Sanokaa nyt yksikin hyvä syy miksi lapsella PITÄÄ Olla lassiteciä,ticketiä tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, näin nyt viikon lapsella Stadiumista ostettua tosin kaksioista pukua käyttettynä huomasin tänään, että takin tarranauhoista osa oli alkanut lähtemään saumoistaan irti. Eihan se sen takin käytettävyyttä haittaa, mutta mua vaan jotenkin ärsytti. En tida viitsiä kuitenkaan sen takia lähteä vaihtamaan.

Samoin joissain haalareissa (mutten muista merkkiä tms) on ollut ne jalan alle tulevat kuminauhat neulottu kiinni haalariin. Eli kun ne ainakin meillä jossain vaiheessa talvea kuluu vaihtokuntoon, ei pysty vaihtamaan muta muin purkamalla. Ja myönnettäköön, en huomaanut tällaista seikkaa ostettaessa tarkistaa.

Kyllä se nyt vaan on nykyäaikaa. Ei kukaan myöskään enää hiihdä millään lankkusuksilla, vaikka niilläkin ennenvanhaan hyvin pärjättiin ja hiidettiin satoja kilsoja/talvi. Tai kanna vettä kaivosta sisälle, vaikka ennenkin niin on tehty.

Kaikkeen tottuu, mutta tietyt asiat kyllä on kehittyneempi ja parempia kuin vanhempi versio. Siksi meilläkin kosteussuojapuvut lapsilla ja itsellänikin.

[QUOTE="vieras";25383401]Mutta vedenkestäviä ja hyviä haalareita saa halvemmallakin? Lähinnä naurattaa vaa, jos joku oikeasti kuvittelee että ne halvemmat eivät oikeasti kestäisi vettä ja viimaa. Kyllä ne kestää. Meillä on lindexin vettä ja tuulta pitävä lämmin toppahaalri jo toista talvea käytössä. Hyvä on ollut. Taisi maksaa 50e.[/QUOTE]

ja meillä niistä taas tosi huonoja kokemuksia eli vesi tullut läpi ihan kertaheitosta kun vertaa laadukkaampiin merkkeihin :( tosin ulkonäöllisesti olen tykännyt noista simppeleistä lindexiläisistä, käytössä ne ei vaan meillä toimi!

Meillä ainakin kaikki serkuilta saadun vanhat haalarit päästää loskakelillä kosteuden läpi. Alko tympimään pukea toppapuvun päälle sadehousuja kun ulkona ollaan monta tuntia ja tuo neiti istuis räystään alla tuntitolkulla. Ostin alesta lassietecin, joka todellakin pitää kaiken kosteuden ja ei tarvi murehtia sen enempää.

Muuten en tiiä miks pitäs =)

Mä en varsinaisesti pitäisi Lassieta minään "merkki"haalarina. Hyvä se kyllä on, ainakin noi missä on tuo supratech kangas tai mikä merkki onkaan. :)

Itse yritin hakea ns halpismerkkiä täksi talveksi kakkoshaalariksi. HM:llä olikin kivan värinen (vaikka kosteussuojattu) haalari. Mitoitus oli kuitenkin ihan syvältä. Siinä koossa joka oli käytössä hihat olivat ihan liian lyhyet. Kokoa isommassa hihat oli hyvän pituiset mutta vastaavasti lahkeet oli sitten ihan tolkuttoman pitkät. Sen lisäksi puku oli niin jäykkä ettei poika saanut käsiä kunnolla ylös, ja valitti että on pahan tuntuinen päällä. : /

Alesta sitten löysin Luhdan (ei kosteussuojattu) haalarin 18€:lla. Normihinta oli 50 tai 60€. Toista kertaa päällä ja polvessa oli monen sentin repeämä. Sen lisäksi poika rutisee aina kun pitää pukea kurikset päälle. Onneksi on tosiaan kakkoshaalari... Ykköshaalarina oleva Reima on kestänyt ehjänä, eikä tarvitse kuriksia joten äidinkin hermo pitää paremmin.

