sanokaa mulle että tämä loppuu joskus..jooko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rättiväsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rättiväsy

Vieras
Oon niiiin poikki!
Miten ihmeessä saisi tuon vauvan nukkumaan kunnolla? Viimeyö esim.nukahtaa ysiltä, herää ennenkuin alan itse nukkumaan (n.klo 22.30) ja sitten kokoyön niin että laskin olleeni 8,5h "nukkumassa" jonka aikana kävin SEITSÄMÄN kertaa vauvan huoneessa antamassa tutin tai vettä. :( olo on taas niin freessi että.
-ei nuku samassa huoneessa koska heräsi jokaiseen mun kääntymiseenkin jne
-ei ole syönyt öisin kahteen kuukauteen, joten en ajatellut ns vierottaa takaisin yösyöntion (on välillä epäilyttänyt että voiko olla nälkä kun kasvaa niin hurjaa vauhtia)
-olen lukenut jostain vauvan unisykleistä, et pari tuntii, mut eikö sitten pitäisi oppia nukahtaan uudestaan ilman apua..?
-vauva on perusterve ja kehittyy normaalisti (maitoallergia lievä on)
-nukahtaa illalla aina omaan sänkyynsä, joskus itkee mutta yleensä vähän vaan touhuilee ja sitten alkaa nukkumaan..eli ei häntä muutoinkaan "nukuteta"
-kaksi hammasta on tullut ja nukkui silloin ihan yhtä huonosti

Alkaa olla keinot vähissä, tai en oikein tiedän mitä voin tehdä? Odottaa että aika kuluu? :(

Ja ei kiitos niitä " iteppäs hankit lapsia koeta kestää "-juttuja. Esikoinen nukkui hyvin vauva-ajan joten tiedän sen toisenkin polun olevan! Hän nukkui kyllä huonosti sitten isompana,tai nukkumaanmeno oli hankalaa.mutta ei siitä nyt.

[QUOTE="vieras";29080268]Älä vie vettä ja ota tutti pois. Siinä ne mun keinot.[/QUOTE]

käytännön toteutus?mitä mä teen sitten kun huutelee?annan huutaa?

Lisään vielä, että meillä oli katkonaiset unet aina sinne kahteen ikävuoteen, jolloin vieroitettiin tutista. Sen jälkeen vasta alkoi nukkua täydet yöt. Ja siis JOKA yö siihen asti piti se tutti lyödä pari kertaa suuhun vähintään. Oon potkinu itteäni (ja miestä... :D), ettei älytty aikaisemmin vierottaa tutista...

Ja tuo vesi; vauva tottuu nopeasti eri tapoihin. Jos oot aina kiikuttanut vettä kun herää, niin sitähän se nyt sitten osaa jo odottaa. Ei lapsen tarvitse yöllä lipitellä yhtään mitään. Kylmästi vaan palvelut pois. Pari yötä varmasti huutelee, mutta sitten hoksaa mistäsiinä on kyse.

[QUOTE="vieras";29080268]Älä vie vettä ja ota tutti pois. Siinä ne mun keinot.[/QUOTE]

Täsmälleen samaa mieltä. Silloinkun tutista on enempi haittaa kuin hyötyä on aika vieroittaa. Vettä voit antaa kerran yössä jos vauva saa raivarit tai muuten pitää puolen tunnin huutokonsertin, huutaessa tulee jano. Noin muutoin ei se tarvi vettä yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja rättiväsy;29080271:

Meillä tehtiin tassuttelu-unikoulu silloin kun lopetettiin yösyötöt. Tutti kun vieroitettiin niin annettiin vaan huutaa, kerran käytiin sanomassa että nyt on yö ja nukutaan ja sen jälkeen sai huudella aikansa ja nukahti itsekseen. Mutta oli silloin jo 2-vuotias, eli ymmärsi kun sanottiiin että on yö ja nyt nukutaan.

