sanokaa mulle että tää ei ollut lapsivettä!! ennenaikaisen synnytyksen kokeneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv24+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv24+1

Vieras
rakasteltiin,mies ei tullut,mutta mulla valui sellasta kirkasta pitkin jalkaa ja tuli paperiinkin. voiko se olla lapsivettä? jos on niin mitä seuraavaksi tapahtuu ja kuinka pian? oonko mä nyt vaan hysteerikko vai mitä? mutta en mä nyt ikinä yksin saa tollasta nestettä aikaiseksi

Mulla on tullut lapsivesi kesken rakastelun. :kieh: Sitä valui reisiä pitkin sänkyyn ja vielä uudelleen housuillekin. Kätilö meinas, ettei mitään vettä noin voi tulla :o koska ei jatkunut. Lapsivettähän se kuitenkin oli, kalvoihin oli tullut yläosaan reikä. Käynnistettiin samana iltana.
Kävisin tarkistuttaan.

mulla joka raskaudessa valuu seksin jälkeen ja ilmankin ihan vettä ulos mutta se on useimmiten ihmisillä valkovuotoa vain. itse vaihtelen koko ajan housujakin kun sitä vaan tulee joka päivä sitten. kerran olin tikkutestissä varuilta mutta negahan se oli

Veikkaan kyllä ihan 'normaalin' mutta runsaan eritteen puolesta, sen voi kyllä käydä helposti tarkistuttamassa jos pelottaa.
Jos ei vuotoa tule lisää, niin voin olla aika varma ettei se ole lapsivettä, sitä kyllä tulisi ja tulisi enkä tiedä voisiko sitten enää paljoa tehdä... :/

Normaalisti seksin ei kyllä pitäisi tuottaa mitään ongelmia raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Jos ei vuotoa tule lisää, niin voin olla aika varma ettei se ole lapsivettä, sitä kyllä tulisi ja tulisi enkä tiedä voisiko sitten enää paljoa tehdä... :/

Tätä justa hain, eli mullekin kätilö sanoi, että kyllä sitä tulis ja tulis, ei ois loppunut pariin lorahteluun. Mutta niinpäs vain tikkutesti näytti toista, ja tosiaan reikä kalvoissa ylhäällä.

tuttemui: kun se kerran oli lapsivettä sulla, niin tuliko sulle mitään muita ns.oireita?

kävisin tarkistuttamassa,mutta mutta pitääkö tässä äitiyspolille lähteä vai neuvolaan? ja miten hiivatissa sitä kehtaa selittää että rakastelun jälkeen valui kirkasta nestettä pitkin reittä (typerää hävetä tuollaista onhan se kuitenkin ihan normaalia että rakastelee,mut jotenkin siitä puhuminen :o )

Veikkaan kyllä ihan 'normaalin' mutta runsaan eritteen puolesta, sen voi kyllä käydä helposti tarkistuttamassa jos pelottaa.

Normaalisti seksin ei kyllä pitäisi tuottaa mitään ongelmia raskaana.

on myös mahdollista että on korkea vedenmeno, eli reikä lapsivesikalvoihin on tullut ylhäälle, ja siksi sitä ei loisku kaiken aikaa.
näin kävi mulle..
apteekista saa niitä liuskoja mistä näkee onko lapsivettä.

ap, todennäköisesti kaikki on hyvin, mutta riskejä ei kannata ottaa. kannattaa soittaa neuvolaan tai käydä siellä apteekissa. :flower:

Ehdottomasti käy tarkistuttamassa asia. Jos kalvoihin tullut reikä,niin synnytyksen alkamista voidaan ehkä pitkittää kuitenkin vielä sairaalassa,luulen näin. Lapsella silloin paremmat mahdollisuudet selviytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:

Tätä justa hain, eli mullekin kätilö sanoi, että kyllä sitä tulis ja tulis, ei ois loppunut pariin lorahteluun. Mutta niinpäs vain tikkutesti näytti toista, ja tosiaan reikä kalvoissa ylhäällä.

Mulla on 3 synnytystä alkanu lapsiveden lorahduksella, eikä sitä kyllä tule ja tule. Jos reikä kalvoihin tulee johonkin ylös, se lirahtaa, mikä on reiän yläpuolella, mutta ei sen jälkeen mitään valu.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
tuttemui: kun se kerran oli lapsivettä sulla, niin tuliko sulle mitään muita ns.oireita?

kävisin tarkistuttamassa,mutta mutta pitääkö tässä äitiyspolille lähteä vai neuvolaan? ja miten hiivatissa sitä kehtaa selittää että rakastelun jälkeen valui kirkasta nestettä pitkin reittä (typerää hävetä tuollaista onhan se kuitenkin ihan normaalia että rakastelee,mut jotenkin siitä puhuminen :o )

Eihän sitä tilannetta tarvi selittää, kunhan sano että lorahti jotain =)

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:

Ihan reilusti kerrot tilanteen, vaikka puhelimessa jos kasvotusten hävettää. Meillä ainakin neuvolassa tarkistavat. Soita neuvolaan ja kysy ohjeita.
Ja mulla ei siis tullut mitään oireita, mutta menin varalta ambulanssilla sairaalaan saatujen ohjeiden mukaan, siellä tarkistettiin, että kyse oli vedestä ja odoteltiin. Tulehduskokeitakin otettiin ja lopulta päättivät laittaa käynnistystipan, kun ei muuten mitään tapahtunut.
Tsemppiä :hug: Ja toivottavasti olis jotain muuta kuin vettä.

niin eihän sen rakastelun pitäisi tehdä mitään. mutta eihän pitäisi senkään että kävelee hissukseen normaalia enemmän ja kantaa pari pientä puu sylillistä,mutta niinpä esikoinen meinasi syntyä 1kg painoisena enkä ollut muuta ehnyt ku kantanut vähän puita ja kävellyt,siihen saakka oli ollut ihan normaali raskaus(silloin ei kyllä mitään lapsiveisä tullut vaa kovat supistukset).

-en tiedä voisiko sillä olla vakikutusta että olen viimeisen 3vko ollut koko ajan kipeä?-> flunssa:poskiontelontulehdus ja lisäksi oksentelen vieläkin :(

Yhteistyössä