Eli meille tulee ensivuonnakin kunnon haalarit, mielellään corduraa tai jotain muuta sepelin/kallion/betonin kestävää materiaalia. Ja kosteussuojalla. Saa olla käytetty, mutta pojalle kokoa 110 on vaikea löytää ehjää käytettyä, sattuneesta syystä.

Viimeksi muokattu:
lukematta nyt muiden vastauksia, niin muistan kyllä kuinka paskamaista oli kun oli likomärkä tullessaan sisälle. ja kun oli vaan se yks ulkovaatekerta eikä mitään vaihtovaatteita niin se laitettiin märkänä päälle kun uudelleen lähdettiin ulos. jos kerta teknologi on kehittynyt sen verran että nykyvaattet pitää vettä niin miks pitää etsimällä etsiä semmosia kamppeita mitä me lapsuudessa käytettiin. pitääkö sun lasten myöskin hiihtää puusuksilla ilman minkäänlaista voitelua?

mulla ei oo selkeetä muistikuvaa semmosesta ajasta kun ite oon ollu kurahousuikäinen, mutta uskoisin että ne ei oo mitkään kaikkein mukavimmat päällä. tietty päiväkotiin menessään munki lapset varmaan saa ne kurikset päälleen, joten eivät tule aivan pilalle hemmoteltua.

itse ostin remun puvun alesta sain alle 50e. kun sain halvalla. oli sielä vinot pinot kaikenlaisia mutta en jaksanut tonkia vaan otin ekan puvun mistä löyty sopiva koko.
mä en oo minkään kosteussuojien perään. ei me olla pihalla jos sielä sataa tai ei ainakaan istuta missään että tarvis olla jotain kosteussuojia.
olen miettinyt miksi lapsena puetaan kaiken maailman suojahaalareihin. sitten kun lapset kasvaa teineiksi, ne pukeutuu talvellakin napapaitoihin ja ohuihin sukkiksiin talvella. mihin loppuu näiden äitien 'suojavaatetus' lapselle

mä en oo minkään kosteussuojien perään. ei me olla pihalla jos sielä sataa tai ei ainakaan istuta missään että tarvis olla jotain kosteussuojia.
olen miettinyt miksi lapsena puetaan kaiken maailman suojahaalareihin. sitten kun lapset kasvaa teineiksi, ne pukeutuu talvellakin napapaitoihin ja ohuihin sukkiksiin talvella. mihin loppuu näiden äitien 'suojavaatetus' lapselle

Me taas ollaan pihalla suunnilleen säällä kuin säällä. Ja koska ollaan pihalla, niin en näe mitään järkeä siinä ettei lapset saisi touhuta vapaasti, kieriä maassa jos huvittaa ja mitä nyt tollaset 4 ja 2-vuotiaat yleisesti tykkää tehdä.

Mitä taas tulee teini-ikäisiin.... Sehän on aika sama mitä äiti käskee laittaa. :D Napapaita tai mikä sattuukaan olemaan muotia viuhahtaa kuitenkin päälle heti kun äidin silmä välttää.

[QUOTE="hmmm";25383320]Eihän ennenkään lapsille ollut kaikenmaailman hilavitkutin haalareita? Miksi nykyään on suurinpiirtein lastensuojelun paikka, jos lapselle ostaa 40e haalarin?
Mä käytin lapsena siskojen vanhoja toppapukuja talvella ja ne saattoivat olla monta talvea käytössä. Multa se sama haalari jatkoi vielä pikkusiskolle. Eli neljä siskosta käytettiin yleensä samaa pukua. Aina kun jäi edelliselle pieneksi, niin nuorempi sai. Mä en lapsena pahemmin sairastellut ja mulla ei ole mitään huonoja muistoja lapsuuden talvista tms.

Miksi on niin tärkeää nykyään, että lapsella pitää olla 200e haalari, jossa suuripiirtein yksi suojakerros sitä varten jos jääkarhu raapaisee + ne sata muuta.

