ollut päiväkään päiväkodissa/pph:lla. Joten hällekkin tekee kyllä jo ihan hyvää. Ei noi perhekahvilat oikein "aja samaa asiaa" ja kerhoja ei ole.

joo siis ensinnä alan tehdä vajaata viikkoa (4 työpäivää ja 3 vapaata viikossa) ja toiseksi lapsilla on kaks hoitopäivää viikossa. Mielestäni ihan ok. Ne siis on 5 päivää kotihoidossa eli tosi paljon!

Siis tuo mun kaveri itse aikoo olla kotona kunnes nuorinkin on koulussa ja se on sitä mieltä että lapsi menee pilalle ja traumatisoituu jos joutuu päivähoitoon. Päivähoito on siis sen mielestä suoraan s:tanasta :O siis ihan ok mulle jos haluaa hoitaa lapsensa kotona, ihan sama, mut mä haluan tehdä töitäkin.

Teet aloituksen töihin menosta ja...

"lapsilla on kaks hoitopäivää viikossa"

Onko sinullakin karannut mopo käsistä vai oletko liioitteluun taipuvainen?

[QUOTE="vieras";25868330]Teet aloituksen töihin menosta ja...

"lapsilla on kaks hoitopäivää viikossa"

Onko sinullakin karannut mopo käsistä vai oletko liioitteluun taipuvainen?[/QUOTE]

siis miten niin karannu mopo käsistä? :O en nyt ihan tajunnu. pointti on siis se että kaverini mielestä jopa 2 hoitopäivää viikossa on liikaa.

Lapset on pieniä niin häviävän lyhyen ajan, että varmasti olisin mahdollisimman kauan kotona, vaikka kuinka työstäni tykkäisin. Uskon, että lapsen etu on olla kotihoidossa ainaki sinne noin 3v ikään (ei, raja ei muodostu kht:n maksuajasta, vaan lapsen fyysisestä ja psyykkisestä kehitystasosta), ja tuon edun asettaisin oman työintoni edelle.

Silti: toi 2pv viikossa ei todellakaan oo paha.

[QUOTE="vieras";25869209]Sinulle siis tulee paskamutsi-fiilis 2 hoitopäivästä viikossa?

Oletko tosissasi?[/QUOTE]

No ei tullu aiemmin kun vasta nyt ku kaveri selosti kuinka hän on lukenu psykologiaa NIIIIIIIN paljon ja hänen mielestä jopa kaks hoitopäivää viikossa on liikaa. Siis kaverini vaan osaa esittää asian niin että tuli vaan sellanen olo että se pitää mua varmaan ihan huonona äitinä. Taloudellista pakkoa ei ois mennä töihin vielä.

Lapset on pieniä niin häviävän lyhyen ajan, että varmasti olisin mahdollisimman kauan kotona, vaikka kuinka työstäni tykkäisin. Uskon, että lapsen etu on olla kotihoidossa ainaki sinne noin 3v ikään (ei, raja ei muodostu kht:n maksuajasta, vaan lapsen fyysisestä ja psyykkisestä kehitystasosta), ja tuon edun asettaisin oman työintoni edelle.

Silti: toi 2pv viikossa ei todellakaan oo paha.

Mä tuossa kirjoitin aiemmin että jos mun töihin meno tietäisi lapsille täyttä hoitoviikkoa 5 päivänä viikossa 9 tuntia/päivä, niin en menisi vielä. KOen että se on liikaa 2vuotiaalle. Mutta kahtena päivänä viikossa on mun mielestä ihan ok, eikä päivät aina ole täysiä, jotkut hoitopäivät tulee olemaan 4 tuntisia.

Yhteistyössä