Minkäikäinen vauva teillä on? Tassuttelua voisitte kokeilla, ohjeet MLL:n sivuilla. Kolmessa yössä meillä oppi toinen nukkumaan ilman tissiä, toinen oppi yhdessä yössä mutta hän onkin ollut aina parempi nukkuja, eikä ole koskaan huolinut tuttia.

Mulla oli eka myös huono nukkumaan, tai sitten en vaan vielä osannut niin hyvin vauvojen kanssa. Pari asiaa mitä suostitelisin:
- koita saada vauva sun kanssa samaan ryhmiin, ei vauvan ole mikään pakko mennä nukkumaan aikaisin, yhtä hyvin voi mennä nukkumaan vaikka klo 23 jos säkin meet. (mutta että rytmi olis aina aika sama) jolloin te molemmat nukkuisitte samaan aikaa, jolloin se pidempi pätkä hyvää unta tulis sullekin.
- ei ehkä sovi sulle (mitä kirjoititkin) mutta mä pidin vauvani kainalossa, siis lähellä. Jos vauva ikisi tms. niin silittelin vaan, ei tarvinnut nousta tai liikkua. Jos lapsi on toisessa huoneessa niin jo matkalla sinne hän ehkä saattaakin jatkaa uniaan ja sitten sä meet takas sänkyyn ja menee aika ennenkun nukahdat.

Mutta menee se ohi =) nyt kun lapset on jo isompia niin kaikki nukkuu kun pikkupossut. Ota vaan rennosti se päivä kun olet nukkunut huonosti, löhöilet sohvalla ja käyt vaan vähän happihyppelyllä ja otat vaikka päiväunet ja vähän hemmottelet itseäsi.

Raskasta se on, mutta ohi menevää

Alkuperäinen kirjoittaja rättiväsy;29080271:

Pötkötät pinnasängyn vieressä ja silität vaikka jalkaa pinnan ravosta, hyräile tai laula. Mutta älä silitä uneen saakka vaan vain sen verran että rauhoittuu että oppisi nikahtamaan itsekseen. Välillä boit ottaa syliin jos huuto yltyy, mutta heti kun on rauhoittunut niin laske takaisin sänkyyn. Aluksi joudut tämän toki toistamaan kymmenkunta kertaa.

Kiitos vastauksistanne. Toi vesihomma lähtee nyt alkuun veks, en edes ole ajatellut asiaa tottumuksen kannalta..itse vaan tumppaan aina sitä vesipulloa suuhun et rauhottuu ja tutti perään. :|
Oisko järkevin että kokeillaan enste olla päivällä ilman tuttia? Esikoiselle ei tutti koskaan edes kelvannut niin aika tympee että nyt on ongelma toisinpäin..siis ikäänkuin.

Alkuperäinen kirjoittaja rättiväsy;29080411:
Kiitos vastauksistanne. Toi vesihomma lähtee nyt alkuun veks, en edes ole ajatellut asiaa tottumuksen kannalta..itse vaan tumppaan aina sitä vesipulloa suuhun et rauhottuu ja tutti perään. :|
Oisko järkevin että kokeillaan enste olla päivällä ilman tuttia? Esikoiselle ei tutti koskaan edes kelvannut niin aika tympee että nyt on ongelma toisinpäin..siis ikäänkuin.

Meillä lopetettiin ensin tutin päiväkäyttö ja siitä meni varmaan parisen kuukautta ennen kuin otettiin yöltäkin pois. Todella kivuttomasti meni, mutta ikää tosiaan oli sen 2 vuotta melkein. Unilta saatiin loppumaan siten, että yhtenä päivänä mies vaan leikkas tutista kärjen irti ja näytti pojalle, että tutti on rikki. Poika kohautti olkiaan ja meni nukkumaan. Unien jälkeen totesi, että tutti on rikki ja vei sen itse roskiin eikä oo sen koommin tuttia kysellyt :)

Uusimmat

Yhteistyössä