PS: Munkin lapsilla on kyllä ticket ja lassietec tällä hetkellä. Ovat kalliita ja kestäviä, mutta mä ostin ne kyllä ulkonäön takia:D[/QUOTE]

Mulla oli lapsena aina aivan PUHKIKULUTETUT haalarit. Kiersivät serkuille ja siskoille ja joka paikkaan, ja sitten kun minä sain ne, olivat hiutuneet ja kastuivat suunnilleen yhdestä lumihiutaleesta ja olivat kylmiä. :( Ulkonäkö on mulle iso tekijä haalareissa, sen lisäksi tietysti että ovat kestävät ja hyvää materiaalia. Kyllä siitä kannattaa maksaa ja meilläkin haalarit kulkee eteenpäin eikä ole "yhden talven kamaa"

Yksikin syy ; no että lapsella olisi hyvä olla. Että se saa istua loskakasassa, ilman että äiti komentaa sieltä pois koska haalari kurastuu tai kastuu. Ja ettei tarvitse tunkea päälle niitä pirun kurahaalareita!

Siinä mun mielestä jo monta hyvää syytä!

No henk koht omalla kohdalla hyviä syitä on mm. se, että oon tosi pihi ihminen enkä raaski tuhlata rahaa tuotteeseen joka meillä ei kestä käyttöä.

Ja mitä tuohon "ei sitä ennenkään ollu" niin ei ennen ollu montaa muutakaan asiaa. Ei ollu turvaistuimia, itkuhälyttimiä, kertakäyttövaippoja, lapsilla ei ennenvanhaan ollu omia huoneita, nippanappa oli yhteinen huone monella lapsella jne. Että jos nyt vaatetuksessakin pitää mennä sen mukaan mitä ennenvanhaan oli niin kaiketi ap huomioi tämän asian muissakin asioissa? Miksi ei saisi hyödyntää kosteussuojattuja vaatteita kun niitä kerran on nykyään olemassa? :O Senkö takia pitää ostaa niitä veden läpi päästäviä kun ennenkin oli vain niitä? aika outo ajatus mun mielestä.
ja itse asiassa, reima toi ekat kosteussuojatut puvut markkinoille jo joskus 60-luvun alussa (en muista tarkkaa vuotta, se löytyy reiman sivuilta). Mulla on ainakin ollu kosteussuojapuku pienenä...(oon 70-luvun lapsia).

itse ostin remun puvun alesta sain alle 50e. kun sain halvalla. oli sielä vinot pinot kaikenlaisia mutta en jaksanut tonkia vaan otin ekan puvun mistä löyty sopiva koko.

Niin se remun puku on kyllä niitä kosteussuojattuja pukuja. vai onko sulla se käsitys että kosteussuojapuku maksaa aina vähintään kaks sataa? :D

siksi koska ulkoillaan kelillä kuin kelillä ja kokemus on opettanut että Ticketillä pärjää sekä loskassa että -25 asteen pakkasessa ja en viitsi vaihtaa merkkiä kun hyvä löytyi. tätä ennen kokeiltu 3 eri merkkiä huonoin seurauksin.

Hassua miten ristiriitaisia tunteita Ticket herättää. Lieneekö johtuvan nimestä? Vai siitä että on niin suosittu merkki?

NO, kummiskin; tottahan se on että ticket on a)LÄMMIN b)kestävä c)kivannäköinen
Kun kerran on sen kokeillu, ei turhaan osta parikymppiä halvempaa haalaria,joka ei ole mitään näistä kolmesta kohdasta. Tyhmähän olisi,jos huonompaa ostaisi.

[QUOTE="vieras";25386448]Hassua miten ristiriitaisia tunteita Ticket herättää. Lieneekö johtuvan nimestä? Vai siitä että on niin suosittu merkki?

NO, kummiskin; tottahan se on että ticket on a)LÄMMIN b)kestävä c)kivannäköinen
Kun kerran on sen kokeillu, ei turhaan osta parikymppiä halvempaa haalaria,joka ei ole mitään näistä kolmesta kohdasta. Tyhmähän olisi,jos huonompaa ostaisi.[/QUOTE]

Se johtuu siitä että Ticket on in. Itse oon käyny täällä palstalla jo usean vuoden ajan, vielä pari vuotta sitten tämä palsta oli ihan täynnä aloituksia reimatecciinn liittyen, ja nimenomaan samoin kuin nyt eli halpisten suosijat heittää lokaan reimatecin suosijoiden niskaan. Nyt kun reimatec on out ja ticket on in niin jostain syystä ne reimatecci aloitukset on hävinneet melkein kokokaan. Kaikki keskittyy nyt Tickettiin :D sitte kun Ticket on hetken päästä out niin ei sitte kukaan enää sua katto pitkään vaikka ostaisit sitä, sitte haukutaan sitä merkkiä joka sitte on suosittu ja haluttu. uskallan veikata että se merkki vois olla Wheat. Nyt ei varmaan monikaan mamma ees tiiä mikä se on mutta veikkaan että parin vuoden päästä kaikki Wheatin ostajat on vaatteilla koreilijoita näin palstan oppien mukaan. Nyt sitä voi vielä ostaa joutumatta kenenkään kynsiin (itse oonkin tässä tilaamassa kuopukselle kyseistä merkkiä... :D )

Jälleen kerran tulen toteamaan että tietyt äidit voisi oikeasti kehitellä itselleen jotain elämäntynkää. En voi sille mitään, mutta musta on todella säälittävää kilpailla lastenvaatemerkeillä, itse asiassa mitään niin säälittävän idioottimaista ei tule nyt mieleen. Harkitkaa oikeasti hoitoon menoa.

Ja itse aiheeseen; ostan kosteussuojattua haalaria siksi ettei tarvitsisi lähteä kesken kaiken pihalta sisälle, haalarin pitää kestää sen verran. Onhan mulla itselläkin kosteussuojatut takki ja housut, miksei siis lapsellakin? Kurakeleillä (nyt siis melkein koko syksystä tähän päivään) pidin lapsella kotona kirpparihaalaria ja kuriksia, ettei joka päivä olis tarvinut pistää ykköshaalaria pyykkiin. En osta vaatetta merkin takia, vaan ominaisuuden, tosin Tickettiä, Moloa ym älyttömän hintaista meillä ei tulla näkemään, asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä ei pahemmin ale-löytöjä ko. vaatteista tehdä. En jaksa vaivautua huuto.netteihin ym, ennemmin ostan marketista sen kosteussuojahaalarin uutena, tietääpähän mitä saa.

(newsflash: ihan ruokakaupoistakin saa nykyään toimivia ja kivan näköisiä haalareita, mut ei kerrota sitä mun lapselle ettei se vaan saa traumoja kun joutuu kulkemaan MARKETTI-haalarissa)

Se on ap nykypäivää että lapsille laitetaan hyvät haalarit. Itse ostan lähinnä "maineen" veroiset puvut.Eihän siitä laadusta tiedä kuin kokeilemalla. Ja ei mullakaan ole varaa ostaa mitään molon pukua lapsille, on ihan liian kalliita.

Reiman kiddo ja ticket + lenne olleet nyt käytössä ja ihan toimivia kaikki. Ticketin toppahousut ostin alesta puoleen hintaan kun ei lompakko kestä maksaa 80€ pelkistä housuista. Mut piru et on hyvät :D

[QUOTE="xXx";25386476]Jälleen kerran tulen toteamaan että tietyt äidit voisi oikeasti kehitellä itselleen jotain elämäntynkää. En voi sille mitään, mutta musta on todella säälittävää kilpailla lastenvaatemerkeillä, itse asiassa mitään niin säälittävän idioottimaista ei tule nyt mieleen. Harkitkaa oikeasti hoitoon menoa.

Ja itse aiheeseen; ostan kosteussuojattua haalaria siksi ettei tarvitsisi lähteä kesken kaiken pihalta sisälle, haalarin pitää kestää sen verran. Onhan mulla itselläkin kosteussuojatut takki ja housut, miksei siis lapsellakin? Kurakeleillä (nyt siis melkein koko syksystä tähän päivään) pidin lapsella kotona kirpparihaalaria ja kuriksia, ettei joka päivä olis tarvinut pistää ykköshaalaria pyykkiin. En osta vaatetta merkin takia, vaan ominaisuuden, tosin Tickettiä, Moloa ym älyttömän hintaista meillä ei tulla näkemään, asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä ei pahemmin ale-löytöjä ko. vaatteista tehdä. En jaksa vaivautua huuto.netteihin ym, ennemmin ostan marketista sen kosteussuojahaalarin uutena, tietääpähän mitä saa.

(newsflash: ihan ruokakaupoistakin saa nykyään toimivia ja kivan näköisiä haalareita, mut ei kerrota sitä mun lapselle ettei se vaan saa traumoja kun joutuu kulkemaan MARKETTI-haalarissa)[/QUOTE]

Miksi kaikki sanoo tickettiä älyttömän hintaiseksi. Niitä saa oikeaan aikaan ostettuna 40-70eurolla mikä ei mun mielestäni ole paljon.

[QUOTE="xXx";25386476]Jälleen kerran tulen toteamaan että tietyt äidit voisi oikeasti kehitellä itselleen jotain elämäntynkää. En voi sille mitään, mutta musta on todella säälittävää kilpailla lastenvaatemerkeillä, itse asiassa mitään niin säälittävän idioottimaista ei tule nyt mieleen. Harkitkaa oikeasti hoitoon menoa.

(newsflash: ihan ruokakaupoistakin saa nykyään toimivia ja kivan näköisiä haalareita, mut ei kerrota sitä mun lapselle ettei se vaan saa traumoja kun joutuu kulkemaan MARKETTI-haalarissa)[/QUOTE]

Sinullapa xxx on ylimielinen asenne. Oletko sinä sitten parempi ihminen, sinulla on parempi elämäntarkoitus kuin meillä muilla, kun ostat haalarit marketista?
Tässä ketjussa ei mielestäni ole kilpailtu lastenvaatemerkeistä, eikä kenenkään vastanneen tarvii hakeutua hoitoon.
Ylimielinen ja vihamielinen olet ihan sinä itse kyllä nyt...

[QUOTE="vieras";25386496]Sinullapa xxx on ylimielinen asenne. Oletko sinä sitten parempi ihminen, sinulla on parempi elämäntarkoitus kuin meillä muilla, kun ostat haalarit marketista?
Tässä ketjussa ei mielestäni ole kilpailtu lastenvaatemerkeistä, eikä kenenkään vastanneen tarvii hakeutua hoitoon.
Ylimielinen ja vihamielinen olet ihan sinä itse kyllä nyt...[/QUOTE]
Joo no oon vähä samaa mieltä. ja mitä xxx:n kommenttiin niin mä en oo kyllä näissä haalariketjuissa huomannu yhtäkään sellasta joka sanois olevansa parempi ihminen ja parempi äiti kun ostaa vain TIcketiä, sen sijaan monikin selvästi kuvittelee olevansa jotenkin järkevämpi ja parempi kun EI osta Tickettiä vaan ostaa sitä Lassieta tai muuta. Ja kaikki nämä viime päivien ketjut on aloittanutkin sellainen ihminen joka tekstistä päätellen vastustaa kalliiden merkkien ostamista ja on sitä mieltä että halpa on yhtä hyvää. Kuten esim. tämä ketju johon nyt kirjoitan. että kyllä se on niinpäin että ne halpisten suosijat yrittää päteä ja työntää lokaan niitä kellä on erilaiset ostotottumukset eikä toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja höh!;25386505:
Joo no oon vähä samaa mieltä. ja mitä xxx:n kommenttiin niin mä en oo kyllä näissä haalariketjuissa huomannu yhtäkään sellasta joka sanois olevansa parempi ihminen ja parempi äiti kun ostaa vain TIcketiä, sen sijaan monikin selvästi kuvittelee olevansa jotenkin järkevämpi ja parempi kun EI osta Tickettiä vaan ostaa sitä Lassieta tai muuta. Ja kaikki nämä viime päivien ketjut on aloittanutkin sellainen ihminen joka tekstistä päätellen vastustaa kalliiden merkkien ostamista ja on sitä mieltä että halpa on yhtä hyvää. Kuten esim. tämä ketju johon nyt kirjoitan. että kyllä se on niinpäin että ne halpisten suosijat yrittää päteä ja työntää lokaan niitä kellä on erilaiset ostotottumukset eikä toisinpäin.

Näinhän päin se taitaakin olla...!

Yhteistyössä